Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jes722
#334227
Jeg købte for et lille år siden en 55 cx oled.

Nu kan jeg se 65 er nede under 10k.

Hvad er forskellen på de tre modeller?
Af Supergris
#334267
Efter min mening er A1 en mærkelig størrelse, som jeg har svært ved at se målgruppen for, da prisforskellen op til de andre modeller fra LG, som priserne er nu, rammer helt ved siden af, og derfor ikke kan anbefales at købe.

De vigtigste mangler i forhold til de modeller du nævner, er vel HDMI 2.1 og et panel, der kører med 50/60 Hz, hvilket normalt vil gøre modellen uinteressant for de fleste, der er villige til at betale den pris, det koster i øjeblikket,
Hvis de slog et par tusinde eller mere af prisen, ville det måske være interessant for nogle, der gerne vil give lidt ekstra for et godt billede, men ikke har lyst til at smide mere end "nødvendigt"...
Af Globulus
#334274
Nej, C1/CX er ikke A1 + et år. Så skulle A1 have været = C9 og det er ikke tilfældet.

C1 er bedre end A1 på (bl.a.) følgende områder:

- Bedre/pænere fod.
- Mere lysstærkt panel.
- 40-120 Hz i stedet for 50/60 Hz.
- a9 Gen 4 i stedet for a7 Gen 4 processor.
- 40W (2.2) lyd i stedet for 20W (2.0).
- 4 x HDMI 2.1 i stedet for 3 x HDMI 2.0.
- HFR
- VRR

Mht. 55" CX og 65" C1 vil de største forskelle være størrelsen og operativsystemet. Så må du jo afgøre med dig selv om du vil sælge dit 55" CX brugt og købe et 65" C1 for at få de ekstra 10", hvis det er dét, det kommer an på. Men prisen på et brugt 55" CX er nok lidt presset, nu da man kan få det som nyt for 6.444 kr.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#334278
Globulus skrev: 29. aug 2021, 08:45 Nej, C1/CX er ikke A1 + et år.
Det var heller ikke dét han skrev. Det var C1 og CX der blev sammenlignet med 1 års differens.
Af Globulus
#334279
Torben Rasmussen skrev: 29. aug 2021, 09:36
Globulus skrev: 29. aug 2021, 08:45 Nej, C1/CX er ikke A1 + et år.
Det var heller ikke dét han skrev. Det var C1 og CX der blev sammenlignet med 1 års differens.
Han skrev:

"Ja A1 er out!
C1 og CX er vel den samme model bare et år oveni."

hvilket jeg tolkede som

"Ja A1 er out!
C1 og CX er vel den samme model SOM A1 bare et år oveni."

Ellers havde det været tydeligere om det var skrevet som

"Ja A1 er out!
C1 vel den samme model som CX bare med et år oveni."

Men OK: Din tolkning er nok den tætteste på intentionen.