Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#336758
Hej,

Jeg har købt sådan et i juni efter grundige overvejelser. Den blev valgt primært på grund af billedkvalitet ud fra diverse anmeldelser og det at have en fuld Android platform. OLED blev fravalgt på grund af frygt for burn-in.

Til flow tv og almindelige TV programmer, bruges primært Viaplay appen og TV kanaler her i, desuden DR og TV2 play appen.
Netflix, HBO Max og disney bruges til film og serier.

Jeg er bare MEGET skuffet over kvaliteten på streaming af TV - Film og serier ser ud som forventet, og her er jeg fuldt ud tilfreds. Ved forskellige kanaler på både viaplay, tv2 og dr er kvaliteten decideret elendig ::l !! Det ser ud som om indholdet aldrig indlæses korrekt, selv logoer på kanaler er grynet og svinger frem og tilbage i kvalitet. Ved brug af chromecast built in er resultatet hverken værre eller bedre.

Nogen der har lignende oplevelser med dette TV eller en lignende model?
#336769
Hvad tv kommer du fra? Og så du også streaming på dette? Streaming af live tv er sjældent på niveau med en gammeldags kabel tv forbindelse. Har også oplevet at folk tager et stor spring op i størrelse og lige pludselig ser hvor dårlig kilden er.
#336774
Jeg er for nyligt gået over på 100% streaming ( Sony 65” OLED og AppleTV), og kan ikke genkende problemet . Nu har jeg mest set DR, hvor det meste i mine øjne faktisk er bedre end forventet .
Korrekt,at specielt live-streaming af sport kan være en tvivlsom fornøjelse. Men under landskampene her, har jeg så konstateret at der også er synlig kvalitetsforskel på de forskellige udbydere. Eurosport sendte feks kampe som næsten var 1:1 med flow . Hvorimod både kanal 5 og 6 afgjort ikke var på niveau . . .
#336786
Har både et XH9505 og et LG C9 Oled i huset og mit LG er på ingen måde bedre til evt Streaming eller for den sag til noget andet.
Streaming er ved de forskellige udbyder af deres tv tit af ringe kvalitet og det kan et tv ikke ændre meget på
#336801
Har et XF9005 men bruger så godt nok et Apple tv. Med kablet forbindelse.

DR's live kører uden problemer.

TV2 play/live sutter helt vildt. Samt det der pisse irriterede 6 sek hak som vi åbenbart skal leve med som TV2 mener er Apples skyld, selv om noget så ordinært som DR fint kan finde ud af det.

Så når man har taget springet til 100% streaming, er det nok bare noget vi kommer til at leve med svingene kviltet fra leverandør til leverandør.
#337054
Beckham skrev: 17. nov 2021, 12:33 Hvad tv kommer du fra? Og så du også streaming på dette? Streaming af live tv er sjældent på niveau med en gammeldags kabel tv forbindelse. Har også oplevet at folk tager et stor spring op i størrelse og lige pludselig ser hvor dårlig kilden er.
Jeg kommer fra et ældre samsung TV med 100% streaming. Det var 55". Her var TV streaming kvaliteten højere, eller synes i hvert fald bedre :)
#337055
Jeg ved ikke hvad samsung du kommer fra?? men det signal dit tv for via feks streaming Hvis det er i ringe kvalitet bliver det ikke bedre af at sætte et high end tv efter det som feks XH9505 eller for den sag et eller andet oled tv
#337056
Har du kalibreret dit tv eller bare taget det ud af kassen og sat det til?
Jeg har et 65XF9005 og der er genialt billede på så dit burde vare bedre, medmindre du har dårlig internetforbindelse eller noget andet, havde 55XF9005 før mit billede er ligesågodt på 65 tommer
Mit dr er ligesågodt på streaming, som flow tv og HBO Max spiller også bare;-)

TV2Play/Paramount der går altid 15-30 sekunder hvor det ligner leverpostej, det er pga deres elendige afspiller der også hakker i billeder, har skrevet til dem men der sker ikke noget, det har der ikke gjort i 20år:-( Og det har planer om at lægge hele deres flade over på streaming, det skal de nok live vente med, til de har styr på deres udstyr, samme med Viaplay de har også været elendige i mange år, de er nogenlunde på niveau med TV2Play og Canal Digital.
Og de danske selskaber skovler penge ind, de har ikke gjort meget siden der kom hd signal, de har først lige skruet op til full HD, oveni at man skulle betale for en fuldpakke for at kunne se superliga osv. Så er de så grådige at de har lavet hver deres streaming platform som de lægger kampe op på som kun kan ses der, så udover tv pakke er du nødt til at have deres streaming, grådigheden kender ingen grænser, men de har jo haft monopol på det meste i mange år.
Nå nok om det håber du får fundet ud af hvad der går galt, Mit tv er kalibreret med personlig som billedindstilling, det skal du jo gøre på alle platforme TV, HDMI, streaming osv, for at få godt billede på alle indgange, medmindre du låser det så den kører samme billedprofil på alle indgange.
#337058
Du kan evt bruge de her indstillinger fra XH9005 testen herinde:
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1624872216
som rettesnor og så indstille det som du mener er bedst for dig.

Gruppe Indstilling Værdi
Profil Personlig
Auto billedprofil Fra
Lyssensor Til/fra
Lys Lys 8
Kontrast 90
Gamma -2
Sortniveau 50
Sortjustering Fra
Avanc. kontrastforbedring Fra
Højeste belysning Mellem
Farvemætning Farvemætning 50
Farvebalance 0
Levende farver Fra
Farvetemperatur Ekspert 1
Adv farvetemp R-Høj Max
G-Høj -3
B-Høj -7
R-Lav 3
G-Lav -6
B-Lav -1
Klarhed Skarphed 50
Reality creation Fra
Reduktion af tilfældig støj Fra
Reduktion af digital støj Fra
Jævn gradering Lav / Fra (Dolby Vision)
Bevægelse MotionFlow Fra / Personlig
Jævnhed 1 / Fra
Klarhed Min
Videosignal HDMI rækkevidde Auto
Farverum Auto