Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DanFrandsen
#333879
nogen der ved hvorfor ISF billede indstillingerne er tilgænglig nogen gange men f.eks i dag, så kan jeg ik komme videre end filmmakermode. så er ISF fuldstændigvæk.
Brugeravatar
Af TBC
#333886
DanFrandsen skrev: 13. aug 2021, 10:47 nogen der ved hvorfor ISF billede indstillingerne er tilgænglig nogen gange men f.eks i dag, så kan jeg ik komme videre end filmmakermode. så er ISF fuldstændigvæk.
Fordi ISF Expert indstillingerne kun er tilgængelige ifbm. SDR materiale. Når man er i HDR bevæger man sig (undtaget ifbm. HGiG brug til PC og konsolers HDR output) laaaangt bort fra standarder og ind i området for dynamisk tonemapping i stedet.

Til HDR har man som alternativ så i stedet Cinema eller Filmmaker Mode som alternativer. Det er også derfor bl.a. RTings anbefaler forskellige indstillinger til SDR og HDR. Som de opsummerer det angående Dolby Vision settings: "As with normal HDR content, when you start playing Dolby Vision content, some settings change automatically. We recommend leaving these settings as-is, do not copy our SDR settings over. We recommend the 'Cinema' Picture Mode"

Jeg fandt aldrig Flatpanels indstillinger til GX, men de har til CX som formentligt vil være meget lig GX indstillingerne. Dem kan du finde her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1585021959 ...Bare vær opmærksom på at de har testet ud fra kalibrerede setting med udgangspunkt i original/standard profilen, men så kan du da i hvert fald også finde inspiration til en lettere tilpasset original indstilling på TV.

Vær opmærksom på at der er forskellige profiler til forskellige formater, så du skal [sætte og] vælge den profil du vil bruge til hhv SDR, HDR og HDR DV
Af DanFrandsen
#333888
Nååå så gir der mening af ISF er der også ik er der lige pludseligt. Haha tak for den info. Har leget med de indstillinger på Biograf hjem tror jeg den hedder nu eller biograf bruger. Men vigtigst af alt er at motion blur er slået fra. **** det er virkelig en lorte funktion. 🤢🤢🤢
Af DanFrandsen
#334078
jeg har købt et LG GX og når jeg ser noget i Dolby Vision så kommer der bare et HDR logo på billedet, mens hvis jeg ser noget i Dolby Vision på mit Philips LCD tv, så skriver den dolby vision når billedet starter, er det fordi LG GX ikke gider vise Dolby Vision?? nogen der ved noget omkring hvorfor den skriver HDR og ikke Dolby Vision når det nu er det der vises.