Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Udin
#333576
Hvad kan I hajer anbefale i max. 50" til min gamle mor? Jeg har set på LG 50" 4K NANOCELL LED TV 50NANO756PA - PANASONIC 50" LED TV TX-50HX820E eller Philips TV 50PUS9005/UHD TV 50PUS7556.
Det må max. koste kr. 4.000. På forhånd tak! O_O
Af PeterD
#333580
Går ud fra at din mor primært skal SE tv og hvis hun kan leve med at der hun er 3 HDMI porte i HX820 og ikke har Disney+, så vil dette HX820 være et smart valg.

Hvorfor?

Det er tyndt. Har et naturligt billede med VA panel med hudtoner og farver (Brug typisk Normal eller True Cinema billedindstiling).
Evnen til at vise farven sort er naturligvis ikke helt så god som OLED skærmene, men for et LCD (konkurrentens QLED/LCD) gør den det udmærket selvom nogle måske har en mere lysstærk skærm.

LG bruger IPS i deres skærme, hvor betragtningsvinklerne nok er bredere, men det er på bekostning af sortniveauet omvendt er SMART tv delen bedre hos LG, hvis det betyder noget.

Philips PUS9005 styrke er primært deres Ambilight hvor bagsiden af væggen lyser op i de farver som vises på skærmen, lydensamt billedets skarphed. Minus kan være små irritationsproblemer med fjernbetjeningen (langsom scolling) men når du først er vild med Ambilight så savner du det på dit tv..

PS. Lyt ikke til sælgerne. De vil ofte blot sælge det de tjener mest avance på.
Af Udin
#333584
Tak PeterD

Hvad med det andet Philips jeg har nævnt? Jeg tænker det kan være en fordel, at smartdelen er nem at bruge.