Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#334246
Hej
Jeg overvejer at købe et 75 tommer til stuen og vil gerne have et godt og smukt tv, og der for overvejer jeg Samsungs top model, lige nu kan nu få sidste års topmodel til en rimlig pris, men den har ikke neo teknologi, hvorfor jeg overvejer dette års model men i den lidt billigere udgave nemlig qn800. Mit spørgsmål hvilket er bedst? Og hvor stor forskel er der? Sidste års topmodel eller dette års tv som ligger lige under topmodellen designet er næsten ens. Sidste år top model er en del billiger. Håber i kan hjælpe
Af Ddur
#334286
Iht. Pricerunner:
2021 75” QN800 = 34.000 kr.
2020 75” Q950 = 20.000 kr.

Det er svært at forestille sig, at dette års QN800 skulle præstere for 14.000 kr. mere end sidste års topmodel Q950.

Du nævner i øvrigt, at du gerne vil have et godt og smukt tv. Hvis du vil have et tv med god billedkvalitet, skal du væk fra Samsungs LCD-tv og over i noget OLED. Med din betalingsvillighed ville jeg afvente prissituationen på LG’s Gallery Design (OLED77G1): https://www.lg.com/dk/tv/lg-oled77g16la

Se Flatspanels.dk’s test her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1630039068
Af George1
#334288
Som altid herinde vil du få at vide du skal over i OLED, da selve billedkvaliteten er et nøk over QLED, topmodellerne fra Samsung er dog tæt på OLEDS billedkvalitet, og særdeles gode og fede i designet synes jeg.
Har selv luret på de skærme du nævner, forstår godt du er lun på q950 TS sateme flot, men jeg har valgt at vente da Samsung 75" QN95A 4K Neo QLED vil komme ned på ca kr 17000 når den får flere måneder på bagen.
Den har også et flot design, og er billedmæssigt bedre end de 2 skærme du nævner.
Synes forøvrigt QN neo er lidt undervurderet i testen på dette site, du kan også se test på andre sites bla. RTHINGS, også godt at se skærmen i real life.
Af Ddur
#334291
Jeg synes det vil være en skam at spendere potentielt hele 34.000 kr. på et tv og så ikke få den bedste billedkvalitet. OLED giver en mærkbar samlet bedre billedkvalitet end LCD, og det uanset om Samsung bruger en markedsføringsterm som ”QLED” for LCD.

Med LG’s G-serie får man et flot, flat design og samtidig den bedste billedkvalitet.
Af George1
#334296
Har du læst mit indlæg. ?
Synes du stiller det lidt firkantet op, og glemmer at go samlet billedkvalitet også kan være en mere lysstærk skærm, og en god antigenskins skærm hvilket LG absolut ikke har.
Der er også risiko for burn in, hvilket der ikke er på Samsungs skærm.