Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Supergris
#333014
De sidste nye modeller er sjældent værd at gå efter eller vente på, hvis man ønsker fuld valuta for sine penge.
Hvis det er Samsung du er vild med, og af en eller anden grund ikke ønsker OLED, hvorfor så ikke gå efter Samsung Q95T eller Q90T, som efterhånden er kommet ned i nogle gode priser:

https://www.pricerunner.dk/pl/2-5166779 ... ign-Priser

https://www.pricerunner.dk/pl/2-5169948 ... ign-Priser
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#333015
Sploink skrev: 8. jul 2021, 14:03 Flatpanels
Hvordan kan det være i mener det er relevant at beskrive forskelle på EU/US Samsung modeller, og ikke Hisense?
Er der reklame penge i klemme?
Men måske i gør det, hvis i tester U8G
Artiklen om Hisense blev opdateret ikke længe efter publicering med en tekst, der gjorde opmærksom på forskellene, så jeg forstår ikke, hvad du mener?

Hisense er helt ny i Danmark og min opfattelse er, at så godt som ingen danskere har forudgående viden om deres TV-modeller. Samsung har været i Danmark i årevis og fylder meget i de danske forbrugeres bevidsthed, og mange har foregående viden om deres modeller.

At du antyder, at der er reklamepenge i det, synes jeg ærligt talt er ret frækt. Jeg ved du har læst siden i mange år.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#333016
Flomsen skrev: 8. jul 2021, 14:23
Rasmus Larsen skrev: 8. jul 2021, 12:56 IPS har markant dårlige kontrast. Ikke afgørende forskelle på farver. Jeg vil fraråde IPS LCD, hvis det er billedkvalitet man går efter.

Jeg synes, at både QN90A og QN92A er for dyre pt. De er jo lige kommet ud, så prisen ligger kunstigt højt. Giv det et par måneder eller måske endda bare nogle uger og så er jeg ret sikker på, at de allerede har taget et pænt dyk.

Er QE65QN90A til 14999.- for høj pris? Hvad ville så være det rigtige at gå efter når man står og mangler et her og nu ?, skal lige siges OLED bliver det ikke.
Ud over at jeg synes du skal undgå IPS LCD, så er lanceringstidspunktet det dårligste tidspunkt at købe nyt TV på. Se denne artikel, hvor vi har kigget på prisudviklingen: Hvornår kan det bedst betale sig at købe TV-skærm?

Opstillet på en anden måde: Du kan her og nu købe en model, der er bedre (end QN90A) til det halve, f.eks. 65" Sony XH90. Hvis du vil have den ydelse, som vi omtaler i testen af Samsung QN95A så skal du også på QN91A eller højere modelserie, og så er prisforskellen jo endnu større.
Af Flomsen
#333056
Tak til jer alle for info.

Sidste ting, en One Connect box fra q9fn er det noget man kan sælge eller virker den kun til det TV som den kom med ?
Af Sploink
#333067
Rasmus :
Reklame penge kommentaren var nok for meget.
Men alligevel syntes jeg det var skørt at skulle blive mødt af en halv arrogant kommentar i nyheds-feedet, når jeg gør opmærksom på forskellen
“Jeg har lidt svært ved at se relevansen. Hvilke danske forbrugere kender Hisenses modelprogram i USA?”
Googler man U8G test, bliver man da godt og grundigt snydt herhjemme, hvis man tror at det man har læst, repræsentere produktet herhjemme
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#333089
Tak for det, Sploink.

Det var nu ikke ment arrogant. I TV-branchen har der desværre ikke været en eneste fysisk præsentation siden foråret 2020. Vi har ikke set Hisenses amerikanske 2020- og 2021-modeller, så jeg kender ikke detaljerne. Jeg har svært ved at forestille mig, at andre danskere gør – derfor min undren. Måske er det bare nyt for mig, at danskere i denne grad søger information på YouTube. Detaljerne omkring Hisense USA kontra Europa har jeg nu slået op hos amerikanske kollegaer i branchen.