Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Knud45
#335595
Jeg overvejer, at opgradere mit nuværende Sony KD49XE9005 til et OLED TV. Som jeg kan researche mig frem til er Samsung's QLED ikke helt på niveau.
TV'et skal bruges til programmering/læse tekst, surfing og youtube/serier/Netflix. Jeg kommer nok ikke til at bruge apps til Netflix osv. men bare køre det over computeren.

Jeg har været glad for mit Sony og overvejer umiddelbart et Sony igen. Jeg synes dog, at det ikke LG er selvfølgelig også en mulighed.

Mit spørgsmål er om det er pengene værd at opgradere? Og om nogle har erfaring med at bruge et OLED TV som computerskærm. Jeg synes nogle gange, at mit nuværende TV ikke er optimalt at sidde og læse på (jeg er klar over at et TV heller ikke er lavet til det). Men måske er OLED teknologien så meget bedre, at det virker bedre. Jeg sidder lige under 1m fra TV'et når jeg bruger det som computerskærm. Når jeg bruger det som fjernsyn sidder jeg længere væk.
Udover billedet er jeg altid nervøs for kompatibiliteten med computeren. Jeg har et Geforce GTX 1070 som kører HDMI 2.0. Jeg kan ikke helt finde ud af om det giver mening at køre HDMI 2.0, eller om jeg skal op på 2.1 for at yde TV'et retfærdighed og rent faktisk få en opgradering ud af det.

Egentlig er jeg bare nysgerrighed efter, at høre folks erfaringer og tanker :)