Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#337115
Jeg har selv et OLED TV i en meget oplyst stue med guld-til-loft vinduer. Skærmen klarer sig bedre end de tidligere LCD-modeller, vi har ejet, i oplyste stuer. Jeg synes personligt ikke det er et problem. Børnene på 2 og 5 år bruger ofte skærmen i dagstimerne.

Den helt sorte nuance på OLED giver en naturlig spejleffekt, når skærmen er slukket eller viser sort – det er svært at undgå – men faktisk har OLED-skærme den laveste reflektionsgrad blandt skærme, ud over det særlige antirefleksfilter i Samsungs topmodeller, som er markant dyrere og ikke matcher på billedkvalitet.
Af steadi
#337121
Jamen så mangler jeg bare en måde til at katten til ikke at angribe skærmen, og så er der vel ikke flere hindringer for en ny skærm.

Hvor stabile/holdbare er de nyere skærme, uanset lcd/oled? Synes de ser meget tynde ud på billeder og i butikken. Vores KS7005 har trods alt en smule dybde.
#337128
Vi har desværre først plads til C1 65” til efteråret 2022, da vores hus står klar der.

Vil det give mening og købe nu og lade den samle støv, eller tænker i ikke der kommer noget andet til samme pris næste år?
#337131
AndersDGP skrev: 24. nov 2021, 08:34 Vi har desværre først plads til C1 65” til efteråret 2022, da vores hus står klar der.

Vil det give mening og købe nu og lade den samle støv, eller tænker i ikke der kommer noget andet til samme pris næste år?
Nej, det giver ingen mening.

65" C1 var nede under 10.000 kr. for flere måneder siden, så til næste efterår køber du blot et 65" C2 på tilbud.
Af steadi
#337135
Nogen der har skiftet fra en ny Chromecast with Google tv og til Apple TV?

Vores Chromecast gør hvad den skal i 90% af tilfældene, men fra tid til anden mangler jeg lidt finish. Det er som om, at produktet ikke er helt færdigbygget.

Tilføjelse: jeg tog en tur ned i en Telia-butik. Jeg har kun fået set lidt forskelligt på AT ‘en, men den har muligvis “reddet” vores nuværende tv. For HDR-materiale er en helt anden oplevelse nu end med vores Google TV. Jeg forstår det ikke helt O-O
#337228
Pyyyh...efter en lang og sej kamp fik jeg igår et A80J hjem i stuen. Måtte igennem 3-4 aflyste ordrer først, men var heldig at få en click og collect på den sidste de havde i Sønderborg. Og ja...selvfølgelig er der så idag et par stykker på Pricerunner som har fået den på lager på centrallageret...:-)

Anyway...det er jo mit første OLED tv. Kommer fra en XF9005. Er jo en af dem som har haft lidt svært ved at "se lyset" omkring OLED, men besluttede mig for at nu måtte jeg prøve at gøre mine egne erfaringer i min egen stue..:-) Nu har den jo kun været kørende i få timer igår aftes men so far so good. Indtil videre må jeg sige at det matcher nogenlunde mine forventninger, hvilket vil sige at den selvfølgelig trækker fra på 4K HDR, men udover det ser jeg ikke den helt store forskel. Dog dejligt at total oplevelsen af tv'et som er noget mere smooth end i min gamle XF9005..:-) Og endelig en fjernbetjening med BT...det er næsten bedre end løftet i billedkvalitet... :D
#337230
God fornøjelse med den nye skærm efter al besværet :) Hvis du snuse til potentialet, så prøv at find nogle demovideoer i HDR på YouTube. Særligt 'The HDR Channel' har en del godt demomateriale: https://www.youtube.com/channel/UCve7_y ... zeAGBI5t9g

Hvis du har en Xbox One S/X eller Series S/X, så prøv Ori and the Will of the Wisps. Det ser ganske enkelt vidunderligt ud på et OLED TV. Det er et af de spilstudier, som virkelig har forstået at bruge de nye muligheder i HDR-formatet.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11