Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mvest
#336910
Hej, jeg læser mange blandede (engelske) kommentarer når jeg Googler primært Sony 48A9, som ellers ligner et fantastisk tv. Er der nogle som har erfaringer med at se fodbold e.l. på det og som oplever at skærmen automatisk dimmer efter lidt tid? Er det samme monstro tilfældet på LG C1.
Og dernæst: I en godt dagslys oplyst stue, hvordan oplever I refleksioner og manglende lysstyrke (nits) sammenlignet med en mere klassisk gennemsnitligt f.eks. Samsung QLED skærm?
Vores behov er 25% sport, 50% børne-tv (ofte mens det er lyst) og 25% aften/cinema - og jeg er i tvivl om hvorvidt vi bør hoppe med på OLED eller ej.
Af PeterD
#336917
Utroligt så mange der fejlagtigt tror at der ikke er nok lys i en OLED skærm frem for et LCD tv....

Godt fornøjelse med at blive blændet med 2000 nits i 5-6 timer hver aften..
Af George1
#336922
Der findes faktisk også få brugere af dette OLED site , der foretrækker QLED grundet meget mere knald på lys og ingen risiko for burn in.
Af Fidoble
#336923
Jeg oplever at vores OLED fjernsyn er væsentlig dårligere i dagslys end vores gamle Panasonic LCD fjernsyn. Men så står det også SÅ meget bedre resten af tiden at det klart opvejer det.
Af Beckham
#336940
Har ikke selv et OLED, men har set Dimming funktionen træde ind på OLED hos en kammerat. Kunne klart se at billedet blev mørkere under en fodboldkamp. Det var en en Sony AF8. Ved ikke om de har forbedret dimming algoritmen, men ved at den stadigvæk findes på de nye OLED. Har set eksempler på YT.
Af lennon
#336949
Pas nu på,at i ikke begynder at skyde gråspurve med F-16’ere. . Jeg ved godt,at det er individuelt hvordan man er disponeret for at spotte diverse fejl. Over halvdelen af af mit TV forbrug er fodbold . Og det meste af sommerens EM var i et temmeligt lysforurenet stuemiljø - men alligevel en fremragende oplevelse på Sony OLED.
Kvaliteten på live-streaming er sgu et væsenligt større problem på både LCD og OLED end panel teknologi valg .
Af George1
#336950
Vi skyder da ikke gråspurve med kanoner, der er bare nogle som foretrækker/ har brug for højere lysstyrke end den OLED kan give.
Men kvaliteten på streaming er da øv, jeg køre fælles antenne suverent meget bedre, men bruger også streaming kablet, synes især diverse apps er øv.
Senest rettet af George1 21. nov 2021, 22:08, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af ThomasFogt
#336951
Har også en meget lys stue og ingen problemer med OLED her. Var også bekymret inden men er gjort meget til skamme!
Foretrækker også OLED over LED, da jeg synes LED bliver alt for lyst om aftenen.
Af Beckham
#336952
Personligt er jeg ikke så bekymret for det overordnede lys output på en OLED nu om dage, men som en der ser meget sport er jeg da lidt bekymret over den her dimming algoritme. Har som sagt set den i aktion hos en kammerat. Da vi slog væk fra kampen og tilbage igen kunne man se hvor meget mere lys der lige pludselig kom på igen.