Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mvest
#336970
Hej, jeg har fundet frem til at mit tv valg nok står mellem disse, som alle kan fås til en god pris denne uge. Er der nogen der vil vælge en favorit (med begrundelse) og måske en bedst-til-prisen? Vi ser meget sport, børne-tv og jeg går næsten lige så meget op i lyd som billedkvalitet (men kan af praktiske årsager ikke sætte en soundbar til).
LG 50" NANO80 (3999,-)
Samsung 50" Q60A (4111,-)
Philips 50" PUS9006 (4499,-)
Samsung 55" Q70A (5555,-)
Samsung 55 QN85A (8888,- burde være bedst, men er den merprisen værd?)
Af George1
#336983
Ikke LG, men hvis du alligevel vil ofre kr 8000, ville jeg istedet for Q85 vælge denne QLED topmodel fra 2020
https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... lsrc=aw.ds
Du får en af de absolut bedste non oled skærme der er lavet.
Masser af mulighed for knald på lys og farver plus ingen risiko for burn in.
Vil undlade at komme ind på OLED da du ikke nævner denne teknologi, men sikkert mange andre på dette site der alligevel vil komme med store anbefalinger og ros, da selve billed kvaliteten ligger en my over topmodellerne fra Samsung, dog svært at se forskel på en top QLED/OLED 55" skærm fra normal siddeafstand. ( 3 meter )
Af Magn
#336990
Hej mvest,
Når du nævner billedekvalitet og god lyd, vil jeg helt klart anbefale Sony A80J, som har scoret top-anmeldelser på begge aspekter, og er et par hundrede kroner billigere end QN85A. Samsungs Q70A er desuden faldet til 4990 kr.