Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DanielPT
#331845
Hej alle

Jeg havde et problem med min PS4 Pro men tænkte det går nok.
Men nu har jeg fået en PS5 og problemet er der stadig og det går mig lidt på nerverne.

Jeg oplever at når man panorere rundt i et spil (God of war / TLOU 2 / Ghost tsushima) Så kommer der et lille hvid flicker fra vinduer.

Det ikke noget man oplever udenfor i spillene eller noget jeg ser i film (4K HDR TrueHD)

Jeg tænkte det måske kunne være min forstærker så nu prøvede jeg her til aften at teste lidt forskelligt af.

Så jeg har prøvet

Uden om forstærker
Prøver at slå hdr helt fra
Slå hdmi HD deep color fra på tv
Slå 120 Hz fra på ps 5
Prøvet at begrænse 4k til - 1 og - 2 på ps 5

Så jeg tænker det måske kan være en fejl i min skærm? Eller kablet fra skærm til PS5. Men kablet er High speed så burde have båndbredde nok.

Kablet er dette
https://www.avxperten.dk/hdmi-kabler/hd ... m-hvid.asp

AVexperten skriver
"Tak for din mail.
Det er HDMI 2.0 der understøtter en båndbredde op til 18Gbps.
"

Jeg har lavet lidt videoer af problemer her


Slukket HDR:

https://ibb.co/z49LV3D
https://ibb.co/MfccmvX

Hvad tænker i? Skal jeg bare få testet med et andet kabel? Har et Argon High speed kabel liggende.

Mange tak!
/Daniel
Senest rettet af DanielPT 8. jun 2021, 21:19, rettet i alt 1 gang.
Af DanielPT
#331847
Jeg har lige prøvet at ændre til 720p med samme fejl så kan det vel ikke være båndbredde i mit HDMI kabel?
Af HrJensen1
#331848
Ligner Trumotion, som laver lort i den. Har du sat fjernsynet til spil tilstand på den indgang? Ellers skal du ind i avancerede indstillinger og slå alle de der billedforbedringsting fra, da det eneste de kan gøre, er at lave et godt billede dårligt. Og det gælder uanset hvilket mærke fjernsyn at man har - funktionerne hedder bare noget forskelligt på de forskellige mærker
Af DanielPT
#331849
Hej du

Mange tak for svar.

Alt er slået fra.

Jeps den står til spil tilstand.

Jeg har også prøvet andre billede indstillinger.
Af HrJensen1
#331850
DanielPT skrev: 8. jun 2021, 22:16 Hej du

Mange tak for svar.

Alt er slået fra.

Jeps den står til spil tilstand.

Jeg har også prøvet andre billede indstillinger.
Og du har også tjekket at den gør det på det HDMI input - da det er individuelt for hver enkelt indgang :)
Af bulk
#331851
Jeg ville prøve med et andet hdmi kabel , der står på det link du har af dit hdmi kabel

"Dette HDMI kabel understøtter høj opløselig video helt op til 4K - 4096 × 2160p opløsning i 30 Hz."

Du burde vel som minimum gå efter 60hz

Jeg ville prøve med et hdmi kabel der i det mindste kan 4k i 120hz er der ikke noget med ps5 kan vise 120hz ?. f.eks dette her

https://www.avxperten.dk/hdmi-kabler/hd ... -nedis.asp


.
Af DanielPT
#331853
HrJensen1 skrev: 8. jun 2021, 22:39
DanielPT skrev: 8. jun 2021, 22:16 Hej du

Mange tak for svar.

Alt er slået fra.

Jeps den står til spil tilstand.

Jeg har også prøvet andre billede indstillinger.
Og du har også tjekket at den gør det på det HDMI input - da det er individuelt for hver enkelt indgang :)
Jeg har kun 1 hdmi kabel fra tvet. Jeg synes ikke jeg har set nogen indstillinger for selve hdmi porten men det er for billede profilen 😊
Af DanielPT
#331854
bulk skrev: 8. jun 2021, 23:13 Jeg ville prøve med et andet hdmi kabel , der står på det link du har af dit hdmi kabel

"Dette HDMI kabel understøtter høj opløselig video helt op til 4K - 4096 × 2160p opløsning i 30 Hz."

