Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pinoh
#334462
Mit gamle Plasma står til udskiftning.

Hvilken sidde afstand vil være mest optimal til et LG Oled C1 55
Af pinoh
#334465
Ok, så bliver det ikke Lg A1 48 selv om det er billigt
Det er mest til boxer og måske Viasat
Må finde et 55
Af Nagash
#334471
Jeg sidder omkring 3-3½ meter fra mit 65". Føler den er lige til den lille side. Men 77" OLED var simpelthen bare for dyre dengang jeg købte. Nu kan man købe sidste års 77" billigere, end jeg gav for mit 65" :D
Brugeravatar
Af TBC
#334473
pinoh skrev: 6. sep 2021, 17:33 Hvilken sidde afstand vil være mest optimal til et LG Oled C1 55
Som supergris siger!

Sidder selv 90-110 cm (afhængigt af stilling) fra min 48 tommer "Computermonitor" og ca. 3½ meter fra min 123 tommer Projektor - Det virker fint. I soveværelset har jeg ca 3 meter til 65 tommer OLED og det bliver for småt og TV'et kan ikke udnyttes til fulde.
Billede
Af steen6400
#334799
Jeg sidder 2.5m fra 77" og det virker rigtig godt til film.
Af Kenneth
#334803
Jeg synes det er meget individuelt, og kommer an på hvad man vil opnå. Hvis det er følelsen af at være i biograf du ønsker så er det sikkert fint med det korte afstande der nævnes af nogle(fx 1-2M), men jeg sidder ca 2,5M fra mit 65”, og det var samme afstand jeg sad på da jeg havde et 42”(for under et år siden), og begge dele var ok, selvom det selvfølgelig ville være mærkeligt at gå tilbage til 42” nu :)
Af MickDK
#334810
Følelsen af biograf er negativ for mit vedkommende - foretrækker bedre lyd, billede og begrænset selskab :)

Men ellers er det rigtigt at jeg 100% foretrækker det største billedet jeg kan få, indlevelsen er meget bedre jo mere af mit synsfelt som er udfyldt (VR er bedre, men ikke praktisk/behageligt i længere tid).

Når billedet er relativt stort nok til at jeg skal dreje hovedet fornemmes det også mere som at være "der" hvor dokumentaren/filmen foregår, ude i den virkelige verden går man jo heller ikke rundt og kikker lige ud uden at bevæge sig! Af samme grund er jeg også tilhænger at 60 bps eller højere så ingen form for hakken opleves - det ødelægger omgående fornemmelsen af indlevelse for mig.