Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mmgala
#335252
Vores 4 år gamle 75" Samsung har her i weekenden fået en 5-10 cm lang skygge nedefra og strålende op ad.. .. selvfølgelig kan man benytte det, der er bare træls at se på.

Så sidder og kigger lidt rundt og er faldet over denne https://www.bilka.dk/produkter/samsung- ... lsrc=aw.ds

Nogen der har input til denne model
Af PeterD
#335255
Samsung har åbenbart indbygget en mekanisme i deres tv så størstedelen får problemer ligeså snart garantien er udløbet.

Ved ikke om det er skærmen eller kondensatorerne som ryger først, men prøv et andet mærke til at starte med. De laver fantastiske flotte og tynde designerskærme men skal altså holde længere end 4-5 år.
Så må EU snart på banen og lave nogle direktiver, som sikrer sig det sker

Jeg har aldrig haft problemer med mine japanske mærker, men der er heller ikke så mange store mærker at vælge imellem når du går i butikkerne.

Ved ikke om du kan presse prisen lidt, for øjensynligt er der ikke så store udsving i prisen når vi taler 85" skærme.
Af mmgala
#335278
Mange tak for hjælpen, ved i hvad er forskellen på KD-85XH9096 og KE85XH9096
Brugeravatar
Af bbplayer
#335279
Måske farve/design, de findes begge på Sony's side , måske kan du sammenligne dem?
Af George1
#335283
Samsung er jo også dem der sælger flest skærme, så der vil også være flest fejl , har haft en topmodel der gik efter 3 år, en anden topmodel køre ved en kammerat på 9 år, ved ikke om Samsung er bedre eller dårligere end andre skærme, alt er jo bare masse produktion i dag, og holder slet ikke så godt som det gode gamle billedrørs tv uha uha
Af Brian E
#335284
George1 skrev: 4. okt 2021, 14:08 Samsung er jo også dem der sælger flest skærme, så der vil også være flest fejl , har haft en topmodel der gik efter 3 år, en anden topmodel køre ved en kammerat på 9 år, ved ikke om Samsung er bedre eller dårligere end andre skærme, alt er jo bare masse produktion i dag, og holder slet ikke så godt som det gode gamle billedrørs tv uha uha
Det er en af de ting, der virkelig kan undre mig, at visse folk lader til at mene, at Samsung er blevet verdens største producent af TV ved at levere et produkt, der er dårligere end konkurrenternes.

Jeg vil gætte på, at de fleste mennesker vælger et andet mærke næste gang, hvis de oplever, at det købte produkt er af dårligere kvalitet end forventet, og konkurrenterne kan tilbyde bedre kvalitet til samme pris.
Af Supergris
#335326
Jeg tror måske, du overser reklamens magt?
Der var en årrække, hvor Samsung leverede nogle rigtig fine skærme, men tiderne skifter; det samme gør teknologierne.
Jeg har selv en fornemmelse af, at LG og Samsung ikke har helt samme kvalitet som deres konkurrenter fra Japan, men jeg tror også, det hænger mere sammen med de enkelte modeller eller serier end selve mærket, dette beror dog udelukkende på egne erfaringer, og hvad man ellers hører rundt omkring.
At få et egentligt overblik over, om nogle mærker er at foretrække fremfor andre, tror jeg er meget svært at fremskaffe...
Af PeterD
#335338
Supergris skrev: 6. okt 2021, 10:35 Jeg tror måske, du overser reklamens magt?
Der var en årrække, hvor Samsung leverede nogle rigtig fine skærme, men tiderne skifter; det samme gør teknologierne.
Jeg har selv en fornemmelse af, at LG og Samsung ikke har helt samme kvalitet som deres konkurrenter fra Japan, men jeg tror også, det hænger mere sammen med de enkelte modeller eller serier end selve mærket, dette beror dog udelukkende på egne erfaringer, og hvad man ellers hører rundt omkring.
At få et egentligt overblik over, om nogle mærker er at foretrække fremfor andre, tror jeg er meget svært at fremskaffe...
Men det burde vel ikke være så svært?

At få saldsstederne/butikkerne til at indrapporter hver gang en kunde kommer retur med et produkt og hvad der er galt inden for garantien på 2 år til Forbrugerstyrelsen...
Af Rødtop
#335340
Ja, en samsung skærm var nok for mig, og det var endda bare en monitor,
fra perioden, hvor de blev kunstig forældet, man glemmer bare ikke en dårlig behandling
Brugeravatar
Af ThueV.Thuesen
#335399
Jeg var ude i samme ærinde. Jeg endte godt nok med et 77 LG-OLED, men jeg var meget rundt.
Jeg overvejede stærkt 8096, indtil jeg så den fra en skarp vinkel: Den mister meget, 9096 var meget bedre på den måde. Den og LG-Nano minder meget om hinanden
Så Sony er rigtigt gode i mine øjne, men tag for om du skal sidde lige foran, eller har pladser der sidder i en skarp vinkel.