Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rasser
#334037
Kære alle
Jeg har brug for hjælp til at finde mig et nyt TV, da lynet tog mit gamle Philips PFL42" 7606/T.
Jeg har været meget glad for det, og havde håbet det kunne holde et par år endnu inden det skulle udskiftes.

Vi er en familie på 4 der bruger det til alm flowTV, AppleTV, PC-spil. Jeg tænker at købe en SONOS Beam til lyd, da jeg har SONOS i huset i forvejen.
Det må max være 55" (konen mener 42" er rigeligt) og skal stå på et møbel/bænk.
- Det må ikke flimre når der vises sport og fodbold.
- Jeg har læst at det er et problem at styresystemmerne ikke opdateres, men hvor meget skal jeg lægge i det, betyder det noget?

Jeg er ikke så nørdet som mange af jer andre, men jeg vil ikke købe noget forkert/dårligt, eller hvor jeg kommer til at mangle en mulighed for at tilslutte en enhed i den optimale opsætning(hastighed mm).

Jeg har læst lidt anmeldelser, men kan ikke finde ud af hvad der er vigtigt og hvad der er lige meget i forhold til valget af nyt TV.
Hvis der er noget jeg har glemt at spørge om må I meget gerne gøre mig klogere :)
Så jeg håber I vil hjælpe mig på vej til at finde det bedste TV til mig og min familie.
Max pris 10.000,-

Med venlig hilsen

Rasmus Vinding
Af PBL
#334040
Jeg ville tage et 55" OLED fra sidste år (du får mere for pengene ved dem, som er på vej ud, se Tilbudsjagten her på siden, fx HZ1000).

Ift. styresystemet og manglende opdatering vil jeg ikke bekymre mig, når du planlægger at bruge AppleTV. Så kan du bare lade være med at slutte TV'et til nettet og have ro i maven omkring det.
Af lennon
#334042
Find det 55” OLED , som passer bedst ind mht design/fod og budget . Om det er LG,Pana,Philips eller Sony er lidt ligegydigt , da bundniveauet er meget højt når vi snakker OLED .
Helt enig med PBL - styresystemet er temmeligt sekundært når i har AppleTV .
Af jkn789
#334052
Jeg vil ligeledes anbefale et oled tv og hvis du vil have noget som er nemt at gå til, ville jeg vælge et Panasonic HZ1000 som kan fås for 6333 kroner hos Power i øjeblikket.
det er nemt at sætte på fod og kan drejes på foden hvis det skulle være nødvendigt.
Du skal bare bruge billede profil professionel 1 og kopier den til alle kilder, det gøres meget nemt under billede indstillinger og så skal du bare læne dig tilbage og nyde billedet.
Vedr opsætning af Apple tv til brug for 4k hdr, finder du en god guide her på siden.

Jeg har selv 65 " HZ1000 og det kan kun anbefales.

Du kan også sagtens vælge mellem de andre mærker som er nævnt i denne tråd, men Panasonic er den som kommer nærmeste korrekt farver ud af kassen og behøver ikke en professionel kalibrering for at få et korrekt billede og når du ikke er nørdet med billedet, så er det en nem løsning som giver dig et kæmpe løft af billede kvalitet.
Af rasser
#334060
Hej alle og tak for input.
Jeg endte med at vælge en LG C1 i 55”
Min kone sagde bare bestil den - hvad størrelse er den? Tja den er 55” så den er noget større end vores gamle 42”, men de bliver ikke lavet mindre i dag, sagde jeg.
Nu må vi se hvad hun siger i morgen når jeg henter den kæmpe papkasse😂
Tak for alle jeres gode input.
Rasmus