Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lydemann
#336730
Har lige set at Power har dette tv med klargjort kalibrering.De har åbenbart købt en røvfuld af dette tv.Hvordan ser man om det bare er 1 tv der kalibreret og så kopieret.Min opfattelse af kalibrering er at den foregå hjemme og ikke et ellet "andet" sted. Er der nogle der har set det og hvad siger i hos Flatpanels og alle andre. Er det noget værd
Brugeravatar
Af ThomasFogt
#336783
Jeg købte mit C1 48" pre-kalibreret fra Power, og fik SDR og HDR kalibrering til 500kr pga de kun slog det ind som SDR.

Jeg er ikke enthusiast, og jeg synes ikke det er pengene værd, når jeg kigger på forskellen på ISF-dark setting - selv til 500kr.
Jeg har fulgt flere tråde herinde omkring det, og synes konsensus er, at det kun er pengene værd for entusiasterne.

Har vedhæftet mine rapporter.
/T
Vedhæftede filer
47C56D63-9E4D-43D0-8B62-F24D72B39A44.jpeg
47C56D63-9E4D-43D0-8B62-F24D72B39A44.jpeg (998.3 KiB) Vist 1658 gange
Af HrJensen1
#336840
Klargjort kalibrering kunne være et kodeord for Demo fjernsyn, som så lige har fået en kalibrering, ligesom hakkekød i supermarkedet, der er udløbet som småkød... :-D
Af lydemann
#336871
Har så lige købt et 65C1 og kan konstatere at kalibrering er reel nok. Power i Kolding har et serviceværksted
hvor jeg så udstyret fra CalMan. Og reporten på mit tv var lavet d.1.11.2021. Ulempe må være at alle deres
65C1`er kalibreret og man er tvunget til at købe med kalibrering da de kun har disse. Fik så at vide at tv'et kommer på black friday så jeg kan bare gå ud at hente differencen i kr,-
Brugeravatar
Af Blackspot4200
#336944
Power har et løbende samarbejde med Portrait Displays (Udvikleren bag Calman softwaren) de har fået lavet en speciel software til kalibrering af tv skærme i butikkerne.

Alle kalibrerede skærme hos Power får en måler sat på og så bliver den kørt igennem den her software

Jeg har nu haft samarbejde med Power i næsten et år, samarbejdet går på at alle Hjemmekalibreringer som sælges i Powers butikker, de udføres af mig eller en af mine medarbejdere.

Kalibreringer udført i de forskellige Power butikker har jeg ingen berøring med, men kan bekræfte at alle butikker har indkøbt måleudstyr samt software mm. hos Portrait Displays.

Der sker af og til fejl med de her butiks kalibreringer, men det er min oplevelse at såfremt Power bliver gjort opmærksom på det, så får kunden enten pengene retur eller kunden tilbydes en Hjemmekalibrering udført af mig, som kompensation for fejlen.
Brugeravatar
Af GPOSCH
#338400
Hey,

Vil bare lige fortælle at den nye firmware 03.21.05 som udkom igår til mit 65" OLED C1 med WBE/MME/GZ (EVO) panel har givet en væsentlig forøgelse i Peak Lum på 772 Y cd/m2 målt i Calman for LG beta softwaren. Før lå den på omkring de 700 Y cd/m2.
Brugeravatar
Af GPOSCH
#338401
Har eksperimenteret lidt med alternative Whitepoints koordinater til WBE panelet (EVO). Fundet info her fra denne professionelle calibrator "https://www.youtube.com/c/NinjicianAV/community" i skrivende stund, det fjerde post fra oven.
De nye EVO paneler har en særlig svagt rødlig/magenta skær i billedet efter en kalibrering i ren D65 0,3127 0,329.

Jeg har kalibreret mit efter de nye WBE koordinater, og det giver et helt andet og meget meget bedre( for os nørder) billede! Prøv det!

Som jeg forstår det, arbejder han/de stadig på at forbedre koordinaterne yderligere.

WBE Whitepoint: 0,3095 0,3323

"Tough Opinion time.

D-Nice / Dewayne Davis' white point which was matched to a reference calibrated kuro plasma is not optimal...

This white point has been thrice regurgitated with .309 .329(D-Nice), .3120 .3356(liberator) and there are the new WBE coordinates (.3095 .3323)

I verified that .309 .329 matches a plasma to D65 (.3126 .329) I also found that the common .312 .336 is far too Green. I haven't tested the .3095 .3323 at B the Installer's because I'm lazy.

The point? Nothing is mastered on plasma. I perceptually matched my WLED LCD to the OLED and found a much closer match than the "plasma white point"

The plasma white point is getting retired. It is not correct, and you will get a green tinge to your image.

Aldo, I am going to be visiting Sony HQ mid-January to work with their engineers and get hands on time with both the BVM-X300 and BVM-HX310.

Stay tuned..."
#338723
Hej jeg har lige indstillet mit LG C1 65 tommer efter jeres flatspanels Kalibrering.
Jeg har dog et spørgsmål hertil
Under farvetone skriver i 50 men man skal vælge om det er g50 eller r50
???+
#338751
Hej Rasmus :)

Den er jeg med på men under farvetone står den i neutral som nul, når jeg skroller op siger den g 1-50 og når jeg skroller ned siger den R-1-50