Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterD
#334654
Fantastisk.

Hvis "Hr. og Fru Danmark" er på udkig efter et tv og størrelsen passer, så skal der vel gode grunde på bordet, hvis man skal vælge noget andet..
Af Supergris
#334655
48" er efter min mening, fin som monitor, men knap stor nok som TV til de fleste stuer, og hvis man er gamer, er A1 heller ikke optimal som monitor, men prisen er fin...
Brugeravatar
Af Naiera
#334657
Det kan ikke vise 24Hz ordentligt.
#334666
Jeg vil også mene, at man skal være klar over begrænsningerne i den skærm ift. opdateringsfrekvens. Hvis man primært skal bruge den som monitor og eksempelvis sigter efter 60 fps fra PC og spilkonsol, så vil det være fint. Jeg kunne godt se mig selv bruge den til PS5, hvor spil i 120 fps ikke er super vigtigt ift. at få 60 fps stabilt med ray-tracing i stedet for 120 fps uden ray-tracing. Er man hardcore FPS-gamer på PC, så vil 60 fps dog næppe vække lykke.
Af Globulus
#335479
MrWolf skrev: 11. okt 2021, 20:35 Sælge soundbar og få et billigt 65" OLED
Men hvem vil kigge på et A1 - uanset pris? Men nu man er i gang kan man jo også sælge A1'eren. Så hvis man kan få 3.000 kr. for soundbaren og 5.000 kr. for A1'eren er pengene jo hjemme igen ;)

Det er nok for meget at håbe på, men så lad os sige 2.000 + 4.000 kr., hvis man sælger det brugt efter et års tid. Så har man haft en afskrivning på 2.000 kr. på et år, mens man gik og ventede på, at noget bedre skulle dukke op på markedet.

Nu skal vi heller ikke være alt for negative over A1. Det er kommet frem, at det kan fjerne judder fra 24p-kilder, så det er da altid noget - om end det skal ske indenfor visse begrænsninger:
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/a1-oled