Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Globulus
#335528
C1 har som sagt et 120 Hz panel (faktisk 40-120 Hz) og en kraftigere processor, hvor A1 må tage til takke med et 50/60 Hz panel. C1'eren har bare mere at arbejde med, når der skal interpoleres og opskaleres, hvilket alt andet lige må have en betydning ved visse typer materiale, men det er jo svært at sige, hvor meget det betyder, hvis man ikke har lejlighed til at se dem side om side og med den type materiale og kilde, man forventer at benytte.

Se denne anmeldelse:
Af Verona
#335533
Globulus

Ville du købe. A1 eller nano9. 4K ?
Med det jeg bruger det mest til af sport (tennis, badminton osv)
Af Globulus
#335534
Verona skrev: 13. okt 2021, 20:41 Globulus

Ville du købe. A1 eller nano9. 4K ?
Med det jeg bruger det mest til af sport (tennis, badminton osv)
Jeg ville købe C1 eller en af de Sony-modeller, der tidligere er blevet linket til, før jeg ville købe A1 eller NANO9x.

Jeg vil helt konsekvent afvise at købe et TV, der ikke har 120 Hz-panel. Særligt når der er tale om et OLED TV er det (for mig) vigtigt, at der er masser af muligheder for at justere bevægelseshåndteringen pga. den stutter der kendetegner OLED TV, dvs. jeg vil have de bedste muligheder for at finde den balance, der passer bedst til mig. Med et 120 Hz panel er det også nemmere at udglatte bevægelser uden at billedet bliver udtværet at se på. Se f.eks. "Motion Interpolation"-sektionen i denne sammenligning: https://www.rtings.com/tv/tools/compare ... shold=0.10

NANO9x har vi været omkring: Man får for lidt for sine penge.

Jeg kan kun endnu en gang anbefale, at du går ned i størrelse og køber et 65" OLED når der kommer et godt tilbud (< 10.000 kr.) på en model med 120 Hz panel. 65" C1 var dernede for en måned siden og kommer vel derned igen.