Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thg
#334214
Jeg skal senere på året bruge et 55" tv til mit soveværelse og tænker jeg vil gerne have et Sony 2021 model med Google TV, så jeg sikrer mig længst mulig brugs år.

Hvad er de væsentlige/mærkbare forskelle på et 55" X85J og X90J og bør jeg evt. kigge på et XH9505 (2020 model med Android tv, som jo er en endnu større modelserie, selvom den er 1 år ældre)?

Har pt. et 65XE9005 fra 2017 i min stue og jeg syntes egentlig billedet står ret godt og med korrekte farver, men tænker I at et X85J kan hamle op med det, eller skal jeg min. op i et X90J for at blive tilfreds?

Det skal siges at jeg ser næsten kun flow tv og udsendelser via TV2 Play, Viaplay og Discovery+, men meget sjældent film/serier, men alligevel vil jeg stadig gerne have et godt billede.
Af Supergris
#334215
Vent med at tænke over det, til det bliver mere aktuelt!
At gå efter en af de nyeste modeller, blot pga. en nyere smartdelen, og sikkert give flere tusinde ekstra i handelen, er sjældent særlig fornuftigt, hvis man ønsker at gøre et godt køb.
Hvis et TV fra sidste år bliver forældet et år tidligere end en model af nyere årgang, så er der altid eksterne løsninger på markedet, der gør det bedre og kan bruges uafhængig af mærke og model...
Af thg
#334217
Nu tænker jeg at 55" X90J kommer ned på 6-6500,- til Black friday, som tilsvarende XH90 var sidste år (det kan man se på Pricerunner) og jeg tænker ikke der kommer nye Sony tv i år, dvs. jeg ved allerede nu, at de modeller der kan være aktuelle, er de nævnte:
X85J
X90J
XH9505

Så jeg håber nu alligevel at nogen vil besvare mine spørgsmål :)
Af thg
#334245
Det var ikke mange input jeg kunne få O-O

Som sagt er modellerne de samme når vi når Black friday, så det er yderst aktuelt at undersøge nu, så man kan følge udviklingen indtil der.
Af Beckham
#334248
Hvis du ikke skal game, så kan du rolig vælge XH9505. Dens primære mangle er HDMI 2.1. Spørgsmålet er dog om der er flere på lager når vi når til BF. Målt på ren billedkvalitet vil jeg tror at den model er en bedste af dem du nævner.
Af Beckham
#334251
Jeg kender desværre ikke lige til X85J. Har den også local dimming af lyset? Vil nok være af de ting som er med til at afgøre hvor stor forskellen er.