Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#335788
Overvejer at købe et nyt OLED tv, men vil gerne kunne implementere det i mit nuværende setup uden for meget besvær.
Håber I kan hjælpe..

Har en projektor og et ældre tv, hvor projektoren skal udfases til fordel for et OLED tv.

Har en ældre 5.1 receiver som jeg foretrækker at beholde - jeg er fint tilfreds med DTS/DD5.1/DD OG jeg kan ikke så nemt trække HDMI kabler til receiveren da den står langt væk bag en tyk mur.

Anvender en Chromecast til Netflix/HBO/Disney og en dedikeret PC til KODI.
Har TosLink kabler til receiver fra hhv PC og fra TV. Fra PC har jeg dermed DTS/DD5.1, men fra det 8 år gamle Sony TV er det bare simpel to kanals digital lyd som receiveren så laver til Dolby Surround hvilket fungerer ok.

Optimalt ville jeg kombinere Chromecast og Kodi med et Android TV, og droppe PCen, men jeg er i tvivl om jeg kan få 5.1 lyd ud af digital udgangen på tvet?

Alternativt har jeg en lille Android boks med digitaludgang, som kan erstatte PCen med Kodi og køre 5.1 passthrough - det synes blot lidt tåbeligt hvis man kan samle alt med et Android TV.

Men det skal ikke være altafgørende at det er et Android TV, hvis alternativer er bedre..

Så konklusionen er, at jeg er på udkig efter et 65-77" OLED under 14.000 kr (men hvis under 10.000 bliver konen også glad)
Det skal meget gerne kunne sende 5.1 lyd ud af spdif digital udgang, og evt kunne køre Kodi.
Har set på disse:

Philips 65OLED855
Philips 65OLED704/12
Philips 65OLED705/12
Philips 65OLED706/12
LG OLED65A16LA
LG OLED65B16LA
LG OLED77A16LA
Panasonic TX65HZ1000E

Nogen anbefalinger?