Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#333967
Bond skrev: 16. aug 2021, 18:50 Det ser ud til at alle 48" og 83" kommer med det WBE panel, men jeg mener at have læst at man ikke kan gå i "G1 mode" på en 83" og rygterne går også på, at muligheden med at kunne ændre til "G1 mode" vil forsvinde i en firmware opdatering.

Som jeg har læst det, så kommer alle WBC paneler fra Korea og de nye WBE paneler fra Kina.?
48 og 83" OLED kan kun produceres på den nye fabrik i Kina, som anvender MMG (multi-model glass), så forskellige størrelser kan skæres fra et 8.5G moderpanel.

Jeg synes derfor det lyder sandsynligt, at alle WBE-panelerne kommer fra Kina pt. Mon ikke fabrikken i Korea også omstilles på længere sigt?
Af Bond
#333982
Rasmus Larsen skrev: 17. aug 2021, 14:58 Alle C1 udgaver, altså C11 til C17, er 2021-generationen.

2020 hed LG CX, 2019 hed LG C9, 2018 hed LG C8 osv.

Det er min forventning, at 65" LG C1 kommer længere ned end de nuværende 16.000 kroner på Black Friday.
Det kan kommende køber da håbe på, men kan leverandørene levere….. til f.eks. Black Friday og julehandlen, og til hvilke priser…… LG G1 i 77” har stort set været umuligt at opdrive, ligeledes har C1 83” kun været tilgænglig i meget få antal.
Prøv at se priserne på nyere brugte biler, forhandlerne står i kø for at opkøbe til absolut de højeste priser, pga. af manglende levering af nye biler som producenter ikke kan levere pga. manglende komponenter.

Jeg er godt spændt på at se hvad der sker til BF og Julehandlen, herunder om man kan leveres og til hvilke priser.
#333984
Ja.. jeg blev enig med mig selv om, at så længe kunne jeg alligevel ikke vente. Opdagede desuden at 65" ikke kunne være oppe på bærearmen under loftet, hvor mit 12 år gamle gamle Grundig(Fine Art 40" LED N Black) hang.
Så jeg gik istedet med et 55C15LA til 8888kr i Bilka - Jeg antager deres bytte/garanti-service, må være nogenlunde iorden, deres størrelse taget i betragtning?!
Ville så bare lige høre om I kender/anerkender kvaliteten af den LA-model?!?

Jeg må indrømme at min umiddelbare førstegangsreaktion er ..Wow..!! Jeg kan læse underteksterne igen uden læsebriller, så det er stort!(sidder 5m fra skærmen)
Af JiSi
#333993
Som jeg har forstået det, så har LA modellerne hvid farve på bagsiden af TVet samt en lysere fod/bordstand. LB har sort bagside og en mørkere fod/bordstand.

Om det kun er 'A' og 'B' som definerer forskellen på farverne er jeg ikke klar over.

Elgiganten har LB på 48", 55", 65" og 77". LA på 83".
Power har udelukkende LA på alle fem størrelser.
Bilka har 48", 55" og 65" og der står 'Vanilla White' under produktfarve på alle tre, og deres links til produktdatablad er alle LA-modeller.

Jeg har desuden besluttet mig for 65" i stedet, så venter på det falder i pris :)
Af JiSi
#333994
disqus_TtASzLhjuJ skrev: 17. aug 2021, 06:23 Computersalg har denne model til salg: LG OLED65C17LB
Jeg har ikke set modellen: 65C17LB nævnt nogen steder i tråden og spekulerede derfor over, hvad '17LB' dækkede over??
Den model fremgår ikke af LG's danske website. Måske det er noget parallelimport?
Brugeravatar
Af ClubKid
#334008
Jeg kan så tillægge endnu en mystisk C1, nemlig OLED55C11LB (Bilka, Odense) De forhandler denne, samt den velkendte OLED55C15LA.
Sidstnævnte ved jeg har farven 'Vanilje Hvid' - hvilken jeg ikke bryder mig om, og ville derfor helst undgå. Derfor tog jeg chancen med førstnævnte og ukendte, som iflg. Google har været solgt de sidste uger i Østeuropa.
Farven kalder de i papirene for "Light Black" og er altså hverken sort eller grå. Farven minder mest om Apples iPhone 12Pro, 'Graphite'.
Vi har endnu ikke hørt fra LG ift. forespørgsel - Ved nogle forumsbrugere her, noget om denne udgave? Sjovt nok, fandt jeg den model som valgmulighed på Vogel's site ifm. deres Thin-serie, men ellers ingen anden info.
#334176
Jeg har fået mere information fra LG.

LA (sort) / LB (hvid) er som nævnt tidligere i denne tråd farven på fod/bagside (vist med undtagelse af 83" udgaven som kun findes i en farve)

C16 og C19 har indbygget WiSA. Med "indbygget" menes, ifølge LG, at WiSA-funktionen sidder i skærmen.

C11, C12, C14, C15, C17 og C18 har ikke WiSA indbygget, men de er stadig kompatible med den WiSA-dongle, som kan købes særskilt. Det er ifølge LG.