Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
#335505
...Er der en grund til at Sony ikke er nævnt?

Firmaet so står bag PlayStation burde da vide hvordan konsollen bedst fungerer?

Andet er da næsten ulogisk..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#335514
vialli09 skrev: 12. okt 2021, 20:19 Skærmstørrelsen på 55" er ikke et krav, så 48" vil også sagtens kunne gå an.
Ift. A1'eren, så fremgår det hverken på Bedste HDR- eller Bedste tv til konsol-oversigten og har heller ikke HDMI 2.1, så det er godt nok svært at blive klog på, hvilke typer og specifikationer man skal prioritere :s :)
Vi har ikke testet LG A1, så det er derfor den ikke er med i oversigterne. Et grundprincip i OLED-teknologien er dog, at hver pixel er egen lyskilde, der kan styres individuelt fra helt sort til hvid, og det er det som giver det gode HDR-billede i de efterhånden mange konsolspil, der udgives i HDR-format.

Dog med forbehold for, at LG A1 har nogle mærkværdigheder, som vi ikke kender, da vi ikke har testet den.

Stod jeg selv i samme situation ville jeg uden tvivl prioritere god HDR over HDMI 2.1 (der åbner for op til 120 billeder per sekund). Dels fordi der er så få 120fps spil til PS5, dels fordi HDR er en markant større visuel forbedring end 120fps (ift. 60fps), efter min mening.