Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Verona
#335628
Jeg havde et indlæg, fordi jeg ville have nyt LG tv.

Jeg var lidt stejl, med det sku være LG, men har taget tingene til mig.

Går fra LG Sk8100pla 77"

Så krav: Ok lyd (40w nu) eller soundbar Godt billede, og vigtigst at det kan følge med ved sport, så som tennis.


Jeg kiggede på.

Lg nano91/92 (i sagde nej)

så hvad skal jeg så

Samsung Q70a (anbefaling hifi klubben)

Sony x90j

Eller skal jeg noget helt 3.

Hifi klubben siger glem OLEd tv. (overvejede C1, men prisen er høj)
Glem LG fordi de kun kører ordentligt med deres egne soundbars


Så forvirringen er stor.

Har i andre bud en q70a og x90j, som jeg ville blive gladere for?
Af Kritte
#335630
Kunne du ikke bare tage et med hjem og afprøve, hvis det ikke lige er dig, så aflevere det tilbage - gøre brug af din 30 dages returret ;)
Af Globulus
#335632
Enig. Der er peget på nogle ting ved de forskellige modeller, du måske bør være opmærksom på. De samme punkter kan du så undersøge ved de nye modeller, du har i søgelyset.

Det er godt nok at have i baghovedet, når du står i butikken og sælgeren måske snakker lidt hurtigt, men i sidste ende skal der ikke så meget til for at overgå den model, du kommer fra, så på et eller andet tidspunkt er der ikke andet for end at hugge til og prøve en model derhjemme.

Som Kritte skriver, er der vel mulighed for at returnere det, hvis der er et eller andet du ikke kan leve med.

Det være sagt, så er det selvfølgelig tilladt at være forsigtig, hvis man kigger på en LCD-model som prismæssigt nærmer sig C1. Og tjek lige PriceRunners prishistorik på de kandidater, du kommer frem til, så du ikke bliver helt snydt.
Brugeravatar
Af Naiera
#335633
Verona skrev: 19. okt 2021, 14:27
Hifi klubben siger glem OLEd tv.
Så skal du ikke lytte til dem.
Af Globulus
#335634
Naiera skrev: 19. okt 2021, 17:11
Verona skrev: 19. okt 2021, 14:27
Hifi klubben siger glem OLEd tv.
Så skal du ikke lytte til dem.
Det var nok set i forhold til hendes behov og budget snarere end en generel kritik af OLED. Læs de andre tråde om sagen. Med til historien hører sikkert også, at Hifi Klubben kun forhandler Sony OLED og her vil det være endnu sværere at komme i nærheden af en 77" der holder sig indenfor budgettet.
Af allo
#335635
Verona skrev:Jeg havde et indlæg, fordi jeg ville have nyt LG tv.
om 14 dage opretter du endnu en tråd og samme kommer til at ske om 1md igen...

gør andre og dig selv en tjeneste (efter så mange svar, forslag og forklaringer) og lad være med at spilde andres tid og find ud af det på egen hånd (for uanset hvad andre allerede HAR sagt og kommer til at sige så er det TYDELIGT at du ikke kommer til kunne bruge det til noget i sidste ende)
Af Verona
#335636
allo skrev: 19. okt 2021, 17:27
Verona skrev:Jeg havde et indlæg, fordi jeg ville have nyt LG tv.
om 14 dage opretter du endnu en tråd og samme kommer til at ske om 1md igen...

gør andre og dig selv en tjeneste (efter så mange svar, forslag og forklaringer) og lad være med at spilde andres tid og find ud af det på egen hånd (for uanset hvad andre allerede HAR sagt og kommer til at sige så er det TYDELIGT at du ikke kommer til kunne bruge det til noget i sidste ende)


Tusind tak for dit venlige forslag.

Jeg ved ikke, om du kender til følelsen af ikke at have forstand på tingene, og derned søge råd.?

Men du er meget velkommen til at springe mine indlæg over.

