Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JiSi
#334194
Lape skrev: 25. aug 2021, 14:30
JiSi skrev: 25. aug 2021, 14:23 Jeg synes den er svær; jeg gik og ventede på 65" C1, men er i tvivl om det er bedst at vente på 65" G1 da jeg skal have den op på væggen. Er der nogen der bekendt med nogle "real-life" billeder af 65" CX/C1 monteret på væggen så fladt som muligt?

Er powerstikket bagudvendt? Jeg kan umiddelbart ikke se det på billederne fra Flatpanels test af C1. Hvis det ikke er bagudvendt, så kan man vel sådan nøjes med dem der vender ud mod siden hvis man blot skal connecte en soundbar via eARC og en PS5. Evt. en USB dongle til ethernet, hvis man vil have en kablet forbindelse og vil undgå det bagudvendte LAN stik. Er det korrekt antaget?

Hvis man kigger på pris statistikken for 65" GX, så gik der lang tid for den faldt fra de 27-28k som G1 nu koster til ~15k. Men når man nu ser, at 65" C1 allerede kan fås til 10k så hurtigt efter lancering, tør man så håbe på en pris på ~15k for 65" G1 omkring Black Friday?
GX og G1 sidder helt ind til væggen. Der er hulrum og kabelbakker bygget ind. Du kan se det her:

https://www.cnet.com/reviews/lg-oled65g1pua-review/

Der gik længe før GX kom på tilbud ift. CX.

Lige nu koster 65" G1 26.995,- hvor 65" C1 kan fåes til 9995,- ihvertfald så længe tilbudet kører, så ja der er pænt stor forskel i pris!

Du får så også Evo panel (med garanti og uden bøvl) på G1 men alligevel en stor prisforskel. Den vejlende pris har ikke rokket sig siden release af G1 og det har knap nok været på lager rundt omkring ... Så er det faktisk noget LG vil sælge? Man bliver i tvivl :D

Så stadig gerne de fixede bagsiden på deres OLED i det hele taget, så de egnede sig bedre til vægmontering, istedet for at elektronikkassen skal være 4-5cm dyb når selve panelet kun er få milimeter. Det ser lidt dumt ud fra siden, når det sidder på væggen og jeg kender et par stykker som ikke har købt et OLED pga. dette (man kommer ind i stuen og ser TVet fra siden til at starte med).

Det er noget LG burde få styr på, for det er jo muligt efter GX og G1 er ekstremt tynde og har samme dybde over hele bagsiden.

Men Sony, Philips og Panasonic OLED har samme "problem" med en stor kasse til hardwaren og så er skærmen helt tynd i toppen.

Jeg tror lidt det er fordi de gerne vil vise hvor tyndt OLED kan være, men det falder jo lidt til jorden når der så kommer en plastikkasse på 4-5 cm i bunden.
Det var mere CX/C1 jeg var interesseret i at se monteret på væggen, især fra siden. Jeg ved godt GX/G1 sidder helt tæt til væggen :)

Når de allerede kører 65C1 til 9.995,- så tidligt i dens "livscyklus", så forestiller jeg ikke at det er ekstraordinært - de vælger vel næppe så tidligt at køre "once in a lifetime" tilbud. Så det vil sandsynligvis være en pris som den jævnligt udbydes til, hvis ikke endnu billigere.

På nuværende tidspunkt er jeg mest fristet til at se tiden an på 65G1. Hvis 65C1 kan koste 9.995,-, så er 15k vel en fair pris for 65G1 ;)
Brugeravatar
Af bbplayer
#334428
Rasmus Larsen skrev: 17. aug 2021, 14:58 Det er min forventning, at 65" LG C1 kommer længere ned end de nuværende 16.000 kroner på Black Friday.
Du fik ret allerede i september, det er vildt nok. Så mon BF giver en lavere pris end de 9995,- nu? det lyder vildt nok.
Af Lodbergs
#334542
Jeg overvejer et c1 men er lidt i tvivl om det med de forskellige paneltyper. Er der stor visuel forskel på billedet de viser?
For jeg tænker ikke man har en chance for at vide hvad man får hvis man bestiller online.

