Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#335769
Hej venner

MEd godt med hjælp herinde fra landet valget på et Phillips 65OLED705. Jeg har ikke rodet med TV i mange år, så HDMI arc, dolby atmos, 4k osv er nyt for mig.

Opsætning: Sonos ARC, HDMI kabel mellem tv og ARC, tv på ethernet, ARC på trådløs. Wifi er ubiquty 2 stk, internet er 1000/1000 mbit.

Spørgsmål (se billeder):
1. er det ok at ARC er på wifi eller skal den på kabel også ?
2. Er opsætningen rigtig i forbindelse med tv som sender lyden videre ?
3. HVorfor ser Disney 4k sådan ud ? Netflix 4k er ok.
4. Svært at forklarer, men til tider er der sløret pixel. Er det nettet der ikke kører godt nok?
5. Tv´et står som sådan skarp nok, men det giver mig ikke den forventet WOW effekt. Nok mest fordi der er sløret pixel.
6. Mega forskel fra gammelt tv til det her også på lyd siden .. Er det pga. dolby atmos sendes videre i HDMI ? hvor gammelt tv ikke kunne det ?
7. Er der nogle settings jeg mangler ? lyd, billede ? 8-)
Vedhæftede filer
20211023_145729.jpg
20211023_145729.jpg (3.53 MiB) Vist 865 gange
20211023_132649.jpg
20211023_132649.jpg (3.17 MiB) Vist 865 gange
20211023_144422.jpg
20211023_144422.jpg (3.32 MiB) Vist 865 gange
20211023_144832.jpg
20211023_144832.jpg (3.53 MiB) Vist 865 gange
#335771
Hvorfor laver du en ny tråd ?? Du har jo allerede en kørende. Læs testen, og brug indstillingerne derfra, så er du godt kørende:
https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1600853275
Og her kan du læse noget om ARC og eARC, som iøvrigt intet har med det trådløse at gøre:
https://www.flatpanels.dk/fokusartikel. ... 1533287054
Mange af de svar du søger kan findes ved at læse her på sitet FP.
#335846
1. Jep
2. Ser rigtig ud. Bypass må her være passthrough, altså videresending af lyden uden behandling
3. Ligner et kabelproblem. Prøv eventuelt et andet HDMI-kabel.
4 og 5. Sker det sporadisk under streaming? Så er det fordi forbindelsen til streamingserveren ikke er stabil og så ryger signalet kortvarigt ned i lavere kvalitet (det skalerer op og ned for at undgå at videoen helt stopper) Eller kun i visse situationer? I så fald lyder det mere som noget med billedindstilling på TV'et. Slå Natural Motion mv. fra.
6. Dolby Atmos burde komme videre ja. Du kan åbne Sonos appen på en smartphone/tablet for at se hvilket signal Sonos Arc modtager.
7. Du kan tage udgangspunkt i kalibreringsforslaget fra vores test af OLED805.