Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af MigSelv
#335757
ThomasFogt skrev: 23. okt 2021, 08:46
MigSelv skrev: 22. okt 2021, 21:48 Lad mig slå fast, at jeg ikke har aktier i tv kalibrering, men det er godt nok en underlig tråd.
Det er lige før man får følelsen af, at der sættes spørgsmålstegn ved lødigheden og nødvendigheden af en kalibrering.
Lad os tage det sidste først, hvis du ønsker et så korrekt billede som muligt, vil en kalibrering være nødvendig.
Og som meget tilfreds kunde efter to kalibreringer, udført af firmaet nævnt i tråden, kan jeg uden tøven give en anbefaling. Der udføres et fint arbejde, på et meget seriøst plan, så lødigheden fejler intet.
Der stilles også spørgsmålstegn ved, om kalibrering er nødvendig, når man bare kan bruge indstillinger fra Flatpanels eller andre testsites. Her er svaret kort og tydeligt, ja det er nødvendigt, hvis du ønsker et så korrekt billede som muligt.
Jeg har har brugt indstillinger fra tests til et Sony LCD 65ZD9 og et Sony OLED 65A1, hvor afvigelserne i forhold til kalibreringen var ganske store. Mine tv ville have vist ligeså ukorrekte farver, i forhold til genbrug af indstillinger “planket” fra en test, eller som ved brug af de bedste billedprofiler indstillet fra fabrikken.
Alt dette fik kalibreringen rettet op på, med klart synlige forbedringer.
Jeg synes du misforstår os/mig, og skærer alle over en kam, som alle har et behov for det mest korrekte billede.

Jeg synes vi siger, at standard indstillingerne for menig mand er så tæt på det korrekte i dag, at forskellen ikke er i vores øjne er pengene værd.
Alt afhænger af øjnene som kigger på det, og her ønsker dine noget "bedre" end vores - uanset omkostningerne :)
Jeg mener bestemt ikke, at jeg har misforstået nogen eller noget. Jeg kan derimod af dit indlæg få et indtryk af, at mit indlæg er blevet misforstået. Trådstarter efterspørger en kalibrering af sin skærm, hvorefter der fremkommer indlæg, der i nogle tilfælde ikke afspejler virkeligheden, og i virkeligheden er direkte misvisende.
Ting sat lidt på spidsen :
Der er snart ikke en tråd, uanset emne, med teksten “det vil jeg ikke betale, eller det er for dyrt, og det har jeg ikke brug for”. Og hvad så, kan vi bruge det til noget?
Jeg er helt indforstået med, at der er forskellige holdninger til alt, og dermed også forskellige prioriteringer. Men hvis jeg ønsker en given ydelse eller produkt, er det for mig irrelevant at læse om, hvorfor nogen synes det er spild af penge. Når det nu kan bevises, at der en forskel, kan det jo ikke være pengespild. Tilbage er der kun et spørgsmål, er det en forskel jeg kan eller vil betale for. Og her er det min holdning, at det ikke vedkommer tråden, hvad folk kan eller ikke vil betale, eller hvad der ellers bruges som argument.
Af allo
#335759
Blackspot4200 skrev:Ja det er korrekt at både Pro 1 og Pro 2 billede profilenerne også kan bruges ved HDR10 visning, hvor er det helt præcist du vil hen med det ?

jeg påpegede at der findes TO Pro 1&2 profiler - en for SDR og en for HDR - og at du ikke har oplyst hvilen du har kalibreret (hvis du kalibrerede det som var den dårligst indstillet OODB så ville 'efter' se anderledes ud hvis der var tale om en som er bedre indstillet OODB) - og samme gælder for 'movie maker'-profilen og et par andre...forskelle ville se nok anderledes ud (nok knap så godt som på den 'dårligste' profil)