Jeg håber nogen af jer med indsigt kan/gider/orker at svare :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#334548
Lodbergs skrev: 9. sep 2021, 15:57 Jeg håber nogen af jer med indsigt kan/gider/orker at svare :)
Som FP har besvaret vistnok tidligere, så er det på C modellen C16 kun WISA der er i power modellen på tilbud og farven sort.
Der er ingen processor forskel på den og andre C modeller, så hedder det B serien.
Rasmus Larsen skrev:Jeg har fået mere information fra LG.

LA (sort) / LB (hvid) er som nævnt tidligere i denne tråd farven på fod/bagside (vist med undtagelse af 83" udgaven som kun findes i en farve)

C16 og C19 har indbygget WiSA. Med "indbygget" menes, ifølge LG, at WiSA-funktionen sidder i skærmen.

C11, C12, C14, C15, C17 og C18 har ikke WiSA indbygget, men de er stadig kompatible med den WiSA-dongle, som kan købes særskilt. Det er ifølge LG.
Af Lodbergs
#334549
bbplayer skrev:
Lodbergs skrev: 9. sep 2021, 15:57 Jeg håber nogen af jer med indsigt kan/gider/orker at svare :)
Rasmus Larsen skrev:Jeg har fået mere information fra LG.

LA (sort) / LB (hvid) er som nævnt tidligere i denne tråd farven på fod/bagside (vist med undtagelse af 83" udgaven som kun findes i en farve)

C16 og C19 har indbygget WiSA. Med "indbygget" menes, ifølge LG, at WiSA-funktionen sidder i skærmen.

C11, C12, C14, C15, C17 og C18 har ikke WiSA indbygget, men de er stadig kompatible med den WiSA-dongle, som kan købes særskilt. Det er ifølge LG.
Smukt. Tak
Brugeravatar
Af bbplayer
#334599
Lige en note til nye købere.

Jeg har fået en 16LA fra power, og bagsiden er HVID, ikke sort.

Så LA = Hvid, og jo, type nummer på kasse var korrekt, og totalt uberørt og uåbnet kasse.
Brugeravatar
Af bbplayer
#334603
Den er oppe på væg, ikke meget hvid at se i dagligdagen :) Foden er jo ikke i brug her.
Men jo, piano hvid og blank på bagsiden, kunne se fint ud, heldigvis ikke hvis på kant og visuelt fremad, det tror jeg ikke ville passe her.

Fandt dog et på web. Det så precis sådan ud.
Billede
Brugeravatar
Af bbplayer
#334629
bendix skrev: 11. sep 2021, 13:03 bbplayer vil du ved lejlighed poste et billede af bagsiden. Jeg har aldrig set dem i den farve😊
Har du set C1 anmeldelse her på siden? Der er jo også gode eksempler på både sort og hvid bagside.
Billede
Af Skarven
#334822
Jeg har et 65 tommer B9 i stuen, og jeg er meget begejstret for det. Derfor blev jeg lidt fristet for nyligt, da C1 var helt nede i 9.999 kroner for samme størrelse. Nu er prisen oppe igen, men mon ikke, at det falder igen på et tidspunkt...

Men det er jo stadig en slags penge, og jeg har svært ved at gennemskue, hvor meget der egentlig er sket fra B9 til C1? Vil jeg overhovedet kunne se eller mærke en forskel?
Af Aki
#344266
JiSi skrev: 11. aug 2021, 19:51 Fandt dette i et forum på overclockers.co.uk:

Spoke to LG, brilliant tech on the web chat.

OLED55C16LA
OLED55C15LA
OLED55C14LB
OLED55B16LA

"B" slightly slower processor with WISA support
"C" 14 and 15 different stands and better processor than B
C" 16 WISA speaker support with the better processor

Ved I om det også holder herhjemme? Er WISA noget man bør have med?
Har undersøgt lidt og teknisk set eneste forskel er WISA ifølge LG.
Der er dog forskel i gravene samt tunere i forhold til regioner.

https://www.lg.com/dk/compare?bizType=B2C

Fandt også forklaring på produkt nummer f.eks.

OLED55C14LB
OLED=Skærm type
55=Skærm størrelse
C=Model
1=Model år
4=Tuner regional forskel. I dette tilfælde single for flere vesteuropæiske lande.
L=Tuner type til bestemte regioner
B=Primær farve (fod og bagsiden)

Kilde:
https://www.avforums.com/threads/lg-ole ... a.2399264/