14. sep 2021, 23:36
#334697
Hej jeg har haft en dårlig oplevelse med mit tv og power. lang historie. Købte i 2020 samsungs topmodel: SAMSUNG 85" 8K QLED TV QE85Q950TSTXXC
Den stod til 90.000 på powers hjemmeside men via chatrobotten fik jeg den af en eller anden grund til 51.339 og slog til med stor glæde.
Her et år efter oplever jeg misfarvninger som striber/tern på tv' et. Ligner en eller anden form for lysrør inde i tv' et der kommer frem i form af de her pletter. Se vedhæftet billeder.
Problemet er at det påvirker billede kvaliteten og er forstyrrende specielt på et tv i den prisklasse.
Tv' et er kun et år gammelt.
Jeg kontakter power i den nærmeste forretning, og de fortæller mig at jeg skal kontakte samsung support jeg så ringer til. Jeg fortæller dem om tv' et og får først en afvisning da de ikke mener det er et problem.
Jeg henvender mig igen og fortæller at det er noget jeg gerne vil have en tekniker ud og se.
Jeg får så en uge senere en tekniker fra samsung ud og ser tv' et og han kan godt se fejlen og mener helt klart jeg har en sag men kan ikke garantere noget.
Han opdager så til både min og hans forbavelse af mit tv har været tændt i hele 3800 timer på et år! FIk det leveret 1. juli 2020 og her små 13,5 måned senere svare det til cirka 10 timers tv i døgnet. Jeg har fuldtidsjob ligesom min kæreste og har 2 små børn.
Har aldrig været i nærheden af de antal timer.
Han mener så at de fejl på tv' et kan skyldes de mange timer.
2 dage efter vender han tilbage hvor han har været i kontakt mere flere fra samsung højere op fra og de mener de ting hører ind under samsungs specifikationer og er noget jeg skal kunne leve med og at de ikke kan hjælpe mig. Teknikeren står som en lus mellem to negle for han kan sagtens sætte sig ind i min sag men han er nød til at lytte til hvad de siger højere oppe fra i hans firma.
Nå jeg vælger så at gå tilbage til power og sætter dem ind i sagen og om de kan hjælpe mig i den her sag.
Deres medarbejder sætter sig ind i sagen og snakker os med tekniker og har en god snak om at de synes det er underligt med de timer osv. Efterfølgende sætter han sin leder ind i det og powers ledelse.
De lover at ringe tilbage men istedet sender de mig en mail i at efter de har været i kontakt med samsung og ledelse er der ikke noget at gøre efter deres mening.
Så man kan åbenbart forvente på store skærme at tv' et er ubrugeligt og fyldt med striber og lign uden det er noget samsung gider hjæloe med.
Lige nu er jeg rigtig ked og frustreret over den her sag og over at have brugt over 50.000 kr på et drømmetv der nu i mine øjne ikke er det værd.
Jeg har nu derfor kontaktet forbrugerklagenævnet og fået af vide jeg skal vende tilbage til power endnu en gang med vedhæftet fil af min klage og se om de vil ændre mening ellers vil de gå ind i sagen som jeg nu afventer.
Jeg vil bare gerne dele min frustrationer med jer herinde om i har oplevet noget lign. og hvad i mener om den sag.
KK
Den stod til 90.000 på powers hjemmeside men via chatrobotten fik jeg den af en eller anden grund til 51.339 og slog til med stor glæde.
Her et år efter oplever jeg misfarvninger som striber/tern på tv' et. Ligner en eller anden form for lysrør inde i tv' et der kommer frem i form af de her pletter. Se vedhæftet billeder.
Problemet er at det påvirker billede kvaliteten og er forstyrrende specielt på et tv i den prisklasse.
Tv' et er kun et år gammelt.
Jeg kontakter power i den nærmeste forretning, og de fortæller mig at jeg skal kontakte samsung support jeg så ringer til. Jeg fortæller dem om tv' et og får først en afvisning da de ikke mener det er et problem.
Jeg henvender mig igen og fortæller at det er noget jeg gerne vil have en tekniker ud og se.
Jeg får så en uge senere en tekniker fra samsung ud og ser tv' et og han kan godt se fejlen og mener helt klart jeg har en sag men kan ikke garantere noget.
Han opdager så til både min og hans forbavelse af mit tv har været tændt i hele 3800 timer på et år! FIk det leveret 1. juli 2020 og her små 13,5 måned senere svare det til cirka 10 timers tv i døgnet. Jeg har fuldtidsjob ligesom min kæreste og har 2 små børn.
Har aldrig været i nærheden af de antal timer.
Han mener så at de fejl på tv' et kan skyldes de mange timer.
2 dage efter vender han tilbage hvor han har været i kontakt mere flere fra samsung højere op fra og de mener de ting hører ind under samsungs specifikationer og er noget jeg skal kunne leve med og at de ikke kan hjælpe mig. Teknikeren står som en lus mellem to negle for han kan sagtens sætte sig ind i min sag men han er nød til at lytte til hvad de siger højere oppe fra i hans firma.
Nå jeg vælger så at gå tilbage til power og sætter dem ind i sagen og om de kan hjælpe mig i den her sag.
Deres medarbejder sætter sig ind i sagen og snakker os med tekniker og har en god snak om at de synes det er underligt med de timer osv. Efterfølgende sætter han sin leder ind i det og powers ledelse.
De lover at ringe tilbage men istedet sender de mig en mail i at efter de har været i kontakt med samsung og ledelse er der ikke noget at gøre efter deres mening.
Så man kan åbenbart forvente på store skærme at tv' et er ubrugeligt og fyldt med striber og lign uden det er noget samsung gider hjæloe med.
Lige nu er jeg rigtig ked og frustreret over den her sag og over at have brugt over 50.000 kr på et drømmetv der nu i mine øjne ikke er det værd.
Jeg har nu derfor kontaktet forbrugerklagenævnet og fået af vide jeg skal vende tilbage til power endnu en gang med vedhæftet fil af min klage og se om de vil ændre mening ellers vil de gå ind i sagen som jeg nu afventer.
Jeg vil bare gerne dele min frustrationer med jer herinde om i har oplevet noget lign. og hvad i mener om den sag.
KK
Vedhæftede filer
tv5.jpg (762.41 KiB) Vist 2527 gange
tv4.jpg (264.06 KiB) Vist 2527 gange
tv3.jpg (565.78 KiB) Vist 2527 gange
tv2.jpg (405.95 KiB) Vist 2527 gange
tv1.jpg (738.51 KiB) Vist 2527 gange
tv tjek.png (4.83 MiB) Vist 2527 gange