Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#335650
Hej venner

Smider lige et par punkter :-)

1. Kommer fra et 10 år gammelt 50" plasma
2. Stuen er 3,86 meter bred.
3. Sonos ARC + sub + baghøjtaler.
4. Streamer netflix, hbo, disney osv.
5. Bruges kun til film/serier.
6. Max budget er vel 10k.
7. Kan godt klemme et 75" ind så går det 1,5 cm ud over vægen i begge sider. (foretrækker derfor 65")
8. Følger med i tilbudsjagten/købsanbefalinger herinde, har kigget på:
LG C1 da den var i 10k
TCL 65QLED800 da den var i 4k
Sony A8 lige nu 10k
Phillips OLED 855 lige nu 10k
#335653
hans123 skrev: 20. okt 2021, 10:33 Vælg et OLED
uanset mærke rammer de tæt på toppen når der snakkes billede kvalitet.

Tror ikke der mange der kan se forskel i den prisklasse. og LCD halter langt efter ved HDR brug
Ok så bare et hvilket som helt OLED, så er jeg ikke helt ved siden af skiven ? grunden er vel at LG laver alle paneler ? så det er lidt patato patato ?
#335657
82Niko skrev: 20. okt 2021, 10:40
hans123 skrev: 20. okt 2021, 10:33 Vælg et OLED
uanset mærke rammer de tæt på toppen når der snakkes billede kvalitet.

Tror ikke der mange der kan se forskel i den prisklasse. og LCD halter langt efter ved HDR brug
Ok så bare et hvilket som helt OLED, så er jeg ikke helt ved siden af skiven ? grunden er vel at LG laver alle paneler ? så det er lidt patato patato ?
Ja.....

OLED er det bedste. Nogle mærker har noget mere lir end andre.
#335658
Jeg flyttede ind i mit nye hus i December 2020. Og stuen er på 5×5 meter, altså ialt 25 kvm. Og i den forbindelse købte jeg et 65 tommer Philips 855. Udover TVets kvaliteter i sig selv, så ser Ambilight fantastisk ud mod den hvide bagvæg, så det har jeg bestemt ikke fortrudt. Dengang måtte jeg "punge ud" med 15000,- og nu kan det købes for kun 9999,-
#335663
Der er ikke så meget hvid væge at smide det op på :-) Det kommer til at hænge mellem vinduerne. .

Værd at vente til black friday ? nu har vi alligevel boet der i 2 måneder og nøjes med 40" sony :p
Vedhæftede filer
Udklip2.PNG
Udklip2.PNG (62.92 KiB) Vist 2376 gange
Udklip.PNG
Udklip.PNG (39.25 KiB) Vist 2376 gange
#335664
Jeg tvivler på at det bliver billigere til Black friday, det gjorde det heller ikke sidste år. Jo jo, placeringen mellem vinduerne ser fin ud.
#335666
LG C1 er ret tæt på det absolut ypperste. Men ellers har du ret mht,at der som udgangspunkt kun er marginale forskelle på OLED . Måske lige med undtagelse af LG A1, som er noget neddroslet på nogle parametre . Jeg ville nok vente til BF,medmindre der lige pludseligt dukker noget op . .
#335670
Henrik - Hvordan oplever du egentlig Phillips android tv ? umildbart behøver jeg ikke apple tv lige nu, så tænkte at bruge smart tv delen til streaming. . Men gider ikke hvis den er langsom og hakker rundt i menuer
#335671
@Niko - jeg er selv i samme overvejelse som dig angående køb af C1 eller en anden OLED, men fedt man kan blive inspireret, nu er Philips 855 også en af kandidaterne.

Er det korrekt forstået at LG ikke fungerer med mange af forstærkerne på markedet, fx Argon Sa1 - således man skal skrue op/ned selv på TV og forstærker? Det er i hvert fald et kardinalpunkt for mig for ikke at vælge LG.
#335672
82Niko skrev: 20. okt 2021, 15:45 Henrik - Hvordan oplever du egentlig Phillips android tv ? umildbart behøver jeg ikke apple tv lige nu, så tænkte at bruge smart tv delen til streaming. . Men gider ikke hvis den er langsom og hakker rundt i menuer
Ingen problemer, heller ikke med den indbyggede Chromecast. Android til TV er efterhånden blevet så "finpudset", at det hele kører smooth. Ja, TVet får fine anmeldelser her på FP, og andre steder.
Senest rettet af henrik.yde 20. okt 2021, 21:13, rettet i alt 1 gang.
#335680
JohannesKnudsen skrev: 20. okt 2021, 16:06 @Niko - jeg er selv i samme overvejelse som dig angående køb af C1 eller en anden OLED, men fedt man kan blive inspireret, nu er Philips 855 også en af kandidaterne.

Er det korrekt forstået at LG ikke fungerer med mange af forstærkerne på markedet, fx Argon Sa1 - således man skal skrue op/ned selv på TV og forstærker? Det er i hvert fald et kardinalpunkt for mig for ikke at vælge LG.
Nej, det er ikke helt korrekt forstået. For at kunne bruge et TVs fjernbetjening til at skrue lyden op og ned med kræves der HDMI tilslutning mellem TV og forstærker/receiver. Og det har Argon SA1 desværre ikke.