Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Magn
#337111
Hej,
Jeg kan se at C1 og B1 kommer på tilbud i 55" til hhv. 6666 kr. for C1 og 5999 kr. for B1. Kan det virkelig passe, at B1 er "bedre" end C1? Jeg kan se, at C1 har en nyere processor, men udover det scorer B1 bedre end C1 på andre parametre, og er endda 667 kr. billigere?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#337112
B1 er lillebror til C1. Den har en mindre kraftfuld videoprocessor og så har den "kun" to HDMI 2.1 indgange, hvor C1 har fire.

Der er et par andre små forskelle på design og udvalget af formater mellem seriene. Hvis du vælger de to modeller med det orange sammenligningsikon i TV-databasen, så kan du sammenligne specifikationer og funktioner: https://www.flatpanels.dk/TVdatabasen.php
Af pete01
#337114
Ved godt rtings har lavet en test, der bl.a scorer B1 bedre end C1 på bl.a farvehåndtering. Vil dog mene det må skyldes en forskel i panel eller i indstillinger/kalibrering, da jeg har svært ved at forestille mig, at LG vil ofre billedkvaliteten til fordel for en nyere processor og flere HDMI 2.1 porte. Tror ikke du går galt i byen med hverken B1 eller C1.