Blackspot4200 skrev:Hvis du var min nabo ville jeg stadig ikke udføre en kalibrering på 75-90 min. for 500 kr. Det er mildest en urealistisk forventning til prisen kontra tiden der bliver brugt.
Jeg tænker du får svært ved at finde nogen som vil udføre noget arbejde for dig men den indgangsvinkel !
hvis du kalder 500kr for 'mildest en urealistisk forventning til prisen kontra tiden der bliver brugt' (på lokalt udført arbejde ((det jeg mente: en som - f.eks. bor i Kbh. dækker Kbh., Århus - Århus område, Odense - Odense osv. og ikke en 100km radius)) for det du laver og som kræver et kursus og udstyr plus software - mere er der ikke det) så er det ret urealistisk for mange at tager det alvorligt...
Blackspot4200 skrev:Jeg respekterer naturligvis din holdning, men jeg vil gerne frabede mig at du fylder tråden med direkte usande og udokumenterede påstande.
det er ikke 'usande' og 'udokumenteret' påstande at OODB billede (og tweaks f.eks. fra flatpanels og andre steder) er mere er nok for de fleste og at prisen på (FRA!) 1495kr. er vanvittig for de fleste i forhold til det man får

heldigvis så begynder gratis kalibrering apps som Apple's og TCL's rykke på sig - selvfølgelig er de ikke ligeså professionelle som et kursus samt udstyr men igen: nok for de fleste!
Senest rettet af allo 23. okt 2021, 13:27, rettet i alt 1 gang.
Af allo
#335760
MigSelv skrev: 23. okt 2021, 11:24

Der er snart ikke en tråd, uanset emne, med teksten “det vil jeg ikke betale, eller det er for dyrt, og det har jeg ikke brug for”. Og hvad så, kan vi bruge det til noget?
Jeg er helt indforstået med, at der er forskellige holdninger til alt, og dermed også forskellige prioriteringer. Men hvis jeg ønsker en given ydelse eller produkt, er det for mig irrelevant at læse om, hvorfor nogen synes det er spild af penge.
- det er super nemt at fixe: man kan blot sige/oplyse om man på ingen måde ønsker/er interesseret i andres meninger/holdninger etc. men ønsker blot udelukkende konkrette svar som udelukkende vedrører det man spørger til (nyt 75" - ingen grund til at begynde at foreslå et 65"; en soundbar: ingen grund til at tale om forstærker + højttalere eller trådløse højttalere; osv., osv., osv.) - ellers så er det en åben tråd...
Af allo
#335761
Pede8000 skrev: 22. okt 2021, 18:30 Fint nok med skepsis, men at komme med udokumenterede påstande er ikke OK.

Jeg har fået kalibreret af Thomas 2 gange og opnået en synlig forbedring. Billedstandarder kan måles og det kan ikke diskuteres.
det er super dejligt (nej, det er ikke ment sarkastisk) at du er glad for det men 99 ud af 100 får også synlige forbedringer ved blot at slå div. ting fra, sætte andre på 'minimum', bruge div. tweaks som man (bl.a.) kan finde her på siden - selve det kan løfte billedet ret meget i forhold til OODB - og det er mere end nok for de fleste og 'ikke godt nok/ikke nok' kun for de færreste...
Af kennethbrdk
#335762
Jeg fik på et tidpunkt ISF kalibreret mit Plasma TV og det gav en meget lille forbedring. Jeg fik så også at vide at tv'et var meget optimalt indstillet i forvejen og derfor skal man jo altid overveje resultatet med prisen.
Samtidigt fik jeg kalibreret mit anlæg og det var til gengæld alle pengene værd - virkelig en stor forskel og det ville jeg gøre igen, men ved dog ikke hvem der gør det længere, hvis det ikke er audyssey, men har.
Brugeravatar
Af Blackspot4200
#335763
allo skrev: 23. okt 2021, 13:11
Blackspot4200 skrev:Ja det er korrekt at både Pro 1 og Pro 2 billede profilenerne også kan bruges ved HDR10 visning, hvor er det helt præcist du vil hen med det ?

