Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DanFrandsen
#333738
Hej. Jeg har netop bestilt et LG GX i Elgiganten og vil høre om nogen kender et link eller side hvor man kan læse sig til de bedste indstillinger til tvet, syntes ikke jeg kan finde noget på flatpanels, det Philips jeg har nu, fandt jeg nemlig engang en guide til og syntes det hjalp meget på billede kvaliteten.

På forhånd tak for jeres råd og hjælp.
Af Rødtop
#333757
Til sådan en investering, havde jeg bestilt en proff, ellers kunne du jo ligeså godt havde købt et billigere fjernsyn, hvis du ikke vil havde de sidste %er med :p
Brugeravatar
Af kerovan
#333768
Super lækkert tv

Købte det selv for en lille måned siden, og det performer ret godt lige fra kassen.

Men til film skal du bruge du enten bruge expert lys/mørk, eller Filmmaker mode, selvom denne er meget mørk, og sjældent egnet til de fleste stuer, medmindre man virkelig kan mørklægge sin stue totalt.

Jeg bestilte dog Thomas fra TV-Kalibrering.dk som kiggede forbi og fik den kalibreret og rettet ind.
Og især spil profilen blev betydelig bedre.

Men uanset hvad, så bliver du forhåbentlig godt tilfreds med skærmen :)

Er det 65” du har købt ?
Af DanFrandsen
#333769
kerovan skrev: 9. aug 2021, 15:34 Super lækkert tv

Købte det selv for en lille måned siden, og det performer ret godt lige fra kassen.

Men til film skal du bruge du enten bruge expert lys/mørk, eller Filmmaker mode, selvom denne er meget mørk, og sjældent egnet til de fleste stuer, medmindre man virkelig kan mørklægge sin stue totalt.

Jeg bestilte dog Thomas fra TV-Kalibrering.dk som kiggede forbi og fik den kalibreret og rettet ind.
Og især spil profilen blev betydelig bedre.

Men uanset hvad, så bliver du forhåbentlig godt tilfreds med skærmen :)

Er det 65” du har købt ?
ja det er 65" jeg har købt, skal hente det i morgen, glæder mig virkelig meget. kommer dog til at savne ambientlight fra mit Philips 8 serie 2019 jeg har nu
Af DanFrandsen
#333780
PBL skrev: 10. aug 2021, 09:28
bendix skrev: 9. aug 2021, 17:55 Har philips ikke noget du kan klæbe bagpå hvis du stadig ønsker effekten?

https://www.philips-hue.com/da-dk/p/hue ... 5#overview
Der er ikke så meget plads bag et LG GX, når man hænger det op - fidusen med modellen er, at det sidder helt ind til væggen.
Ja er godt nok spændt på det med at hænge der op. Min væg er ikke verdens bedste så havde håbet jeg kunne genbruge det jeg allerede har boret op men kan godt se det lækre i at det hænger helt tæt på væggen selvom det ikke umiddelbart blir at se da jeg har et skab stående på den ene side af tvet. :p
Af DanFrandsen
#333789
Nå nu når ens nye tv har HDMI 2.1, hvorfor så ik opgrader sine andre enheder. Så fik lige bestilt yamaha rx-v6a som dog har den kendte HDMI fejl men de lover en hardware løsning hvis man registre sit produkt også self den nyeste Apple tv 4K der har fået HDMI 2.1. Det blev en lidt dyrere hjemmebio opgradering end planlagt. Hahah