Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rabatman
#336938
Hej Alle,

Har igennem et par år haft et Lg C9 65". Bruger det ikke specielt meget, da det er 1 ud af 4 fjernsyn i huset. MEN.. strømpriserne taget i betragtning, tænkte jeg at chekke alt forbrug, og så er jeg faldet over mit C9. Det forbruger 20W i standby uanset hvilken indstillinger jeg sætter i fjernesynet, og der er ikke en generel sluk knap bagpå

Undrer mig en del, er der noget jeg har overset? Som det er nu, har jer en wifi kontakt sat til at slukke alt på den kontakt fjernsynet er tilsluttet. Stadigvæk mystisk at det er opgivet til 0,5 w i standby. Tænker det måske er en indstilling jeg har overset?

Quick start, auto update, standby lys etc er slået fra!
Slukket via knap, under led diode/midt, ændre intet..


Alt er slået fra under generelle indstillinger, og er ved at løbe tør for ideer. Ville være fint at det stod og forbrugte 0,5w slukket, men ikke 20w.

Nogen forslag?

O_O

En anden ting er kanal indstilling. Hver gang man tænder Tv'et spørger det om kanaler skal indstilles, da der ikke er nogen installeret. Logisk, da alt streames, men pænt irriterende at det dukker op hver gang man tænder. En indstilling der kan stoppe den form for opstart?

Godt billede og fjernsyn, men noget af nogen quirks
Brugeravatar
Af HeidiPedersen
#336941
Jeg kender ikke til strøm forbrug. Men hvis du skifter den over til at vise hdmi input i stedet for tv, så burde der ikke være en dialogboks når du starter den op.
Af Supergris
#336954
Har du målt forbruget over en længere periode - eller af flere uafhængige omgange?
Grunden til jeg spørger ind til det, er fordi, OLED jo er kendt for at køre pixelrens i de perioder TVet ikke bliver brugt, hvilket typisk vil ligge i nattetimerne; derfor anbefales det ikke at slukke for strømmen ved kontakten, når TVet ikke er i brug, men at bruge standby, som det meste elektronik faktisk har det bedst med...

Hvis du har målt strømforbruget, mens TVet kører dets vedligeholdelsesprogram, så vil opgivelsen for standby ikke stemme overens med, hvad du måler dig frem til...
Af Rabatman
#336974
Hej

Supergris, ja det er målt over en længere periode. Over flere dage uden brug/opstart. Har læst om vedligeholdelsesprogram, men det lader ikke til at være tilfældet mht forbrug.

Rasmus, ja jeg har slukket for mobil opstart / wifi kald etc. Men måske jeg har overset et eller andet? Går ikke ud fra man behøver at nulle netværks indstillinger m.m hvergang man slukker fjernsynet.

Heidi, det er ikke rigtig muligt, hvis man ikke har hdmi tilsluttet, at starte med hdmi. Der bliver uanset hvad skrevet " Ingen programmer". Og som det næste ja eller nej til kanal indlæsning. Som der skal vælges og trykkes hver gang fjernsynet tændes.

Så vælger, efterhånden, at tro fabriks data for dette fjernsyn er lavet i preproduktions eksemplarer? Som er sendt til typegodkendelse.

Nå men leder endnu engang når jeg kommer i nærheden af fjernsynet, efter en indstilling der gør at det går i absolut standby (laver fabriks nulstilling og slukker alt). ( Iøvigt er fjernbetjeningen bluetooth forbundet, det kræver vel strøm at holde tændt? ala wifi).
Brugeravatar
Af bbplayer
#337002
Har du prøvet den simple Fejl-40 løsning, som oftest kan være starte det om, og her bliver det så en omgangs fabriks reset, og se om det gør noget?