jeg påpegede at der findes TO Pro 1&2 profiler - en for SDR og en for HDR - og at du ikke har oplyst hvilen du har kalibreret (hvis du kalibrerede det som var den dårligst indstillet OODB så ville 'efter' se anderledes ud hvis der var tale om en som er bedre indstillet OODB) - og samme gælder for 'movie maker'-profilen og et par andre...forskelle ville se nok anderledes ud (nok knap så godt som på den 'dårligste' profil)

Blackspot4200 skrev:Hvis du var min nabo ville jeg stadig ikke udføre en kalibrering på 75-90 min. for 500 kr. Det er mildest en urealistisk forventning til prisen kontra tiden der bliver brugt.
Jeg tænker du får svært ved at finde nogen som vil udføre noget arbejde for dig men den indgangsvinkel !
hvis du kalder 500kr for 'mildest en urealistisk forventning til prisen kontra tiden der bliver brugt' (på lokalt udført arbejde ((det jeg mente: en som - f.eks. bor i Kbh. dækker Kbh., Århus - Århus område, Odense - Odense osv. og ikke en 100km radius)) for det du laver og som kræver et kursus og udstyr plus software - mere er der ikke det) så er det ret urealistisk for mange at tager det alvorligt...
Blackspot4200 skrev:Jeg respekterer naturligvis din holdning, men jeg vil gerne frabede mig at du fylder tråden med direkte usande og udokumenterede påstande.
det er ikke 'usande' og 'udokumenteret' påstande at OODB billede (og tweaks f.eks. fra flatpanels og andre steder) er mere er nok for de fleste og at prisen på (FRA!) 1495kr. er vanvittig for de fleste i forhold til det man får

heldigvis så begynder gratis kalibrering apps som Apple's og TCL's rykke på sig - selvfølgelig er de ikke ligeså professionelle som et kursus samt udstyr men igen: nok for de fleste!
Jeg skærer det lige ud i pap for dig, det er Professionel 1 billede profilen som jeg har lagt et før og efter kalibrering billede ind af.
Det står lige under selve billedet og det påpeger jeg nu for 2 anden gang, om skærmen er i SDR eller HDR10 kan jeg ikke se relevansen i. Uddyb venligst hvorfor det er så vigtigt for dig ?

Som du også kan læse i anmeldelsen af Panasonic HZ200 herinde på siden, så er det den mest præcise billede out of the box på den skærm uanset om det er i SDR eller HDR10.

Og angående prisen, så er 500 kr. for 75-95 minutters arbejde ikke realistisk uanset om jeg bor 2 km eller 10 km fra dig. Jeg er sikker at en VVSer eller håndværker vil sige det samme. (Tror du en Peugeot eller VW mekaniker arbejder for under 500 kr. i timen ?) Det kan jeg i hvert fald fortælle dig, at det gør de ikke !

Sådan helt firkantet er din påstand om 99 ud af 100 jo ikke dokumenteret på nogen måde, det er nok mere din personlige mening du trykker ned over hovedet på alle andre. Men som du kan læse herinde er der flere som er ganske fint tilfredse med prisen kontra den serviceydelse de har fået.

Har du på noget tidspunkt prøvet at få udført en kalibrering på dit tv ? Hvis JA, så fortæl gerne lidt mere om det.
Brugeravatar
Af Pede8000
#335764
allo skrev: 23. okt 2021, 13:25
Pede8000 skrev: 22. okt 2021, 18:30 Fint nok med skepsis, men at komme med udokumenterede påstande er ikke OK.

Jeg har fået kalibreret af Thomas 2 gange og opnået en synlig forbedring. Billedstandarder kan måles og det kan ikke diskuteres.
det er super dejligt (nej, det er ikke ment sarkastisk) at du er glad for det men 99 ud af 100 får også synlige forbedringer ved blot at slå div. ting fra, sætte andre på 'minimum', bruge div. tweaks som man (bl.a.) kan finde her på siden - selve det kan løfte billedet ret meget i forhold til OODB - og det er mere end nok for de fleste og 'ikke godt nok/ikke nok' kun for de færreste...
Jeg har gennem mange år været meget interesseret i billede og lyd, så jeg har naturligvis ved ibrugtagning indstillet apparatet så godt som muligt, udefra de anbefalinger der gives på FP i den mest nøjagtige profil.

