Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Matzi
#333291
Hej

Har haft kig på dette TV, er dette pengene værd?

Kan huske jeg læste op omkring det ca 3 måneder før det udkom herhjemme, og læste en masse godt.

Men det er også mange penge at smide, har i forvejen et Samsung Q9FN 55" QLED, som var topmodellen i 2018, så er dette en udemærket opgradering? Udover størrelsen, som jeg fortrød på det andet, jeg ikke valgte større.

Har altid været lidt forelsket i billedekvaliteten på et OLED, men holdte mig fra det for et par år siden, grundet vi har en meget lys stue, samt man havde hørt at TV logo'er osv kunne brænde fast i OLED. Men synes at have læst med C1'eren at den er bedre også til lyse stuer end de tidligere OLED modeller, men om dette er sandt ved jeg ikke. Måske en kyndig herinde som kan hjælpe? :)

Mvh
Mats Nielsen
Af Supergris
#333295
Jeg synes det er for dyrt, da det stort set ikke adskiller sig fra CX, dog er lagrene for CX ved at være tømt, så priserne er steget, siden de var under de magiske 10.000 kr.
Og stop så al den snak om "lyse stuer"...
Jo, hvis du ser meget TV om dagen, så vil OLED måske ikke være førstevalget, ellers er der ingen problemer, selvom det først virkelig viser din styrke, når der er tale om et mørkt/dæmpet lokale...
Af mbm
#333296
Har lige købt CX til en meget lys stue. Ingen problemer med at se tv.. har lysstyrken på max.
Brugeravatar
Af bendix
#333298
Jeg har gulv til loft vinduer direkte ved siden af mit CX og 8meter hen, jeg mangler ikke lysstyrke.