Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#335507
Jeg søgte hjælp til 75" tv tidligere. har fået tilbud, men er i tvivl om valg.

Så please hjælp

Tilbud 1

Lg 75" nano91 4k (2021)
jbl Bar 9.1 soundbar
Klargjort og tilpasset
Udvidet reperation on site 5 år
levering

Total: 23.000 kr


Tilbud 2

Lg 75" 4k nanocell tv 75nano92
Lg Sp8y soundbar
Tv kalibrering
DaKota Platinum 4k premium hdm

UDEN levering

Total: 19.999 kr


Tilbud 3

Lg 75" 8K nanocell tv 75nano99
Lg sp8y Soundbar
Tv kalibrering
Dacoto platinium 4k premium hdm

UDEN levering

Total 22.999 kr


ELLER

ingen tilbud men, skal jeg smide pengene og købe

LG OLED77C11LB - 77"

Pris 26,000 kr

det er så uden

soundbar
kalibrering
og kabler

what to do


Havde sagt jeg ville bruge en 16-17.000 kr, men hmm ja

Og jeg sværger til LG
#335508
Hvis du ikke har haft behov for en soundbar til det gamle SK8100 vil du heller ikke behøve den til NANO91, NANO92 eller C1, som alle har en lignende 2.2-højttalerkonfiguration - og slet ikke NANO99, som har endnu bedre lyd.

Hverken NANO91 eller NANO92 har LG's bedste billedbehandling. Her skal du op i NANO99 eller C1, men lige hvad NANO99 angår skal du være klar over, at det er et 8K TV, hvilket betyder et højt strømforbrug uden du nødvendigvis får et meget bedre billede ud af det. Det får end ikke specielt gode anmeldelser:
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/nano99-8k-2020

Her sammenlignet med C1:
https://www.rtings.com/tv/tools/compare ... shold=0.10

Det lyder mest af alt som om du har været i Power, som gerne vil hive nogle ekstra penge ud af dig ved at inkludere soundbar/kalibrering/kabel, men sandheden er, at du nok ikke nødvendigvis får så meget ekstra ud af en soundbar (i hvilket fald du heller ikke har brug for kablet, med mindre du kan bruge det til noget andet) og værdien af kalibreringen kan nok også ligge på et meget lille sted, afhængigt af hvor og hvordan den udføres.

Vær også opmærksom på, at disse NANO-modeller ofte er udsat for kraftige prisfald, så jeg tager mest disse bundle-tilbud som udtryk for, at vi snart kommer til at se nogle lavere priser på disser modeller uden dette tilbehør.

Endelig skal du være opmærksom på, at 77" CX (2020-forgængeren til C1) var på tilbud til under 20.000 kr. over flere uger her i sommeren 2021. 77" C1 blev lanceret til en langt lavere pris end lanceringsprisen på 77" CX, så jeg tror bestemt ikke, at vi skal vente til næste sommer før der kommer et godt tilbud på C1. Vi er kun halvanden måned fra Black Friday og med tanke på, at det måske er et TV du skal se på de næste 5 år, var det måske en idé lige at vente og se tiden an. Måske ikke helt til Black Friday, men så i det mindste et par uger. Lige netop den uge vi er inde i her og nu er det småt med gode tilbud, men Power har lige ad to omgange haft 25% rabat på udvalgte TV-modeller og der har også været nogle særdeles gode tilbud på visse OLED-modeller hen over sommeren. Om der kommer gode tilbud igen her næste weekend eller næste uge eller om der bliver lidt tilbuds-tørke her i tiden op mod Black Friday skal jeg ikke kunne sige, men lige her og nu er nok et dårligt tidspunkt at slå til. I morgen over middag kan vi se den nye tilbudsavis fra Bilka og fredag over middag er de næste tilbudsaviser fra Power og Elgiganten tilgængelige.
#335509
Tusind tak Globulus, du har helt ret, det var power og elgiganten.