Man når dog ikke helt i mål med indstillinger, kalibrering får alt til at falde på plads. Der kalibreres altid på den billedprofil der er mest nøjagtig "out of the box", i mit tilfælde "Biograf". Trods det er der en synlig forbedring.
Af Jonassen
#335765
Jeg fik kalibrering med, dengang jeg købte mit Sony XF90 hos Power.
Efter udpakning og installationen tændte jeg for TV’et, det første jeg lagde mærke til, var at der var skruet voldsom op for lysstyrken, lige før at det var direkte ubehageligt at se TV.
Så fandt jeg billede stillingerne her på Flatpanels, og det hjalp meget på justering at billedet.
Om hvad det var de havde kaliberet hos Power, blev jeg aldrig klogere på.
Af allo
#335767
Blackspot4200 skrev: 23. okt 2021, 14:16Jeg skærer det lige ud i pap for dig, det er Professionel 1 billede profilen som jeg har lagt et før og efter kalibrering billede ind af.
så dvs. at der IKKE er en forskel mellem Professional 1 SDR og Professional 1 HDR profil mht. hvordan de er indstillet OODB??? - de er fuldstændig ENS?? for du har stadig ikke fortalt HVILKEN af dem du har kalibreret (SDR eller HDR - gætter på at der er tale om den 'dårligste' profil - nemlig SDR og derfor ser kalibrering bedre ud på papiret)
Blackspot4200 skrev: 23. okt 2021, 14:16Det står lige under selve billedet og det påpeger jeg nu for 2 anden gang, om skærmen er i SDR eller HDR10 kan jeg ikke se relevansen i. Uddyb venligst hvorfor det er så vigtigt for dig ?
- det er meget enkelt (og det har jeg også uddybet) da hvis man kalibrerer 'værste' OODB indstilling så kommer resultatet til at se bedre ud (det du viser på billederne) vs. hvis du skulle kalibrere en profil som er bedre indstillet og dermed ville være TÆTTERE på din kalibrering - og det er også derfor du kalibrerer den værste og ikke den bedste profil ;-) - for at bevise at det du laver har større betydning end i virkeligheden - for havde du kalibreret en af de bedst indstillet profiler så ville det hele se anderledes ud - og du ved det godt ;-)
Blackspot4200 skrev: 23. okt 2021, 14:16Og angående prisen, så er 500 kr. for 75-95 minutters arbejde ikke realistisk uanset om jeg bor 2 km eller 10 km fra dig. Jeg er sikker at en VVSer eller håndværker vil sige det samme. (Tror du en Peugeot eller VW mekaniker arbejder for under 500 kr. i timen ?) Det kan jeg i hvert fald fortælle dig, at det gør de ikke !
- hold dig til det vi taler om (til det hvad du laver) og ikke til noget helt andet (inkl.noget som kræver flere års uddannelse, praktik, 100vis redskaber, værktøj, maskiner som koster flere 100% mere end dit udstyr, viden, lokaler m.m.) - det du udfører kræver et kursus og enkelt udstyr plus software og en bil sssååå...lad os nu ikke sammenligne det hvad du laver med et ægte erhverv som kræver noget
Blackspot4200 skrev: 23. okt 2021, 14:16Sådan helt firkantet er din påstand om 99 ud af 100 jo ikke dokumenteret på nogen måde, det er nok mere din personlige mening du trykker ned over hovedet på alle andre. Men som du kan læse herinde er der flere som er ganske fint tilfredse med prisen kontra den serviceydelse de har fået.
- dokumentere??? - se på hvor mange tv der bliver solgt og hvor mange vælger at bruger så sindssygt mange penge på kalibrering...
Blackspot4200 skrev: 23. okt 2021, 14:16Har du på noget tidspunkt prøvet at få udført en kalibrering på dit tv ? Hvis JA, så fortæl gerne lidt mere om det.
- jeg har indstillet mit plasma efter et par forskellige forslag, slåede alt unødvendigt fra og der hvor jeg kunne på minimum og har nydt det 100% lige siden - GRATIS!

