Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#336988
Hej,

Jeg skal have nyt TV til min stue, og jeg synes det er en forfærdelig jungle at finde rundt i. Jeg synes jeg er ret god til at se reviews, læse anmeldelser m.m, men det er nu alligevel rart at forhøre sig hos nogen med erfaring på området, selvom smag jo er subjektivt.

Jeg havde for nyligt et 48" LG A1 OLED, som jeg var fint tilfreds med, men returnerede for at købe 55" i stedet, som jeg dagen efter uheldigvis fik at vide af Elgiganten var udgået (de får åbenbart slet ikke A1 på lager igen). Andre butikker har det stadig, men ikke til den gode pris Elgiganten havde det til (4990 kr.).

Nu kigger jeg også på Samsungs QLED tv'er, men er ikke sikker på jeg vil "gå væk" fra OLED (havde tv'et i 30 dage). Der er få plusser som pænere fjernbetjening og lavere pris (4990 kr. for Q70A 55"), men jeg kan simpelthen ikke finde ud af om det er en god value.

Vil jeg synes billedekvaliteten på Samsungs Q70A er meget ringe, i forhold til den OLED skærm jeg havde i 30 dage? Det er jeg meget nervøs for.

Jeg har kigget meget på både C1, og Sony A80J som jeg har forelsket mig rigtig meget i, men tror desværre ikke disse kommer under 8500 kr., som de hver især koster, hvilket er over mit budget.

Summa summarum er at jeg leder efter det bedste "value for money" TV, og jeg vægter billedekvaliteten højere end fx. at kunne installere tv2 play som app på tv'et.

Til slut vil jeg også lige nævne, at jeg ikke tror på Black Friday i Danmark. Jeg synes at alt der er på tilbud, ligner normale "weekendtilbud", eller tilbud fra de ugentlige tilbudsaviser.

På forhånd, tak O_O
#336991
Hej,
Tak for at læse og besvare mit indlæg :) Jeg syntes LGs A1 var lidt langsom i betrækket, især sammenlignet med min brors Q60A, som endda er en del ældre. Må jeg høre, hvad der gør B1 betydeligt bedre end A1? Jeg ved godt, at B1 er født med et 120 hz panel, og A1 med 60 hz, men er det ikke (nærmest) eneste forskel? Samme processor
#336996
Jeg har også kigget på Samsungs Q80A, som er 1500 kr. dyrere end Q70A, men kan simpelthen ikke finde den reelle forskel. Når jeg kigger på rtings.com, slår 70'eren 80'eren på flere parametre, b.la. 'black uniformity' 'response time' og 'color gamut'
#336997
Problemet er, at jeg ikke føler B1'eren er 7000 kr. værd... Altså 2000 kr. mere, end A1'eren kostede, blot for et panel med højere hz, og en lidt mere fancy bordstand, som de to eneste rigtige forskelle. Bliver så nervøs for, at jeg går et dårligt køb, og bliver taget i røven.