Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mbm
#330833
Har et "gammel" 65KS8005, som jeg er fint tilfreds med mht billedkvalitet.
Men jeg vil gerne op i min. 75"
Prismæssigt er TV også blevet mere spiselige i forhold til da jeg købte mit.. Tror jeg gav +20K i sin tid.
Kan se eks. 2020 samsung modeller kan fåes 8-12K i 75"

Hvilket 75" TV skal jeg vælge som min. er på niveau med mit KS8005.
Jeg prioriterer et meget lysstærkt tv og gerne et tv som har et godt motion-system (dette synes jeg dog ikke KS8005 har)
Af mbm
#330840
jo havde godt selv stødt på det sony på tilbud.
Spørgsmålet gik lidt på sammenligning 2020 LCD vs KS8005 som er fra 2016.
Jeg ville helst holde mig omkring de 10K eller under hvis dette var muligt.
Af mbm
#331603
Har ikke lige kunne beslutte mig endnu.. Jeg kunne godt tænke mig at bruge "færrest" mulig kroner på et 75".. Så dette kunne være et jeg kunne leve med de næste 3-4 år.
Umiddelbart tænker jeg "hvor dårlige kan de billige TV være?"
Jeg har et billigt 58" philips PUS6504 fra 2020 og synes egentlig dette er ok.

Nu har jeg fundet dette 75" philips til kun 6.990 kr..
https://www.komplett.dk/product/1161426 ... -75pus7855
Er det ren skrald eller et rimeligt midrange TV.
Hvordan håndterer det mon bevægelser til eks. sport?

eller dette fra samsung
https://www.power.dk/tv-og-lyd/tv/samsu ... p-1064792/
Af HrJensen1
#331604
Denne LG er heller ikke noget skidt valg.

https://www.wupti.com/produkter/lg-75-u ... 100549063/

Du skal dog være opmærksom på - uanset mærket - at din generelle billedekvalitet bliver en anelse dårligere, når du går 10 tommer op - med mindre at du udelukkende kører 4K materiale på den. Det er det samme HD/Full HD billede fra tv kanalerne, som skal strækkes op i større størrelse, og det bliver ikke altid for kønt.
Af henrik.yde
#331607
Tja, de er lige ringe begge to. Det er særligt vigtigt at billedkvaliteten følger med når man går op i 75 tommer og større. Store størrelser + billige TV er en rigtig dårlig kombination. Men det er jo dit valg om du vil gå på kompromis. Sony har iøvrigt ry for at være mestre i motion/bevægelse, og dermed vil det TV der foreslåes af Supergris stadigvæk være et godt bud. XH9505 er desværre udgået i mellemtiden.
Af mbm
#331608
Jaa jeg ved det godt, men dette billige 75" er faktisk tænkt som et sekundært TV som skal bruges i kælderen, så det skal som sådan ikke afløse mit KS8005..
Tænker derfor mit KS8005 bliver lidt endnu indtil videre.

Så egentlig skal det nye 75" bare være på niveau med det PUS6504 jeg har. Hvilket jeg tænker de begge er.
Jeg synes ikke jeg har bemærket noget videre mht det kun er 50 hz panel.
Af mbm
#331646
spændt på at se det..
Det får mega høvl på div. sites inkl. philips egen support site..

Som jeg umiddelbart læser dem er det primært HDR folk er utilfreds med,, men altså når det ikke har zoner til local dimming så er det jo klart det ikke brillerer til HDR.
Af henrik.yde
#331650
Ja, men igen, så koster det penge at stille krav. Hvis HDR er vigtigt for dig skal du bestille et LCD TV med separate Zoner, eller endnu bedre OLED, som iøvrigt er den eneste type TV med perfekte betragtningsvinkler + HDR.
Af mbm
#331652
henrik.yde skrev: 2. jun 2021, 13:58 Ja, men igen, så koster det penge at stille krav. Hvis HDR er vigtigt for dig skal du bestille et LCD TV med separate Zoner, eller endnu bedre OLED, som iøvrigt er den eneste type TV med perfekte betragtningsvinkler + HDR.
Nej nej overhovedet ikke vigtigt med dette TV.
Som jeg skrev før bliver dette et sekundært TV.
Forventer jeg beholder mit KS8005 og når det bliver skiftet ud bliver det med et min. 75" OLED
Af mbm
#331701
Fået sat det til..
Umiddelbart imponerende 70" for 6000 kr.
Nu har jeg dog kun set det ved højlys solskin.
Kan være min begejstring falder når jeg ser det i mørke omgivelser.