alt det kalibrering halløj (inkl. din som koster 'fra 1496 kr.' - hvad end 'fra' dækker for) er en opfindelse som lige pludselig 'har en kæmpe betydning' og som er næsten unødvendig (ifølge dem som sælger ideen) - heldigvis så kan 99 ud af 100 'nøjes' med OODB evt. inkl. div. gratis tweaks
Brugeravatar
Af Blackspot4200
#335770
så dvs. at der IKKE er en forskel mellem Professional 1 SDR og Professional 2 SDR profil og Professional 1 HDR og Professional 2 HDR profil mht. hvordan de er indstillet OODB??? - de er fuldstændig ENS?? for du har stadig ikke fortalt HVILKEN af dem du har kalibreret (SDR eller HDR - gætter på at der er tale om den 'dårligste' profil - nemlig SDR og derfor ser kalibrering bedre ud på papiret)
De er nemlig fuldstændig ens, den eneste forskel ligger i gamma og baggrundslys indstillingen, der er lavet Pro 1 og Pro 2 profiler for at man kan lave en dag og nat indstilling i SDR. Hvidbalance og CMS præcision, der er de 95% ens ! Jeg er godt klar over at du forsøger at antyde at jeg fremstiller skærmen dårligere før kalibrering end den reelt er, det er bare ikke sandt ! Og i øvrigt ret dårlig stil !
det er meget enkelt (og det har jeg også uddybet) da hvis man kalibrerer 'værste' OODB indstilling så kommer resultatet til at se bedre ud (det du viser på billederne) vs. hvis du skulle kalibrere en profil som er bedre indstillet og dermed ville være TÆTTERE på din kalibrering - og det er også derfor du kalibrerer den værste og ikke den bedste profil ;-) - for at bevise at det du laver har større betydning end i virkeligheden - for havde du kalibreret en af de bedst indstillet profiler så ville det hele se anderledes ud - og du ved det godt ;-)
Igen antyder du at jeg "lyver" og fremstiller skærmen som ringere OOUT end den reelt, det bedes du holde op, især taget i betragtning af din påstand ikke underbygges med andet end din egen mavefornemmelse, venligst upload noget dokumentation på dette eller lad vær med at antyde at jeg lyver/fremstiller skærmen ringere end den er.
hold dig til det vi taler om (til det hvad du laver) og ikke til noget helt andet (inkl.noget som kræver flere års uddannelse, praktik, 100vis redskaber, værktøj, maskiner, viden, lokaler m.m.) - det du udfører kræver et kursus og enkelt udstyr plus software og en bil sssååå...lad os nu ikke sammenligne det hvad du laver med et ægte erhverv som kræver noget
At du ikke anset mit erhverv, som et ægte erhverv, står naturligvis for egen regning, jeg er sikker på at Colorgrader folkene hos TV3 Sport, Drive Studios og talrige andre steder, har en anden holdning.
dokumentere??? - se på hvor mange tv der bliver solgt og hvor mange vælger at bruger så sindssygt mange penge på kalibrering...
Indtil videre har du intet dokumenteret, du har kun antydet at jeg lyver og/eller fremstiller skærmene dårligere end de er
jeg har indstillet mit plasma efter et par forskellige forslag, slåede alt unødvendigt fra og der hvor jeg kunne på minimum og har nydt det 100% lige siden - GRATIS!
[/quote]

