Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KHP
#330122
Vi have a LG 55" CX OLED 2020 med Magic Remote. Som lydsystem har vi NAD C368 fra HiFi klubben.
Ved vores tidligere LG fjernsyn kunne vi styre lyden fra LG Magic Remote på NAD anlægget men det kan vi ikke få til at virke på det nye LG fjernsyn.
Er der nogen som kan hjælpe, det er irriterende at skulle bruge to forskellige fjernbetjeninger når vi nu er blevet vandt til at kunne det hele med en.
Af RasmusK87
#330137
Jeg er bestemt ikke ekspert, men var i Hifi-Klubben i går for at få hjælp til at finde en receiver, hvor jeg netop vil kunne styre lyd med min Samsung TV-remote (2020 model).

Her blev jeg præsenteret for NAD og muligheden for at forbinde med optisk kabel. For at kunne bruge Samsung-Remote til forstærkeren skulle jeg dog ændre den fra Bluetooth til IR. Dette skulle være en mulighed på TV’ets indstillinger. Måske din problematik er noget tilsvarende...?
Jeg er som sagt selv på udkig efter receiver, så giv gerne en melding, om du får det til at virke.
Af KHP
#330139
Er heller ike ekspert, blot bruger, så det er lidt af en jungle man er kommet ind I. Er super tilfreds med lyden på receiveren så vil helst have det til at virke. Jeg vil prøve at følge dit råd med skift til IR.