Du burde vel som minimum gå efter 60hz

Jeg ville prøve med et hdmi kabel der i det mindste kan 4k i 120hz er der ikke noget med ps5 kan vise 120hz ?. f.eks dette her

https://www.avxperten.dk/hdmi-kabler/hd ... -nedis.asp


.
Ja det faldt jeg også over. Jeg undre mig bare over at alt andet køre som det skal. Det sker også ved 720p og her er båndbredden mindre end de 18 gbps som kablet kan klare 😊
Brugeravatar
Af bbplayer
#331868
Det kabel som følger med ps5 , skulle jo kunne klare det hele, så til test kan du vel nok bruge det originale kabel og stille ps5 op ved siden af tv og teste? så afklares tv og kabel spørgsmålene.
Af DanielPT
#331869
bbplayer skrev: 9. jun 2021, 09:53 Det kabel som følger med ps5 , skulle jo kunne klare det hele, så til test kan du vel nok bruge det originale kabel og stille ps5 op ved siden af tv og teste? så afklares tv og kabel spørgsmålene.
Det har du helt ret i.

Fordi jeg ikke lige har smidt kablet ind i mit tv er fordi tvet hænger på væggen så det ikke lige nemt at tage ned og teste ;)
Brugeravatar
Af bbplayer
#331870
DanielPT skrev: 9. jun 2021, 10:12
bbplayer skrev: 9. jun 2021, 09:53 Det kabel som følger med ps5 , skulle jo kunne klare det hele, så til test kan du vel nok bruge det originale kabel og stille ps5 op ved siden af tv og teste? så afklares tv og kabel spørgsmålene.
Det har du helt ret i.

Fordi jeg ikke lige har smidt kablet ind i mit tv er fordi tvet hænger på væggen så det ikke lige nemt at tage ned og teste ;)
Det må stadig være lettere end besværet med at købe endnu et kabel, og stadig være usikker på om den nye nu også er godt nok og du om en uge, skal købe endnu et, fordi du ikke kan/vil sætte et kabel om bagi skærmen?
På LG modeller sidder porte på siden, så svært kan det da ikke være ? jeg gør det regelmæssigt når jeg roder med bokse i soveværelse på min LG OLED der :)

Og køber du nyt kabel, skal dette vel også sættes op bagi? Så...
Af DanielPT
#331872
bbplayer skrev: 9. jun 2021, 11:00
DanielPT skrev: 9. jun 2021, 10:12
bbplayer skrev: 9. jun 2021, 09:53 Det kabel som følger med ps5 , skulle jo kunne klare det hele, så til test kan du vel nok bruge det originale kabel og stille ps5 op ved siden af tv og teste? så afklares tv og kabel spørgsmålene.
Det har du helt ret i.

Fordi jeg ikke lige har smidt kablet ind i mit tv er fordi tvet hænger på væggen så det ikke lige nemt at tage ned og teste ;)
Det må stadig være lettere end besværet med at købe endnu et kabel, og stadig være usikker på om den nye nu også er godt nok og du om en uge, skal købe endnu et, fordi du ikke kan/vil sætte et kabel om bagi skærmen?
På LG modeller sidder porte på siden, så svært kan det da ikke være ? jeg gør det regelmæssigt når jeg roder med bokse i soveværelse på min LG OLED der :)

Og køber du nyt kabel, skal dette vel også sættes op bagi? Så...
Jeg har et MEGET flat beslag på mit tv så derfor kan man ikke bare sætte en i siden.

Dette indlæg var mere for at udelukke andre ting :) Men kan godt se det nok er det sidste der skal prøves. Jeg har et Argon 5102H som jeg har forhørt spec på fra Hifiklubben. Men test kunne sagtens laves med det fra PS5 :)
Af bulk
#331882
men det er vel lige til at løfte af. Og så sætte det medflg. hdmi kabel fra ps5 på og så teste. hvis i er 2 personer. Jeg ville da godt nok have prøvet det især når du os selv undrede dig over 30hz kun i 4k ;)

Så kan du evt lige melde tilbage
Af DanielPT
#331888
Så fik jeg den gamle ud og hjælpe.
Desværre!! Så gjorde det INGEN forskel at køre den direkte i tvet.
Prøvet både HDMI port 1 og 4.





Jeg prøvede også at slå støj reduktion til og slå SIMPLINK fra osv men ingen forskel.