Super fint ! Men så må jeg også konkluderer at du taler om emnet her, uden at have den rigtige indsigt i det. Eftersom du ikke har prøvet at få udført en rigtig kalibrering og derved set forskellen med egne øjne.
alt det kalibrering halløj (inkl. din som koster 'fra 1496 kr.' - hvad end 'fra' dækker for) er en opfindelse som lige pludselig 'har en kæmpe betydning' og som er næsten unødvendig (ifølge dem som sælger ideen) - heldigvis så kan 99 ud af 100 'nøjes' med OODB evt. inkl. div. gratis tweaks
Fra 1495 dækker alt lige fra transport afstand, hvor mange profiler der skal kalibreres, om det er en tv-skærm, pc skærm eller projektor.
Af allo
#335772
Blackspot4200 skrev:De er nemlig fuldstændig ens, den eneste forskel ligger i gamma og baggrundslys indstillingen, der er lavet Pro 1 og Pro 2 profiler for at man kan lave en dag og nat indstilling i SDR. Hvidbalance og CMS præcision, der er de 95% ens ! Jeg er godt klar over at du forsøger at antyde at jeg fremstiller skærmen dårligere før kalibrering end den reelt er, det er bare ikke sandt ! Og i øvrigt ret dårlig stil !

hold da op...du kæmper med at overbevise folk om at de få % som kalibrering giver betyder meget men når det gælder den anden vej så siger du både gamma og baggrundslys indstillingen ikke betyder noget (!!!!!!) og at 5% forskel har heller ingen betydning (ved at sige 'Hvidbalance og CMS præcision, der er de 95% ens !')...- flot af en kalibrerings-mand...flot...

selvfølgelig er der forskel på om du kalibrerer den 'dårligste' profil vs den bedste (OODB) som f.eks. 'movie maker' (hvad de nu end hedder) og bagefter skilter med resultatet af den 'dårligste' profil som er blevet kalibreret
du FREMSTILLER skærmen dårligere end den er ved at kalibrere den 'dårligste' profil
Blackspot4200 skrev:Igen antyder du at jeg "lyver" og fremstiller skærmen som ringere OOUT end den reelt, det bedes du holde op, især taget i betragtning af din påstand ikke underbygges med andet end din egen mavefornemmelse, venligst upload noget dokumentation på dette eller lad vær med at antyde at jeg lyver/fremstiller skærmen ringere end den er.'
- samme svar...selvfølgelig er der forskel på om du kalibrerer den 'dårligste' profil vs den bedste (OODB) som f.eks. 'movie maker' (hvad end de hedder) og bagefter skilter med resultatet af den 'dårligste' profil som du har kalibreret - for det ville se anderledes ud hvis du havde kalibreret f.eks. den bedste profil
du FREMSTILLER skærmen dårligere end den er ved at kalibrere den 'dårligste' profil
Blackspot4200 skrev:At du ikke anset mit erhverv, som et ægte erhverv, står naturligvis for egen regning, jeg er sikker på at Colorgrader folkene hos TV3 Sport, Drive Studios og talrige andre steder, har en anden holdning.
igen: hold dig til det vi taler om og til dine egne ord hvor du sammenligner det du laver (som kræver et kursus og ikke engang en bil men en cykel eller et løbehjul evt. en knallert - jeg talte om lokalt udført arbejde så en cykel ville være nok - da dit udstyr kan være i en taske) med en bilmekanikernes priser (som så kræver uddannelse og alt det andet som jeg nævnte tidligere - og ikke blot et kursus)
Blackspot4200 skrev:Indtil videre har du intet dokumenteret, du har kun antydet at jeg lyver og/eller fremstiller skærmene dårligere end de er
der blev solgt (i 2020) 530.000 fjernsyn og kun få (i forhold til tallet) er blevet kalibreret - det er min dokumentation og mit svar på:
'Sådan helt firkantet er din påstand om 99 ud af 100 jo ikke dokumenteret på nogen måde, det er nok mere din personlige mening du trykker ned over hovedet på alle andre. Men som du kan læse herinde er der flere som er ganske fint tilfredse med prisen kontra den serviceydelse de har fået.'
- så lad være med at lave om på dine spørgsmål ved at sige 'Indtil videre har du intet dokumenteret, du har kun antydet at jeg lyver og/eller fremstiller skærmene dårligere end de er' - hvis de nu var så dårlige som ville de fleste kalibrere deres tv - men det er IKKE tilfælde