Jeg har lavet dette indlæg fordi, at jeg har fået anbefalet x90j og C1, fordi jeg ikke var helt åben for andet end lg.

Så det jeg søgte var om der var andre modeller end x90j, fordi jeg ikke stoler på forhandlerne.

Ked af du sku spilde din tid, på at skrive et surt opslag
Af Verona
#335637
Globulus skrev: 19. okt 2021, 17:20
Naiera skrev: 19. okt 2021, 17:11
Verona skrev: 19. okt 2021, 14:27
Hifi klubben siger glem OLEd tv.
Så skal du ikke lytte til dem.
Det var nok set i forhold til hendes behov og budget snarere end en generel kritik af OLED. Læs de andre tråde om sagen. Med til historien hører sikkert også, at Hifi Klubben kun forhandler Sony OLED og her vil det være endnu sværere at komme i nærheden af en 77" der holder sig indenfor budgettet.


Det var OLED generelt han sagde jeg skulle blive væk fra.
Undrede mig meget, fordi i herinde er meget glad for Oled, og det var i den ombæring han sagde i kun gik efter tal herinde.

Men fik hjælp herinde sidst jeg skulle have tv, og det var jeg glad for
Af Verona
#335638
Og så må jeg til mit forsvar sige, at der er kommet anbefalinger, for derefter at folk skal skrevet, de anbefalinger skal du ikke lytte til med dine krav.

Så derfor dette indlæg, hvor jeg var åben fra alle modeller, og præsiderede mit sports behov
Af allo
#335639
Verona skrev:Tusind tak for dit venlige forslag.

Jeg ved ikke, om du kender til følelsen af ikke at have forstand på tingene, og derned søge råd.?

Men du er meget velkommen til at springe mine indlæg over.

Jeg har lavet dette indlæg fordi, at jeg har fået anbefalet x90j og C1, fordi jeg ikke var helt åben for andet end lg.

Så det jeg søgte var om der var andre modeller end x90j, fordi jeg ikke stoler på forhandlerne.

Ked af du sku spilde din tid, på at skrive et surt opslag
selv tak.

Det er præcis derfor jeg sagde at det er spild af andres tid at blive ved med at finde på div. tv til dig og komme med alle mulige forklaringer (som du alligevel ikke kommer til at bruge i sidste ende) da du ikke har forstand på det du spøger til...

hi-fi klubben kommer med deres bud på hvad der er godt for dig, folk her i tråden kommer med 30 andre og sådan bliver det bare ved og ved...

du vil gerne have hjælp til noget - og den HAR du allerede fået - du kommer bare ikke at bruge den - du kommer bare til at fortsætte med at spørge til det samme om og om igen og igen

Undersøg og find ud af det selv...for du bliver ved med at spøger Power og Elgiganten og hifi-klubben og bagefter her - om og om igen og igen

det er ikke ment som 'f af med dig' ej heller er det sagt på en nedladende måde - men ud fra hvad du har gang i (din første samt denne tråd) så er det kæmpe spild af tid for dig og for andre da INGEN som bruger det her forum eller i alle de butikker som du besøger kan give dit det svar som du leder efter eller kan vælge et tv for dig (jeg siger det udelukkende ud fra de hvad?? - ud fra de ca. 20+ forslag som du allerede har fået og som du ikke kan bruge til noget)
Brugeravatar
Af hans123
#335640
Mit råd

Køb et oled hvis du går efter bedste billede.

Mærke lige meget. Panelerne kommer alle fra LG og meget få kan se forskel når de proppes sammen med andre styre elektronik.

Husk at sælgere ikke er rådgiver. Men ønsker at sælge det de tjener mest på.
Af Verona
#335641
allo skrev: 19. okt 2021, 18:12
Verona skrev:Tusind tak for dit venlige forslag.

Jeg ved ikke, om du kender til følelsen af ikke at have forstand på tingene, og derned søge råd.?

Men du er meget velkommen til at springe mine indlæg over.

