Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Michael Norlin
#333981
Mit TV tilbød mig lige denne opdatering, og da TV'et er 4+ år blev jeg lidt overrasket og vil lige tjekke hvad der er indeholdt.

Min søgning gav intet konkret, ud over forum indlæg fra folk som efterfølgende har fået problemet bl.a. med lyd fra HDMI kilder, men også i GUI hvor en 'mini guide' dukker op ved kanalskift. Alt i alt lyder det ikke godt.

Mit TV er OLED 65 E6V og er på 05.60.05 i øjeblikket.

LG selv præsentere min nuværende version som det nyeste, og dermed ikke et ord om den 'nye' version. https://www.lg.com/dk/support/product/lg-OLED65E6V

Kontakt til LG support endte dels med et afbrudt opkald, et en chat hvor beskeden var : "eftersom der er mange forskellige modeller og softwares kan vi desværre ikke svare specifikt på hvad præcist de forskellige softwares indeholder"....

Derfor : Hvis nogle med samme TV (eller et som tager samme sw) har opdateret, så vil jeg rigtigt gerne høre herom, uanset om det er gået godt eller dårligt.

Hvis nogle sidder inde med 'insider viden' om denne version, vil det være helt fantastisk. Hvad enten det er om ændringer, eller evt problemer som opstår efter opdatering
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#333988
LGs versionsnumre henviser til firmware, altså ikke webOS-delen. Hvis du kigger i menuerne, så skulle du stadig kunne bekræfte, at webOS kører version 3.x, altså den version skærmen blev født med. LG opgraderer ikke webOS-platformen til nye versioner efter køb.

Der er en ejer, som nævner, at firmware 05.60.05 indeholder en ændring af bundmenuen, så den automatisk glider op, når man tænder TV'et. Dette sker også på nyere LG TV. Jeg har ikke set en liste med udgivelsesnoter, så jeg ved ikke om der er andre ændringer.

Bundmenuen kan styres fra:
Indstillinger > Generelt > Yderligere indstillinger > Hjem indstillinger