Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#335467
Jeg har et Sony Android TV, KD-65XH9505, som vil have wifi selv om der også er kablet netværk i. Kan det være rigtig eller er der noget jeg skal være særligt opmærksom på?

Vh Henrik
(jeg er ny bruger, og har søgt efter lignende indlæg, men fandt ingen)
#335488
nej det skal det ikke Mit XH9505 siger hvis du går på wifi mens kabel er i at det skal tages ud
#335540
HrJensen1 skrev:Der er ikke noget internet signal på det kabel du har sat i - hvis der er internet på et kabel, slår den wifi muligheden fra selv
Det er jeg ikke helt sikker på er korrekt. På mit Sony A80J måtte jeg slå WiFi fra før den tog LAN forbindelsen. Det kan dog muligvis skyldes at jeg har brugt en USB adapter (for at få 1000mbit da skærmens eget lan kort kun er 100mbit)

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk

#335546
Hanga skrev: 14. okt 2021, 12:33 Det er jeg ikke helt sikker på er korrekt. På mit Sony A80J måtte jeg slå WiFi fra før den tog LAN forbindelsen. Det kan dog muligvis skyldes at jeg har brugt en USB adapter (for at få 1000mbit da skærmens eget lan kort kun er 100mbit)

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk
Ja, det er når man bruger fjernsynets egen LAN forbindelse - hvad man kobler på af mærkeligt udstyr, kan fjernsynet ikke gøre ved ;-)

Og hvad skal du bruge 1000mbit til på fjernsynet, når den kun skal bruge nogle få Mbit/s til streaming?
#335548
HrJensen1 skrev:
Hanga skrev: 14. okt 2021, 12:33 Det er jeg ikke helt sikker på er korrekt. På mit Sony A80J måtte jeg slå WiFi fra før den tog LAN forbindelsen. Det kan dog muligvis skyldes at jeg har brugt en USB adapter (for at få 1000mbit da skærmens eget lan kort kun er 100mbit)

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk
Ja, det er når man bruger fjernsynets egen LAN forbindelse - hvad man kobler på af mærkeligt udstyr, kan fjernsynet ikke gøre ved ;-)

Og hvad skal du bruge 1000mbit til på fjernsynet, når den kun skal bruge nogle få Mbit/s til streaming?
Sony Bravia Core anbefaler en forbindelse på mindst 115 Mbit for at få den maksimale bitrate, hvorfor det er lidt tåbeligt at deres eget lan kort ikke kan levere det... ligeledes kan det være godt til streaming af tunge filer fra computer/nas hvis man vil gøre det direkte til tv'et.

Vincent Theo lavede en video på det og ideen med USB adapteren kommer derfra.

Til Netflix, HBO osv har du helt ret i at det er spildt.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk


#335550
Jeg bruger også usb adapter til mit lg c9 i soveværelse og det virker fint bare en skam C9 kun har usb 2.0 i stedet for usb 3.0 da det vil give mere hastighed
#355957
Vækker lige denne tråd...

Jeg har en 500/500 forbindelse og er som i andre begrænset til 100/100 af mit Sony tv's eget kort når jeg kører LAN.

Over wifi får jeg, som tv'et står 180/180 ca.


Hvad er det for en USB adapter der tales om og hvordan virker det?
Jeg ledte efter Vincent Teoh videoen, men jeg kan ikke finde den.

Nogen der kan lede mig på rette spor?

Sendt fra min SM-N970F med Tapatalk

#356026
Anders_Risager skrev: 21. dec 2023, 10:35 Vækker lige denne tråd...

Jeg har en 500/500 forbindelse og er som i andre begrænset til 100/100 af mit Sony tv's eget kort når jeg kører LAN.

Over wifi får jeg, som tv'et står 180/180 ca.


Hvad er det for en USB adapter der tales om og hvordan virker det?
Jeg ledte efter Vincent Teoh videoen, men jeg kan ikke finde den.

Nogen der kan lede mig på rette spor?

Sendt fra min SM-N970F med Tapatalk
Det er en usb til ethernet adapter der giver mulighed for op til 1.000 Mbit/s:

https://www.av-cables.dk/usb-til-rj45-n ... IfEALw_wcB