Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kimklarup
#333369
Hej
Hvordan kan man se om der vises HDR, 4K m.m. på sit samsung 65q90R. Jeg mener jeg har kikket alle steder i menu men uden held.

Har flowtv fra antenneforening, netflix(skulle vise i 4k med mit abonnement), HBO og Viaplay.

kim nielsen
Brugeravatar
Af elcom
#333372
Hej

Den nemmeste måde at spotte HDR på dit Q90R, er at åbne menuen under afspilning af materialet. Knappen der ligner et hus, allerede her kan du se at lys indstillingerne er skiftet til max, hvis du ikke har skiftet til dark mode kan man nærmest blive blændet af den hvide farve fra menu bjælken der kommer frem.
Hvis du vil være 100% sikker på den er skiftet, så gå næsten helt til venstre på menu bjælken til du kommer til indstillinger (tandhjulet). Når du står på den kommer der en menu over med hurtig indstillinger, nr 3 fra venstre er billedeindstillinger og hvis TVet har opfanget HDR signal, så er der her en cirkel hvor der står HDR.
Efter et par gange lærer du hurtigt at se det bare ved lys skiftet i menu bjælken.
Her kunne Samsung godt have taget lidt fra LG og haft en pop up med info om HDR og lyd.

Billede

I forhold til om det er 4K content, der er det i de apps du bruger at der skal findes et sted med informationen. På Netflix står der "4K HDR" eller "Ultra HD 4k" på materialet. HBO har ikke 4K materiale, og Viaplay har det vist også kun på visse sports udsendelser, som kommer på deres UltraHD kanal. De har i hvert fald ikke på film og serier.