Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MZWiZard
#335922
Jeg har et LG OLED65B7V der nu er 3 år gammelt og har været brugt det meste af døgnet. Det er kommet til at se fantastisk ud, så jeg vil da lige huske oled ejere på, hvordan et oled tv med tiden ender med at blive. :(

LG har ikke villet kendes ved sagen - kontaktede dem første gang da tvet var ca. 2,5 år gammelt.
Skulle være helt ensfarvet rød...
Skulle være helt ensfarvet rød...
Rød.jpg (322.72 KiB) Vist 4414 gange
Senest rettet af MZWiZard 27. okt 2021, 19:46, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af bbplayer
#335924
Har selv et C6 og forventer ikke nogen gider lytte mere, 6 & 7 serien har været ramt af BI i længere tid, emnet er dødt, og efter udløb af garanti får vi slet ingen hjælp og græde i åben forum hjælper intet.

Så sælg billigt som defekt eller skrot det og køb et andet tv.

btw,
6 serien kom i 2016, 7 serien i 2017. Så hvis der skulle været noget om det, så ville 8 serien også have problemer nu, og jeg hører desværre ikke om nogen som har det siden 2018? Har du?
Af Lars J
#335928
Jeg har et 65C8 med godt og vel 2 år på tælleren. Blandet brug, mest flow tv, en del streaming via Netflix, blockbuster, YouTube m.v. samt lidt PS5 også. Køre vel I gennemsnit 4-5 timer dagligt. Ingen Tv2news. Ingen burn-in endnu.
Af lennon
#335945
Mit Sony A1 (købt i 2018) må også have et af de nævnte LG paneler . Blandet brug - ingen hensyn overhovedet - foreløbigt ingen tegn på burn-in. Måske et lotteri mht de tidlige paneler, men tendensen tyder på en forbedring på de nyere . .
Brugeravatar
Af bbplayer
#335985
lennon skrev: 26. okt 2021, 11:33 Mit Sony A1 (købt i 2018) må også have et af de nævnte LG paneler .
Prøvede lige google, alt din elektronik sidder i foden? Så intet i bunden af panelet, måske eller bare "derfor".

Billede

Vores problemer på LG siden, er jo elektronik komponenter har brændt panelet, og forårsaget disse skader på panelet.
Af HrJensen1
#335993
bbplayer skrev: 26. okt 2021, 15:43
Vores problemer på LG siden, er jo elektronik komponenter har brændt panelet, og forårsaget disse skader på panelet.
Hvilket bevis har DU på at elektronikken i bunden er årsagen?

Elektronikken sidder jo præcis samme sted på de nye.
Af Jonassen
#335995
Synes efterhånden læser at flere og flere med LG TVer, klager over issuet.
Ikke så mange Sony eller andre mærker, selvom panelerne også er fra LG.
Er det placering af elektronikken bag skærmen på LG TVer der er skyld i det?
Af Globulus
#336004
@HrJensen1: Det er vist meget almindeligt kendt på modellerne fra 2016 og 2017. At nyere modeller går fri kan skyldes, at panelerne (de røde subpixels) er blevet mere modstandsdygtige og at LG har lavet om på den indre afskærmning/køling - uden at gå ud og fortælle vidt og bredt at- eller hvorfor de har gjort det:
https://www.avforums.com/threads/help-g ... d.2154188/

@lennon: A1 skulle vist være meget aggressiv mht. brugen af ABL. Det kan være en del af forklaringen.
Af Beckham
#336008
Sony har også en forholdsvis aggressiv dimming algoritme i forbindelse med statiske elementer på skærmen.
Af George1
#336020
Mon ikke det kommer med tiden på de nye modeller, men kunne da være fedt hvis man ukritisk kan se hvad man vil og hvor længe, uden burn in så ville jeg overgive mig og hoppe på OLED bølgen.
Af Spaghetti
#336021
Jeg har et LG OLED 55 B6. Dvs. fra 2016 og har INTET burn-in. Ser tit TV2 Newz og andre udsendelser med kanal-logo i hjørnet.
Af Dusty
#336029
MZWiZard skrev: 26. okt 2021, 10:04 Jeg har et LG OLED65B7V der nu er 3 år gammelt og har været brugt det meste af døgnet. Det er kommet til at se fantastisk ud, så jeg vil da lige huske oled ejere på, hvordan et oled tv med tiden ender med at blive. :(

LG har ikke villet kendes ved sagen - kontaktede dem første gang da tvet var 2år og 2 måneder gammelt.

Rød.jpg
Nu er det jo svært at vide om du har haft helt afsindige indstillinger hele tiden og/eller kørt med statiske billeder i timevis over lange perioder. Og du viser en rød baggrund - kan det ses på almindelige scener på en film? eller er det bare for man skal blive lidt pikeret på dine vegne du viser rød baggrund? Men ja det ser da ret skidt ud.

Jeg selv har haft et 65B7 siden 2017. Der er ingen problemer med retention/burn-in overhovedet.
Brugeravatar
Af bbplayer
#336032
Spaghetti skrev: 27. okt 2021, 12:43 Jeg har et LG OLED 55 B6. Dvs. fra 2016 og har INTET burn-in. Ser tit TV2 Newz og andre udsendelser med kanal-logo i hjørnet.
Har du også testet det med røde/blå skærme? Jeg kan ikke se mit i dagligdagen eller aften ved sengen men jo, når man skal se det, så er det der.

Det er jo ikke det du ser som er problemet på de gamle skærme, det er elektronikken bagpå, som brænder på panelet ved høj varme og skaber stregerne, og jo, kanal5 logo har jeg haft, det kunne så panel vaskes væk . Stregerne er der for evigt.