Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#332498
Har lige købt mig dette fantastiske TV... Ja det er det altså.. Det er som at vende tilbage til sit gamle plasma-TV.

Nå men nu forsøger jeg at kører uden min apple tv og kun med de inbyggede apps der er i TVét og det fungerer sådan set også fint nok, men når jeg tænder TVét står den automatisk på TV-kanal, men efter som jeg ikke har nogle TV-kanaler men kun apps, så er det lidt irriterende at den ikke bare står på én app eller pauseskærm whatever.
Er dette muligt?
#332515
Ikke mig bekendt. Jeg synes jeg har været alle opsætninger igennem for at få det til at virke, men uden held. Den eneste måde at omgå det på er ved at tilslutte f.eks. et Apple TV og sætte det til at starte TV automatisk. Så starter det op med Apple TV uden kanal logo.
#332516
Har man et ATV4k , så er det vel under alle omstændigheder smartest at anvende den ? Apples egne 4k tjenester ( Itunes og AppleTV+) får åbenbart ikke fuld båndbredde på LG’s Apple-app. Ligesom EM fodbold i 4k heller ikke kan ses via smartTV apps, - men også kræver boks .
#332517
lennon skrev: 24. jun 2021, 13:45 Har man et ATV4k , så er det vel under alle omstændigheder smartest at anvende den ? Apples egne 4k tjenester ( Itunes og AppleTV+) får åbenbart ikke fuld båndbredde på LG’s Apple-app. Ligesom EM fodbold i 4k heller ikke kan ses via smartTV apps, - men også kræver boks .
hvad mener du med man ikke får fuld båndbredde på LG´s Apple-app?
Jeg har ikke tænkt jeg ville benytte min ATV nu mere da alle apps er direkte i webos, og tænkte ikke det ville give en forringelse i kvaliteten?
4K fodbolden fra viaplay har jeg alligevel droppet, da jeg ikke synes det var bere end DRTV.
#332519
En ting er , at "vises fint", noget andet er måske fuld kvalitet . Ved ikke hvor stor betydning det har, men hæftede mig ved følgende udsagn fra Torben Rasmussen i en anden tråd :

" Det kommer an på hvilken tjeneste du bruger. Apples egne tjenester får adgang til højere båndbredde på ATV " . .