Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#333847
Hej
Jeg vil gerne udskifte min kinesiske TV med noget andet.
Maks 50" og ikke OLED, da jeg ikke har råd til de gode modeller.

Jeg tænker på Sony eller Samsung, men Sony er jeg mere fan af. Som man skriver herinde, har de nyeste modeller en god processor til sport og hurtige bevægelser.

Hvad siger i?
Sport er det primære, men også Film.
Jeg kan kun streame men har dog 1 gigabit med stærk router og derfor intet problem med hastighed.

Takker

Venlig hilsen

Carlo
#333849
Sony er kendt for bedste bevælgelse-håndtering . Spørgsmålet er om man ikke er oppe i OLED (55”) priser før det batter . . Uanset bliver den største udfordring selve (Live)streaminkvaliteten,alt efter udbyder - og det kan intet TV, eller internethastighed desværre kompensere for . .
#333856
bimbobo skrev: 12. aug 2021, 14:29 Hej
Jeg vil gerne udskifte min kinesiske TV med noget andet.
Maks 50" og ikke OLED, da jeg ikke har råd til de gode modeller.

Jeg tænker på Sony eller Samsung, men Sony er jeg mere fan af. Som man skriver herinde, har de nyeste modeller en god processor til sport og hurtige bevægelser.

Hvad siger i?
Sport er det primære, men også Film.
Jeg kan kun streame men har dog 1 gigabit med stærk router og derfor intet problem med hastighed.

Takker

Venlig hilsen

Carlo
Det ville hjælpe en hel del hvis vi kendte dit budget ? Så er det jo nemmere at finde det rigtige TV til prisen. :)
#333858
Jeg er ikke interesseret i HDMI 2.xx eller lignende tilbehør.
Panelet, interne komponenter/hardware aft. smooth images og ikke hakkede billeder, med mindre det er pga. streaming kvalitet selv.
#333863
Du skriver: Ikke OLED,da du ikke har råd til de gode modeller, senere oplyser du så at dit max budget er på op til 10000 kr ?? Der findes altså flere af slagsen i dit prisniveau i OLED segmentet til orientering.
#333877
Jeg tænker også,at det med nævnte brug og budget,vil være hul i kasketten ikke at vælge OLED . Iflg tilbudsjagten kan man købe et 48” OLED til ca 8k , - og kan der presses et 55” OLED ind, så åbner det flere endnu billigere muligheder . . .
#333880
Som alle andre er inde på - med dit budget kan du jo sagtens få en god OLED skærm.

Til dit brug, sport via streaming, er Sony nok det bedste valg, da de er blandt de bedste til motion handling samt opskallering af low birate indhold.

Du kan få Sony 55" A8 til 6.999 kr. hos Elgiganten. Det er en 2020 model der er på vej ud. Der er ikke HDMI 2.1 (relevant hvis skærmen skal bruges til 4k gaming) men ellers er det begrænset hvad forskellen er til 2021 modeller.

https://www.elgiganten.dk/product/tv-bi ... tv-kd55a85
#333896
Tak til alle

Jeg skrev 0-10.000, men det var nok en overdrivelse.

OLED vælge jeg fra, fordi jeg ikke har Netflix eller services til at streame Films i høj kvalitet, og fordi jeg hører herinde, at der er burn-in issue.
Alle sportskanaler har logo fast samme sted og jeg vil ikke risikerer af at se "TV3+" eller lignende logo på alle kanaler.

Sony passer mig fint lige nu, og hvis/når OLED slipper for burn-in, så kan jeg overveje det.