Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#337306
Hej.

Modtog Bilka's ugentlige reklameavis i postkassen i går. Den indeholder tilbud på LG 65 C1 kr. 8.888. Reklamen dækker i dag og resten af weekenden.

På deres hjemmeside er den 3.000 dyrere. Og på deres online reklame avis er C1 pillet ud.

Mit lokale Bilka har den på lager. Overvejer stærkt at købe C1.

Tænker ikke de kan løbe fra tilbuddet i deres tilbuds avis i går, så længe de ikke har udsolgt?

Eller kan de? Kan de ændre prisen på nettet og dermed sætte deres reklameavis ud af kraft?
#337310
Elgiganten og power har åbenbart stadig c1 på lager men har skruet prisen op til 11999,- hvilket bare ikke er iorden eftersom de skrev at tilbuddet gælder til d.28nde. Dvs, de har aldrig haft udsolgt men blot valgt at sige “næ, nu gider vi ikke mere”
#337312
Proshop havde f.eks. et 'Black Friday' tilbud (langtid inden selve dagen) på bl.a. dette tastatur
det stoppede så for ca. to dage siden (jeg mener at det var i onsdags) og siden da så hedder det bare 'kampagnevare udsolgt' - de har dog ikke opgivet at der var tale om begrænset antal...og varen er stadig 'på lager')

det ser ud til at mange butikker gør hvad der passer dem...
Vedhæftede filer
IMG_20211126_201853.jpg
IMG_20211126_201853.jpg (306.59 KiB) Vist 1129 gange
#337326
allo skrev: 26. nov 2021, 20:26 Proshop havde f.eks. et 'Black Friday' tilbud (langtid inden selve dagen) på bl.a. dette tastatur
det stoppede så for ca. to dage siden (jeg mener at det var i onsdags) og siden da så hedder det bare 'kampagnevare udsolgt' - de har dog ikke opgivet at der var tale om begrænset antal...og varen er stadig 'på lager')

det ser ud til at mange butikker gør hvad der passer dem...
Der står i det screenshot du selv inkluderer at "Kampagneprisen gælder et begrænset antal varer. Når disse er solgt, sælges varen til normalpris."

Samme tekst står ved alle Black Week-tilbud du klikker dig ind på hos Proshop.
#337336
Globulus skrev: 27. nov 2021, 08:11Der står i det screenshot du selv inkluderer at "Kampagneprisen gælder et begrænset antal varer. Når disse er solgt, sælges varen til normalpris."

Samme tekst står ved alle Black Week-tilbud du klikker dig ind på hos Proshop.
det er jeg udmærket klar over Globus, og det er det som jeg mener er problematisk da man ved at de justerer og definerer selv hvad de mener med 'begrænset'

forrige år har der været en del tilbud hvor f.eks. Power skiltede med 'begrænset antal (f.eks.) 50 stk.' og hvor de har solgt langt flere end 50stk. af (hvad det nu var)

det er en god og snu måde at 'presse' ekstra på så folk slår til uden at tænke alt for meget over købet (impulskøb) enten på nettet eller hvor de kommer forbi en fysisk butik (ekstra chance for at de vil købe mere/andre ting)...

i Proshop's tilfælde så var der enten 7-8 eller 12 Sea Melody på lageret (jeg kiggede på et par forskellige Varmilo keyboards - jeg kan bare ikke huske om de havde 7-8 eller 12 Sea Melody's men det var et af de tal ((jeg køber ikke 'made in China' men jeg kan godt lige deres design + så laver de nogle af de allerbedste out-of-the-box keybords hvor jeg kun kan finde to 'fejl' ved dem :-) ))

7-8 eller 12 eksemplarer 'på lager' (ikke noget med 'flere er på vej', 'bestillingsvare' eller 3. - kun de meget få stk.) og så justerer/bestemmer de selv hvad de mener men 'begrænset Black Friday tilbud' (flere dage før selve eventet) uden at opgive antallet (på denne måde er det nemmere for sælgeren at presse kunderne til at slå til eller så de vil købe et andet produkt i samme kategori hvis det første produkt som de kiggede på er nu udsolgt ((så det ikke sker med andre produktet i samme kategori/så kunden kan sikre sig ligne produkt i samme kategori)) - igen: det bliver mere et impulskøb hvor man føler sig 'presset' til at handle her&nu frem for 'helt på egne præmisser'...

kort sagt:
- det burde være lovpligtigt at opgive antallet (det var min pointe hele tiden :-) )