Blackspot4200 skrev:Super fint ! Men så må jeg også konkluderer at du taler om emnet her, uden at have den rigtige indsigt i det. Eftersom du ikke har prøvet at få udført en rigtig kalibrering og derved set forskellen med egne øjne.
- du spurgte mig om JEG har kalibreret MIT tv - ikke om jeg har SET et kalibreret tv ('Har du på noget tidspunkt prøvet at få udført en kalibrering på dit tv ? Hvis JA, så fortæl gerne lidt mere om det.) - jeg har set et kalibreret tv (før/efter) - men det var ikke det du spurgte til
og skulle jeg svare på det så nej, det er 100% (for 99% af tv-ejere) unødvendig omkostning
Senest rettet af allo 23. okt 2021, 16:50, rettet i alt 8 gange.
Brugeravatar
Af Pede8000
#335773
Personligt har jeg fået kalibreret 2 Plasma ( af Otto Jørgensen - über av-ekspert ) og 2 stk OLED af Thomas her fra tråden. Hvis der ikke var noget at hente ville jeg da være en kæmpe idiot, hvis jeg hele 4 gange lavede den samme fejl.

Din helt forfejlede mistænkeliggørelse af Thomas hører ingen steder hjemme! At du også bliver personlig og nedgør hans job, siger vel meget om dig. Usympatisk indlæg, må jeg sige.

Utroligt at Thomas giver sig tid til at svare dig på dit vrøvl. Hatten af for det!
Af allo
#335774
Pede8000 skrev: 23. okt 2021, 16:18 Personligt har jeg fået kalibreret 2 Plasma ( af Otto Jørgensen - über av-ekspert ) og 2 stk OLED af Thomas her fra tråden. Hvis der ikke var noget at hente ville jeg da være en kæmpe idiot, hvis jeg hele 4 gange lavede den samme fejl.

Din helt forfejlede mistænkeliggørelse af Thomas hører ingen steder hjemme! At du også bliver personlig og nedgør hans job, siger vel meget om dig. Usympatisk indlæg, må jeg sige.

Utroligt at Thomas giver sig tid til at svare dig på dit vrøvl. Hatten af for det!
det ændre ikke det faktum at 99 ud af 100 absolut ikke har brug for at kalibrere deres tv - og at de vælger heller ikke at gør det - da det er 100% unødvendigt for 99 ud af 100...- så der må være noget om det...

jeg nedgøre ikke hans job - han sammenlignede det han laver (som udelukkende krævet et kursus) med en bilmekaniker - som (kræver en uddannelse og praktik)
han sammenlignede hans priser med bilmekanikers priser (hvis udstyr koster flere 100 og nok også 1000% mere end hans, kræver lokale etc.)

der er ingen grund til at du blind forsvarer ham blot fordi du er uenig med mig...

jeg sagde at jeg ville overveje en kalibrering hvis den kostede 500kr - han svarede at det er urealistisk for ham og sammenlignede sig selv men en bilmekanikers priser - og det var hvad jeg svarede på

hvis du finder/mener at jeg bliver personlig og nedgør hans job blot ved at se realistisk på hans sammenligning (igen: kursus vs en uddannelse og praktik, hans udstyr vs bilmekanikers udstyr, redskaber, værktøj, lokale m.m.) så tja...- så ser vi på det på to forskellige måde
Brugeravatar
Af Pede8000
#335775
Måske ved de 99% ikke hvad de mister ved ikke at få kalibreret deres apparat?!
Der er ingen tvivl om at kalibrering er en "entusiast - ting", men det passer fint ind på et forum som dette.

Vil du mene at 500,- i timen inkl moms og kørsel er for meget? Det fatter jeg ikke noget af.

Har betalt betydeligt mere for håndværkere, både privat og især på jobbet!!!
Senest rettet af Pede8000 23. okt 2021, 16:49, rettet i alt 1 gang.