Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#335244
Vi har for nyligt fået et Philips 58pus7855 tv til soveværelset, desværre kan jeg ikke få det indstillet ordentligt.

Havde før et 58pus7555 som desværre gik i stykker og fik derfor byttet til dette tv som jo egentligt er det
samme bare med ambilight.
Derfor kender jeg udmærket indstillingerne og var ret godt tilfreds med det tidligere tv's billede og farver.

Farverne på det nye 7855 er meget svære at få indstillet korrekt og specielt sorte/mørke scener er i stedet grå og til tider med mange artifacts.

Er der mon nogen der kender til problemet med denne model og evt, har nogle gode råd?
#335381
Er det det samme på alle kilder?
Hvis det er via en ekstern medieafspiller, ekstern tuner eller lign. kunne det tyde på forkerte HDMI-indstillinger?
Der er mulighed for at vælge enten normal eller udvidet, hvor udvidet er beregnet til 4K HDR.
Hvis ikke indstillingerne passer til signalet, som gælder både for afspiller og TV, vil det resultere i enten grå i stedet for sort eller meget mørke billeder med begrænset shadow detail og mangelfuld kontrast...

Hvis der er tale om SDR (TV, DVD og lign.), skal både afspiller, evt. ekstern tuner og TV stå på normal...
#335402
Du skal huske, at Apple har byttet om på benævnelserne, så prøv lige at lege med det.
Ved SDR skal der netop ikke benyttes udvidet, da det vil give grå i stedet for sort!
Du kan evt. google efter indstillingerne...

Jeg vil i øvrigt skyde dit TV til ikke at være af en kvalitet, så det kan nyde godt af HDR.
Blot det, at et TV understøtter et format, er desværre ikke ensbetydende med, det er en fordel at køre med det.

Se f.eks. her:



Måske lidt for tidligt, du har givet op, og sat dit TV til salg?
#335405
Jeg takker for input, det er jeg meget glad for og det skal da afprøves.
Tror dog jeg holder fast i at sælge det, konen har givet grønt lys til at købe det nye LG A1 Oled 😀