Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#334592
Beckham skrev: 3. sep 2021, 20:48 Tak Hanga! Vil rigtig gerne høre om dine erfaringer når du har fået set lidt mere fodbold på skærmen. Og nej, lys delen er jeg nu heller ikke rigtig bekymret omkring. Dimming delen frygter jeg mere. Og så er jeg nok også lidt tvivlende overfor hvor meget jeg vinder med det forbrug jeg har, som nok er 2/3 sport og 1/3 film serier.
Min erfaring indtil videre er at dimming ikke er et problem ved fodbold. Men det kommer måske an på hvad man forventer og er vant til. Jeg kan godt se at de helt statiske elementer som logo og scorebord langsomt bliver en anelse mindre lysstærkt, men billedet som helhed mister ikke ret meget lys efter min mening.

Men som sagt, jeg kommer fra plasma, og finder lysniveauet meget stærkt, og selv her efter 3 timers fodbold så sidder jeg og leger med lys sensoren og manuel reducering af brightness fordi jeg synes der måske er lidt for meget knald på.
#334601
Enig...når du kommer fra plasma og over i OLED så vil du næppe mangle lys. Men interessant betragtning omkring dimming delen. Hvad jeg har kunnet læse mig til skulle der ikke være dimming på specifikke elementer når algoritmen træder ind, men det er jo nok sandsynligt at man mest bemærker dimming på de lyse elementer.