Det er så nemt at blive narret, for jeg har virkelig MINUS forstand.
så rart at kunne spørge herinde..
problemet er bare, at jeg ikke ved hvad jeg skal holde øje med i tilbudsaviserne, så åh jeg syntes det er svært.

men kan høre at jeg ikke skal tage nu af de her tilbud.

Tænker det er C1 jeg skal holde øje med
#335511
Ligesom Kim nævner, så tror jeg, at du med fordel kan vente til Black Friday. Særligt de store TV får ofte en god rabat.

Jeg synes du skal glemme NanoCell, som er IPS LCD, altså den lave mellemklasse på billedkvalitet. Hold fokus på LG C1 og lignende OLED TV, hvor du får så godt som markedets bedste billedkvalitet uanset mærke.

En soundbar kan man jo altid tilkøbe senere. Topmodellerne af soundbarer fra de velkendte TV-producenter starter prismæssigt – ligesom TV-skærmene – højt og falder typisk til ca. 3000-5000 kroner senere.
#335513
Hvis vi lige går tilbage til starten af det første indlæg i den anden tråd:

Det tætteste du kommer på SK8100 (kantbelyst) i en 2021-model er nok NANO85. Her er en sammenligning af NANO85 og SK8000 (ikke nøjagtig samme model, men tæt nok på, bortset fra den bedre lyd i SK8100):
https://www.rtings.com/tv/tools/compare ... shold=0.10

75NANO85 fås p.t. på tilbud til 11.999 kr.:
https://www.bilka.dk/produkter/lg-75-uh ... 100567969/

Grunden til, at prisen er så høj på de NANO9x-modeller du har nævnt, er, at de alle har full-array local dimming og i et enkelt tilfælde 8K, men er du blot ude efter noget, der er mindst lige så godt som SK8100, skal du ikke længere op end NANO85. Selv om du har været glad for SK8100, må det siges, at der er mange parametre, det ikke scorer specielt højt på.
#335517
Jeg syntes bare at det C1 er meget dyrt, og tænder det kommer nok ned i pris, men måske ikke så meget.

Så hvad er bedste tv, lige under oled niveau?

For nogensteder skrider de at nanocell er høj mellemklasse,mens en her i tråden skriver lav mellemklasse.

Og gør jo aldrig noget at de bliver bedre end det man har :-)
#335519
Verona skrev: 13. okt 2021, 11:37 Jeg syntes bare at det C1 er meget dyrt, og tænder det kommer nok ned i pris, men måske ikke så meget.



Og gør jo aldrig noget at de bliver bedre end det man har :-)
Ja, C1 er dyrere, - men den er altså også i en helt anden liga. Vi snakker allerøverste hylde, hvor de andre du nævner i bedste fald nok er (lavere) mellemklasse.
#335522
Jeg ser meget sport, så forblive i min. 100 hertz

kan se A1 (som en anbefalede kun er 50

Jeg ligger meget ned, en lille bitte smule skråt for tv'et, så bliver i tvivl om oled, da jeg syntes jeg læser flere steder, at man skal sidde helt lige for.

Så jeg sidder top forvirret (igen :)) og kan fornemme at jeg ikke skal låse mig på LG.

Så med de præferencer, og skal være 77", hvor skal jeg så lande?

(og er det med en lille smule skævt for billedet, så helt enormt virtigt på Oled)
#335523
Jo ,men nu beder du jo selv om nogle alternativer, da du jo synes at C1 er for dyrt. Og lad os så lige få et par ting på plads:
Med OLED TV har man perfekte betragtningsvinkler og sortniveau. Med LCD TV med VA panel, har man dårligere betragtningsvinkler, men godt sortniveau. Med LDC TV med IPS paneler har man bedre betragtningsvinkler, men dårligere sortniveau. LG laver panelerne til samtlige OLED TV på markedet, f.e.k.s Philips, Sony, Panasonic, så du kan vælge mellem det mærke du nu synes bedst om, billedkvaliteten er stort set ens på alle OLED TV. A1 er et supergodt TV, også selvom det kun er et 50/60HZ TV. Se evt. testen her:
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/a1-oled