Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#336888
Det forekommer mig lettere besynderligt, at der gøres opmærksom på, at man nu kan få et (48") OLED til 6.777 kr. når man samtidig/stadig kan få et 55" Panasonic HZ1000 til 6.333 kr.

Jeg kan se, at 65" HZ1000 er på listen, så hvorfor er 55"-udgaven udeladt? Det er vel stadig det bedste tilbud lige nu, upåagtet at det blot er i forlængelse af de seneste uger og ikke opstået ifbm Black Week, men det samme kan jo siges om 65"-udgaven(?)
Af SLL
#336900
Jeg har kikket på Samsung Neo Qled 65" QN93A hos Elgiganten. Men syntes stadig 15000 kr. for et 65" tv er i overkanten. Specielt når jeg sammen ligner med OLED priser i samme størrelsen, som ofte fås langt billigere.

55" QN93A er mere rimeligt til 11000kr. Havde håbet lidt på et 65" tv.

Hvad siger i til priserne på deres Neo Qled, stadig for meget?
#336904
Rasmus Larsen skrev: 19. nov 2021, 15:41 Så vidt jeg husker var prisen ikke længere 6.333 kr. da jeg kiggede tidligere. Vi får den med på listen igen.
Prisen har været 6.333 hos Power i flg. perioder:
https://www.pricerunner.dk/pl/2-5200646 ... ign-Priser

- 13. august til 5. september.
- 20 september til 3. oktober.
- 18. oktober til nu (20. november), dvs. uafbrudt i over en måned.

Den er ikke i denne uges avis, uanset hvad der står på hjemmesiden:
https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/panas ... p-1071088/

Men den var - så vidt jeg husker - med i de foregående to ugers aviser.

Jeg bestilte mit eget eksemplar d. 26. oktober og har efterfølgende fulgt med for at se, om prisen ville ændre sig eller om den ville blive udsolgt, men intet har ændret sig. Dens forgænger forsvandt fra markedet ved ca. samme tid sidste år, så jeg går ud fra, at der er tale om endestationen for denne model, men at Power blot ikke har så mange tilbage på lager, at de vil bruge plads på at pushe den.
#336906
SLL skrev: 19. nov 2021, 23:47 Jeg har kikket på Samsung Neo Qled 65" QN93A hos Elgiganten. Men syntes stadig 15000 kr. for et 65" tv er i overkanten. Specielt når jeg sammen ligner med OLED priser i samme størrelsen, som ofte fås langt billigere.

55" QN93A er mere rimeligt til 11000kr. Havde håbet lidt på et 65" tv.

Hvad siger i til priserne på deres Neo Qled, stadig for meget?
Synes det er i overkanten, kan du evt vente til BF eller allerbedst til foråret så bliver det væsentlig billigere, Neo QLED er væsentlig dyrere at producere end OLED så foræringspris bliver det nok aldrig.
Af SLL
#336915
George1 skrev: 20. nov 2021, 10:43
SLL skrev: 19. nov 2021, 23:47 Jeg har kikket på Samsung Neo Qled 65" QN93A hos Elgiganten. Men syntes stadig 15000 kr. for et 65" tv er i overkanten. Specielt når jeg sammen ligner med OLED priser i samme størrelsen, som ofte fås langt billigere.

55" QN93A er mere rimeligt til 11000kr. Havde håbet lidt på et 65" tv.

Hvad siger i til priserne på deres Neo Qled, stadig for meget?
Synes det er i overkanten, kan du evt vente til BF eller allerbedst til foråret så bliver det væsentlig billigere, Neo QLED er væsentlig dyrere at producere end OLED så foræringspris bliver det nok aldrig.
Tak for svar. Jeg er bare lidt bange for, at hvis man venter for længe, så er det ikke til at få noget tv pga. elektronik mangel. SÅ derfor er jeg lidt hooked. Var i Elgiganten og se QN95A 65" i dag, og det står sq godt m. den rigtige kilde tilslutte. Jeg kan ikke umiddelbart se forskel på langt de fleste billeder. Og så er jeg jo tilhænger af "no retention el. burnin".

Det ender nok med et QN93A 65", da jeg ikke har brug for breakout boksen, el. HDMI 2.1 på alle stik. Wide Viewing Angles er fantastisk + et super godt og hurtigt menu system. Og så kan jeg godt lide Samsungs design :-)
#336920
Jeg venter bare på, at A90J 65 kommer ned i et leje der okay.

Men når A80J 'kun' kommer ned i 13k, så skal jeg nok vente laaang tid før jeg vil smide pengene.

Ville gerne vide hvad forskellen er på de to.
#336924
mathiasn skrev: 20. nov 2021, 20:31 Jeg venter bare på, at A90J 65 kommer ned i et leje der okay.

Men når A80J 'kun' kommer ned i 13k, så skal jeg nok vente laaang tid før jeg vil smide pengene.

Ville gerne vide hvad forskellen er på de to.
Tjek den her video ud (hint: medmindre, du går rigtig meget op i en anelse kraftigere lysstyrke, så er der ikke den store forskel):
#336927
trikztar skrev: 20. nov 2021, 23:23
mathiasn skrev: 20. nov 2021, 20:31 Jeg venter bare på, at A90J 65 kommer ned i et leje der okay.

Men når A80J 'kun' kommer ned i 13k, så skal jeg nok vente laaang tid før jeg vil smide pengene.

Ville gerne vide hvad forskellen er på de to.
Tjek den her video ud (hint: medmindre, du går rigtig meget op i en anelse kraftigere lysstyrke, så er der ikke den store forskel):
Jeg har aldrig haft OLED. Og har den klassiske 'meget lyse stue'. Er ikke i tvivl om, at mit billede bliver meget bedre end det nuværende, jeg føler bare, at jeg ligeså godt kan købe det bedste, når det nu er første gang i 6-7 år jeg skal have et TV.
#336928
Det er dog en noget voldsom merpris for kun marginalt bedre TV, hvis du går efter A90J i stedet for A80J - lys stue eller ej. Jeg købte A80J i går, og fik testet det i et par timer - det er dejligt TV.
Af Bond
#336930
Jeg købte en G1 77" i sommers til under 30K..... Så der må altså være noget avance at lege med.
Det var nærmest umuligt at få fingeren i en G1 77" i sommer. f.eks. hos Mutanten og Power, her blev leverings datoerne ændret hele tiden, eller også forsvandt det fra deres websitet, og hos Power skiftede priserne hele tiden i mellem 41999,- og 37999,- selv om de ikke var på lager og levringen lå et stykke ude i fremtiden......
#336932
Bond skrev: 21. nov 2021, 08:56 Jeg købte en G1 77" i sommers til under 30K..... Så der må altså være noget avance at lege med.
Hvis du tænker Power? nej. Du skal jo også huske de køber store partier, og til dagspriser +volume pris. Så i foråret koster nyeste serie bare mere ved indkøb fra importør, så begynder lager at fyldes op med nyere vare og dagsprisen falder, så får power jo også priser ned.

Men klart, der er sikkert en avance forskel på power indkøbspris og kundepris men får at presse citronen til tidlig efterår, så skal indkøbsprisen også ned. Tvivler stærkt på C2 i foråret kan sælges samme uge den kommer 50% under vejl.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11