Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#334697
Hej jeg har haft en dårlig oplevelse med mit tv og power. lang historie. Købte i 2020 samsungs topmodel: SAMSUNG 85" 8K QLED TV QE85Q950TSTXXC

Den stod til 90.000 på powers hjemmeside men via chatrobotten fik jeg den af en eller anden grund til 51.339 og slog til med stor glæde.

Her et år efter oplever jeg misfarvninger som striber/tern på tv' et. Ligner en eller anden form for lysrør inde i tv' et der kommer frem i form af de her pletter. Se vedhæftet billeder.

Problemet er at det påvirker billede kvaliteten og er forstyrrende specielt på et tv i den prisklasse.
Tv' et er kun et år gammelt.
Jeg kontakter power i den nærmeste forretning, og de fortæller mig at jeg skal kontakte samsung support jeg så ringer til. Jeg fortæller dem om tv' et og får først en afvisning da de ikke mener det er et problem.
Jeg henvender mig igen og fortæller at det er noget jeg gerne vil have en tekniker ud og se.
Jeg får så en uge senere en tekniker fra samsung ud og ser tv' et og han kan godt se fejlen og mener helt klart jeg har en sag men kan ikke garantere noget.
Han opdager så til både min og hans forbavelse af mit tv har været tændt i hele 3800 timer på et år! FIk det leveret 1. juli 2020 og her små 13,5 måned senere svare det til cirka 10 timers tv i døgnet. Jeg har fuldtidsjob ligesom min kæreste og har 2 små børn.
Har aldrig været i nærheden af de antal timer.
Han mener så at de fejl på tv' et kan skyldes de mange timer.

2 dage efter vender han tilbage hvor han har været i kontakt mere flere fra samsung højere op fra og de mener de ting hører ind under samsungs specifikationer og er noget jeg skal kunne leve med og at de ikke kan hjælpe mig. Teknikeren står som en lus mellem to negle for han kan sagtens sætte sig ind i min sag men han er nød til at lytte til hvad de siger højere oppe fra i hans firma.

Nå jeg vælger så at gå tilbage til power og sætter dem ind i sagen og om de kan hjælpe mig i den her sag.
Deres medarbejder sætter sig ind i sagen og snakker os med tekniker og har en god snak om at de synes det er underligt med de timer osv. Efterfølgende sætter han sin leder ind i det og powers ledelse.
De lover at ringe tilbage men istedet sender de mig en mail i at efter de har været i kontakt med samsung og ledelse er der ikke noget at gøre efter deres mening.
Så man kan åbenbart forvente på store skærme at tv' et er ubrugeligt og fyldt med striber og lign uden det er noget samsung gider hjæloe med.
Lige nu er jeg rigtig ked og frustreret over den her sag og over at have brugt over 50.000 kr på et drømmetv der nu i mine øjne ikke er det værd.
Jeg har nu derfor kontaktet forbrugerklagenævnet og fået af vide jeg skal vende tilbage til power endnu en gang med vedhæftet fil af min klage og se om de vil ændre mening ellers vil de gå ind i sagen som jeg nu afventer.

Jeg vil bare gerne dele min frustrationer med jer herinde om i har oplevet noget lign. og hvad i mener om den sag.

KK
Vedhæftede filer
tv5.jpg
tv5.jpg (762.41 KiB) Vist 2527 gange
tv4.jpg
tv4.jpg (264.06 KiB) Vist 2527 gange
tv3.jpg
tv3.jpg (565.78 KiB) Vist 2527 gange
tv2.jpg
tv2.jpg (405.95 KiB) Vist 2527 gange
tv1.jpg
tv1.jpg (738.51 KiB) Vist 2527 gange
tv tjek.png
tv tjek.png (4.83 MiB) Vist 2527 gange
#334702
Lyder nu stadig mærkeligt i mine ører at et TV ikke skulle kunne tåle at man har det tændt 10 timer i døgnet i et år. Naturligvis er der slid på et elektronik produkt, men at man skulle acceptere at produktet blev ubrugeligt efter et år virker helt afsporet. Det må da som minimum betyde en disclaimer warning på alle TV produkter, hvis de holder fast i den politik.
#334710
At timeantallet bliver bragt på banen, har jeg absolut ingen forståelse for!
Et TV skulle gerne kunne holde til at være tændt mere end 3800 timer i dets levetid, om de så er fordelt over ét eller flere år!
Elektronik er lavet for at blive brugt, og der er jo ikke tale om, at TVet har kørt i døgndrift.

Det burde være soleklart for enhver, specielt fagfolk, at TVet er defekt, og skyldes en fejl fra fabrikken eller dårligt komponentvalg...
#334711
Dette må være et eksempel på at Power ikke bytter med et smil, når prisen på tv er over 50.000kr og de gerne vil se dig æde fejlen, og ja, Samsung vil heller ikke betale det show.

Held og lykke med turen igennem forbrugerklagenævnet, de kan godt hjælpe og der er ingen undskyldning du endnu har nævnt endnu, som gør du burde tabe sagen. Tolerance grænsen skal de dokumentere og ikke bare med noget tekst i en online manual. Så enten taber Samsung, eller så vil Power ende med at skulle dække en ny skærm som åbenlyst har været demo model, og de har forsøgt at skjule det.
Du må da glædes over tekniker har været på din side, selvom han må opgive når arbejdsgiver uddeler ordrer. Det vil forbrugerklagenævnet nok også undres over gik til deres egen fordel, når tekniker var enig i problematikken.
#334713
Enig absolut intet med antal sete timer at gøre.
Har du ikke tegnet en forsikring på sådan et dyrt tv? jeg har haft stor fornøjelse af min elektronik forsikring via min indboforsikring.
Ellers burde Samsung/ power da være lidt samarbejdsvillige da du kun lige har overskredet garantien.
#334715
du kan have det tændt fra morgen til aften 24/7/365 i mange år! - det er dit tv og der er ingen som skal blande sig i eller fortælle dig hvor længe det skal og må stå/være tændt ad gangen - så allerede her har du vundet din sag (og både Power OG Samsung er udmærket klar over det!)
#334744
Jeg ville undersøge om der evt. er noget elektronik forsikring der kan komme i spil (tror det dog ikke), men også spørge om du har noget retshjælp via forsikringen. Det er trods alt næsten 100K i nypris (ved godt priserne falder), så måske blot beløbets størrelse har relevans. Hvis du i bekræftende fald har det, ville jeg skrive en mail til Power OG Samsung (samme mail) og på en sober og faktuel facon gør rede for hvordan du vil håndtere manglende afhjælpning af problemet fremadrettet.

Glem alt om det der med antal timer - du vil jo ALDRIG kunne bevise du ikke selv har brændt timerne af, så spild af tid. Og det er jo ligegyldigt i forhold til problemets afhjælpning - og ja skærmen kan snilt holde til det forbrug i et år.
#334755
det (og alle andre) tv er bygget til at kunne køre minimum det 40 dobbelte

det er FULDSTÆNDIG unødvendigt at holde fast og blive ved med at grave i antal t. det har været brugt - siden at der er tale om en brøkdel af dets levetid - mht.t.)

fejlen opstod med tiden (den var der ikke fra starten), der er stadigvæk en del garanti på det og det skal bare ordnes (på den ene eller på den 73.måde måde)