Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af fatbass
#334511
Hej
Jeg har et samsung ks8005s 65" hvor der er kommet nogle større sorte pixel fejl, har ellers været mega glad for det, men bliver sindsyg af de pletter. Så hvad ska jeg så købe? det er primær Netflix, hbo og andre streaming tjenester, og så en MASSE xbox one series x og ps5. Havde forelsket mig lidt i qn95a 75" tommer men der ik Dolby vision, så har kigget lidt på LG C1 77" som har Dolby vison men ikke hdr10+ så hvad skal jeg vælge? og skal det måske være et helt 3.? på forhånd tak
Af PeterD
#334512
Der er mange mærker men du skal vel beslutte dig om det skal være SUHD/QLED/Neo QLED/LED/LCD eller OLED.

For at vise optimal HDR visning skal tv'et vel kunne vise 1000 nits i maximalt lysstyrke..spørgsmålet er hvor mange som kan det?

Tænker OLED men 77" ligger vel omkring 30.000 kr +/-...?

Elgiganten ( og Power?) har et 77" LG 77" A1 4K OLED (2021) til 15.000 kr fra på mandag.

Om det er det optimale er spørgsmålet?
Af lennon
#334513
Du skal beslutte om det skal være LCD eller OLED . Hvis budgettet rækker til 77” OLED, så er det som udgangspunkt klart det bedste til at performe HDR . Samsungs top LCD i QLED-serien er tæt på, men når altså ikke helt derop . Vil mene at understøttelse af hdr10+ er lidt sekundært/ligegyldigt . . (
Brugeravatar
Af Naiera
#334514
Panasonic HZ1000 i 55 eller 65 tommer. Vildt godt billede og virkelig billigt.
#334522
PeterD skrev: 8. sep 2021, 22:28
For at vise optimal HDR visning skal tv'et vel kunne vise 1000 nits i maximalt lysstyrke
optimalt, det kan da godt være, men samtlige OLED viser intet mindre end fantastisk HDR, så at skrive det optimalt skal have 1000 nits er noget pjat, da det som du skriver er umuligt? Jeg ved ikke om der findes et par stykker, men mener ikke der er nogen.

OLED er det bedste du kan få til HDR, og så er der vel ikke grund til at skrive så meget mere om det?
#334539
Jeg valgte 77" fra i denne omgang, da C1 stadig lige krydser en smertegrænse der, så 65" i denne omgang i C1 og så er jeg godt tilfreds.

Måske kan du leve med A1 i 77", og ikke få de 120hz? Så er det jo den perfekte skærm, synes dog den hardware skuffer og at HDMI virkelig er 2.0. Det var nok til jeg ikke ville købe den.
Af PeterD
#334558
Supergris skrev: 9. sep 2021, 20:36 Jamen, det har jo ikke "Dolby Vision", hvilket gjorde du kasserede skærmen fra en start?
Ja, lidt mystisk. Men HZ1000 ligger på 17000 kr for et 65" og fåes slet ikke i 75" eller..?

Men alt er ligegyldigt hvis trådstarter er tilfreds og det er det vigtigste
Af fatbass
#334578
Har ikke fået det endnu, snakkede med lyd og billede og de anbefalede samsung med det jeg skal bruge det til og med den lyse stue jeg har :-) håber ik jeg bliver skuffet
Brugeravatar
Af KimKaos
#334579
fatbass skrev: 9. sep 2021, 15:49 tak for inputs. det blev samsung qn95a 75" glæder mig
Fint valg - det bliver også svært at skifte fra Samsung til OLED.

Jeg var imponeret over billedkvaliteten når jeg så film på mit C1 - Dolby Vision er sgu toppen - men billede var ikke lyst nok til mine gamle øjne så det røg tilbage

Jeg har selv kikket på en QN men er lidt i tvivl - måske ender det med at jeg venter til næste år og så giver mit KS en sæson mere da det er ok sammen med en ATV samt at jeg føler at Neo QLED skal lige modne lidt mere - er ikke så glad for den blooming og ret hidsige black crush - plus jeg gerne vil have både Dolby Vision og HDR10+
Af George1
#334580
Super godt valg, one connect boks og super antireflex skærm, og ingen mulighed for burn in, er store plusser i min bog, lure selv på denne skærm venter dog til den falder i pris.
Husk at få dette med, men det er du nok opmærksom på.

Når du køber et 2021 Neo QLED i hvilken som helst størrelse på QN90A, QN95A, QN800A eller QN900A kan du indløse en eksklusiv gave hos Samsung.

Køb QN90A eller QN95A og vælg mellem

The Frame 32" QLED - Unikt design og utallige kreative muligheder for at bruge TV’et som billedramme til fotos og kunstværker.
JetBot 80 robotstøvsuger - fleksibel og kraftfuld robotstøvsuger,
der hjælper dig med at holde dit hjem rent.
Galaxy Tab S6 Lite - Tablet til underholdning, information og forbindelse til hjemmets smarte produkter.