Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#335203
Hej forum.

Jeg var egentlig af den opfattelse at de 2 nævnte skærme er de samme pånær one connect boksen. Er der noget jeg overser?

Jeg har fundet 90A til 13k I et tilbud. Er det værd at gå efter eller skal man hoppe på 95A?

Mvh cuno

Sendt fra min CLT-L29 med Tapatalk

#335205
QN90A er med IPS/ads og ikke VA, vidt også nogle andre forskelle.
Du skal have QN93 for at få samme panel som QN95A.
Ved ikke lige hvorfor de fucker med modellerne på den måde.

Sidste år var 90T/Q95T ens
Af SLL
#335210
Jeg læste på et tidspunkt, at både QN92A, QN93 havde VA panel, som igen så har højeste kontrast ratio.
Men ja, at QN90A kunne være et IPS tv, hvis ikke VAR et IPS tv.

Jeg har selv kikket på Neo QLED modellerne, som jeg syntes er alt for dyre i forhold til OLED, som har bedre billedkvalitet (men ja, risikere burn in/retension).

Selv regner jeg med at vente til Black Friday med køb, hvis neo qled kan kommer ned i normalle priser.
#335235
SLL skrev: 1. okt 2021, 22:16 Jeg læste på et tidspunkt, at både QN92A, QN93 havde VA panel, som igen så har højeste kontrast ratio.
Men ja, at QN90A kunne være et IPS tv, hvis ikke VAR et IPS tv.

Jeg har selv kikket på Neo QLED modellerne, som jeg syntes er alt for dyre i forhold til OLED, som har bedre billedkvalitet (men ja, risikere burn in/retension).

Selv regner jeg med at vente til Black Friday med køb, hvis neo qled kan kommer ned i normalle priser.
Lige nu i denne weekend kan du købe et QN92 med 25% rabat hos Power - plus:

JetBot 80 robotstøvsuger, Galaxy Tab S6 Lite Wifi 64GB, eller The Frame 32"" medfølger ved køb af Neo QLED 4K QN85A 65-85"", valgfri størrelse af QN90A, QN91A, QN92A, QN93A og QN95A, eller Soundbar HW-Q960A.

Ret fed deal - men det er sidste dag i morgen søndag den 3. okt.
#335259
JohannesKnudsen skrev: 3. okt 2021, 13:58 Må jeg spørge, bare kort, hvad er forskellen på QN90 eller 95 på QN750? Der er alligevel stor prisforskel.

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ly ... ontent=all
QN750A er en 8K-model, men vær opmærksom på, at det er et 50Hz panel. Den har heller ikke HDMI 2.1, så den har begrænsninger på både 4K og 8K.

PS: Du kan også sammenligne specifikationer mellem QN750A og de andre Samsung modeller i oversigten fra mit tidligere indlæg.
#335261
for 3 ugers siden købt jeg qn95a i 75" shit det er fedt tv, og har meget sol om dagen i stuen men så nemt at se tv stadig, kom fra ks8005 65" der er fandme sket meget. Eneste problem det er xbox series x og Dolby Atmos der er meget lag på, men det er vist et generelt problem hvis man googler det
#335264
det er Denon x3300 surround reciver. har sat den til earc på one connect boksen og sat ps5 og xbox series x også til one connect boksen så jeg kan udnytte 120 hz og har sat den til bitstream output men KÆMPE forsinkelse på lyden, havde ik problemet da jeg havde sat xbox direkt i receiveren
#335265
Som udgangspunkt er bitstream aldrig optimalt med spillyd eller anden lyd, der afvikles i realtid. Det er derfra lydforsinkelsen kommer i din opsætning, særligt fordi Xbox laver sit eget bitstream, altså tager al lyden og pakker den ned – det tager en smule tid. Dolby Atmos kan godt sendes som ukomprimeret PCM (uncompressed på Xbox), men idet Samsung TV ikke understøtter Dolby Atmos, så er jeg dog usikker på, om du får det videre med eARC (det sendes som såkaldt Dolby Mat 2.0).

Hvis det er fordi du gene vil have bitstreamet fra Blu-ray og film sendt videre, så styres det nu med 'allow passthrough' indstillingen på Xbox.