Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#333051
Jeg har fået en opgave at finde et fjernsyn til en ældre mand der skal på plejehjem. han vil gerne have godt billede, enkelt meny, go lyd, minimum 55"

Jeg har kikket på følgende modeller:
Sony KD-55A85 6999.- elgiganten
LG 55" CX 4K OLED TV OLED55CX (2020) 7799

Er det et godt valg eller har du et andet forslag gerne med begrundelse.

budget 10.000.-
Af Nagash
#333052
Jeg ville gå efter et LG TV'et. Sony benytter Android TV, og det kan en del mere, men det er sgu altså også bare langhåret. LG benytter WebOS og det ser betydelig mere overskueligt ud.

Dog er lyden bedre i Sony, men det sutter stadig på begge. Der er næsten ingen TV med god lyd nu om dage. Det er stort set kun B&O der gør det nu, men det jo ved at bygge et LG TV ind i en stor "soundbar".
Vil man have ordentlig lyd, så er man nødt til at investere i noget eksternt.
Af PeterD
#333055
Jeg syntes nu menuerne på Sony og Panasonic er rimelig enkle når man skal ind i menuen for at ændre på billed eller lydindstillilger.

Er det selve tvets menuopstilling som skal være enkel at justere ( billed,lyd osv.) eller taler vi om SMART TV delen når man skal ind for at se Apps og lignende...
Af jkn789
#333059
Hvis det er de almindelige indstillinger af tv og ikke smart tv du henviser til, kan du få et Panasonic hx800 i 58 " til 3000 og 65" til 4500, som giver et godt billede til en god pris og så er der plads til at købe en soundbar som supplement til lyden.
Panasonic menuer er nemme at bruge for folk der ikke er inde i teknisk detaljer og fjernbetjening er som den har set ud i mange år og let gennemskuelig og genkendelig.
Du kan se mere her https://www.pricerunner.dk/pl/2-5200724 ... ign-Priser
og her https://www.lydogbillede.dk/test/panaso ... 20ehx830e/
Af PeterD
#333062
Spændende priser på 58" og 65" tv.

Menuerne ænder Pana ikke fra år til år, men det er vel ikke en dealbreaker her..

Hvis man indstiller skærmen bedst muligt forstår man hvorfor det har fået topkarakterer hos Whathifi.com, som skriver "This mid-range TV is even better than last year’s (2019) Award-winner".

Eneste minus: Ingen Disney+ App og lysstyrken (Generelt et minus hos Panasonic?) kunne være højere..
Edit: Smarttv delen er Panas egen My Home Screen.