Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jensinho
#337215
Jeg købte i går et lg65c1 og er helt tilpas med det. Sælger fik dog overtalt mig til at købe kalibrering med dertil.....var bare lige nysgerrig om de penge er godt givet ud? Skal nemlig ned og aflevere tv'et igen når jeg får tid til at aflevere det til kalibrering, men synes dog det står fint skarpt uden. Så vil bare vide om der er nogen der kan sige god for at det skal kalibreres? :)

Vil en kalibrering mindske risikoen for burnin?
Af Supergris
#337316
Nu er det heller ikke så meget skarpheden, som en kalibrering hjælper på; den er mere rettet mod ting som farver, kontrast, lysstyrke, gråtoner og hvidbalance, så billedet ligger så tæt på standarden som muligt.

Hvis du vælger ikke at benytte dig af din kalibrering, så er det vigtigste, du sørger for at skifte til den bedste profil og slår ECO fra!

Hvis du har mod på det, kan du så eksperimentere med indstillinger, som f.eks. de, der linkes til, som kan findes her på siden.
Du kan også teste de forskellige indstillinger, der har med interpolation at gøre, som LG kalder "TruMotion", da det er forskelligt, hvad folk foretrækker; der kan også bruges forskellige indstillinger afhængig af kilden, selv foretrækker jeg næsten altid helt at slå det fra, da jeg har det meget dårligt med den såkaldte "Soap opera-effekt".
Brugeravatar
Af ThomasFogt
#337328
Jeg fik min pre-kalibrering til 500kr for Sdr og hdr i Power, og synes ikke det er pengene værd. Så jeg ville spare dem og bruge dem på evt en Apple tv eller lyd - det får du meget mere glæde af end et super godt tv der bliver marginalt bedre, når man ikke er enthusiast :)