Jeg har lavet dette indlæg fordi, at jeg har fået anbefalet x90j og C1, fordi jeg ikke var helt åben for andet end lg.

Så det jeg søgte var om der var andre modeller end x90j, fordi jeg ikke stoler på forhandlerne.

Ked af du sku spilde din tid, på at skrive et surt opslag
selv tak.

Det er præcis derfor jeg sagde at det er spild af andres tid at blive ved med at finde på div. tv til dig og komme med alle mulige forklaringer (som du alligevel ikke kommer til at bruge i sidste ende) da du ikke har forstand på det du spøger til...

hi-fi klubben kommer med deres bud på hvad der er godt for dig, folk her i tråden kommer med 30 andre og sådan bliver det bare ved og ved...

du vil gerne have hjælp til noget - og den HAR du allerede fået - du kommer bare ikke at bruge den - du kommer bare til at fortsætte med at spørge til det samme om og om igen og igen

Undersøg og find ud af det selv...for du bliver ved med at spøger Power og Elgiganten og hifi-klubben og bagefter her - om og om igen og igen

det er ikke ment som 'f af med dig' ej heller er det sagt på en nedladende måde - men ud fra hvad du har gang i (din første samt denne tråd) så er det kæmpe spild af tid for dig og for andre da INGEN som bruger det her forum eller i alle de butikker som du besøger kan give dit det svar som du leder efter eller kan vælge et tv for dig (jeg siger det udelukkende ud fra de hvad?? - ud fra de ca. 20+ forslag som du allerede har fået og som du ikke kan bruge til noget)

Lad mig sige det ikke føles som venlighed.

Jeg spørger jo jer, fordi man ikke kan stole på sælgere. Beklager.

I har sagt (mens jeg holdt fast i LG) at jeg sku købe c1, eller overveje andre mærker.
Forslag kom bla fra Pricerunner.

Der er IKKE kommet +20 forslag. Så læser vi i hvertfald ikke det samme. For nogen af forslag er jo 50/60 Hz som jeg ikke kan bruge

Men jeg hører dig.
Jeg skal lade være med at spørge om hjælp, og det vil jeg da så gøre.

Det var bare det jeg troede, man kunne få herinde.

Jeg var usikker på, om der var noget bedre en Sony x90j til 13.000 kr
Og et Lg c1 til 33.000 kr.

En midt imellem de 2.
Af Verona
#335642
hans123 skrev: 19. okt 2021, 18:22 Mit råd

Køb et oled hvis du går efter bedste billede.

Mærke lige meget. Panelerne kommer alle fra LG og meget få kan se forskel når de proppes sammen med andre styre elektronik.

Husk at sælgere ikke er rådgiver. Men ønsker at sælge det de tjener mest på.

Præcis de er netop sælgere, og det jo lige meget hvor jeg spørger.

Min tanke var, om der ikke var noget bedre end x90j

Altså imellem.

Så under Oled, men over de der 12.-14.000 kr skærme.

Jeg skifter sjældent tv, så vil gerne have noget der holder, og vigtigt det ikke lagger under sport.
Noget af det jeg blev anbefalet herinde var 50 hz, så der var nogen heldigvis hurtige at skrive, “køb ikke det”.
Men giver jo lidt usikker hos novicer som jeg

Jeg vil bare gerne købe det bedste til prisen.

Men C1 er sat på overvågning på Pricerunner. Samme er CX. Men tvivler på det ryger ned i 17.000
Af henrik.yde
#335644
Vi prøver lige en gang til så, der er altså ikke noget galt med det 50/60HZ TV du fik anbefalet af mig, og flere andre her (A1), da det jo passede fint i din prisklasse, og du mente at C1 var for dyrt. Som du kan se hvis du gider at læse testen, så egner det sig glimrende til sport også:
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/a1-oled
I mellemtiden er prisen så steget igen, men mon ikke den kommer ned omkring 15000,- igen.