Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#336984
Hejsa, jeg har fornyligt opdaget en lille sort plet på mit forholdsvis nye (købt i marts) samsung QE55Q70T, og det viser sig så at være en lille edderkop der kravler rundt inde bag skærmen. Så vidt jeg kan finde ud af har det været et problem med tordenfluer i lcd skærme hos samsung, men har ikke fundet noget der minder om mit problem. Har haft kontakt med samsung som siger at fordi det er mere end 6 månedere gammelt så er det ikke noget garantien dækker. Jeg har også lavet en reklamtion hos bilka hvor jeg nu venter svar men er lidt bange for at de vil give mig samme svar. Er der nogle herinde der har haft et ligende problem?
#337028
Det er derfor det ikke er en god ide at købe Samsungs tv. Så længe panelerne ikke er bedre.

Måske har du en indboforsikring som dækker problemer med elektronik?

Så Samsung har kun 6 måneders garanti på deres skærme.

Interessant. Troede ellers de havde en servicebil som kører rundt og hjælper med at udskifte dele i deres tv, men den ordning er måske sparet væk i disse tider.

Hvad siger købeloven på dette punkt?
#337030
Tordenfluer eller edderkopper kommer vel ud på et? Dit TV er jo stadig et LCD. Samsung laver ikke andet end LCD. TV skal være tætte nok til at holde udyr ude. Samsung prøver igen og igen at snige udenom, men hver gang forbrugerklagenævnet kører sag på det, så taber Samsung. Så hvis forhandler siger nej, så hold på din ret. De SKAL levere 2 års reklamationsret. Hvis ikke de makker ret, så skal man gå gennem forbrugerklagenævnet. Du skal ikke bare acceptere.
#337033
Øv, det er nu ikke alle Samsung der har dyrehold, har nu min 8 Samsung skærm har aldrig set et dyr. Men verdens mest solgte tv mærke har jo så nok også flest skærme med dyr.
Som det fremgår af anden tråd, "se nederst" er det ikke kun Samsung der i sjældne tilfælde
kan have dyr, sorry Samsung haters.

Ufatteligt at det sker igen igen igen at sony og alle de andre ser igennem fingre med at fjernsynet som forlader Deres fabrikker er defekt og ikke modstandsdygtig nok til at holde noget så simpelt ude som kryb osv inde i skærmen.
Nu har jeg i dag 7/1 2019 taget kontakt til Elgiganten og håber på en go service (ja lige så god som de mange andre der har haft problemer med torden fluer og
Sony tv)
Jeg håber ikke det bliver nødvendigt at skullel vedlægge alle historier fra andre brugere herinde osv.. Og de vundne sager ved forbrugerrådet hvad angår torden fluer.
Men jeg opdaterer straks der er nyt i sagen så i kan følge med

Mvh Michael !:(

PS jeg fik ombyttet den første skærm jeg fik leveret sidste år fordi panelet gav sig så meget at en mariehøne snildt ku kravle derind.. Og så gik man og troede at alt var okay ... Men nej
#337035
Tager vi de professionelle briller på er spørgsmålet dog:

Hvorfor er der kun 6 måneders garanti på en ny købt skærm.

Reklamationsret vedr. garanti..?

Skærmen er vel 7-8 måneder gammel.

Har producenterne svært ved at se den lille edderkop/tordenflue?, eller kan de ikke finde den?
Og hvor mange må der være før det er en fejl?
#337036
PeterD skrev: 23. nov 2021, 05:56 Det er derfor det ikke er en god ide at købe Samsungs tv. Så længe panelerne ikke er bedre.
Så må vi tilføje Sony der med tordenflue problemer, og her personligt også en stor fed edderkop inde i skærmen (75") Så der er vist flere producenter som ikke kan lave tv skærme.

Så jeg er glad for at være tilbage på OLED teknoloogien, der kommer ikke den typer problemer.
edderkop.jpg
edderkop.jpg (159.5 KiB) Vist 1628 gange
Edit: Må lige siges at efter nogle uger, så kravlede den væk igen, så jeg nåede ikke at gøre mere indtil den kravlede ud, eller bare ligger død på et godt sted hvor man ikke ser den :)
#337037
Tak for alle svarene, det med de 6 måneder gælder kun for insekter inde bag skærmen da der normalt er 2 års garanti. Samsung siger at hvis det er inde for 6 måneder der sker kan det være insekter der er kommet ind fra fra fabrikken af men hvis der er gået mere end 6 måneder så er det en udefrakommende faktor og det dækker garantien ikke. Venter stadig fra svar på bilka men skal nok holde jer opdateret
#337052
George1 skrev: 23. nov 2021, 10:43 Måske du kan skramme/lokke den ud med lys ?
Generalt set så er edderkopper egentlig ikke så glade for lys og vil helst opholde sig i mørket så man skulle næsten tro at det ville skynde sig væk fra en lysende skærm men den ser ikke ud til at ville væk
#337150
Det er altid godt at henvise til de domme der er faldet i lign. sager - og et skriv på deres facebook side om små dyr i tv fra Bilka og de nægter at bytte er heller ikke noget de kan lide og så fortæl dem at du er en tålmodig sjæl og du vil tage turen hele vejen til retten hvis de forsætte med deres tis